fredag 2. juli 2010

2 hoggormunger og kanskje en stor

Løping opp Krossen, Suldalen, Kjerrane, grusveien oppover, og opp over Gråmannen, og i et forsøk på å løpe rundt Krokvann kom jeg litt på kryss og tvers på sørsida, oppom Åmliknuten, og så ned Trangedalen som kommer ned i Suldalen og hjem. Sliter med å orientere meg i området, men blir litt bedre kjent for hver gang. Veldig mange fine stier. Løp sammenhengende i 90 minutter, også i kraftige og lange motbakker, og det er bra.

Hoggormungene krøp hver for seg over asfalten omkring skytebanen, og så var det nok en orm jeg hørte buktende i noe høyt gress et sted jeg løp forbi. Høyt gress var det mye av. En enorm opplevelse.

2 kommentarer:

ØY! sa...

bra at DU er på hugget, og ikke ormeyngelen..

litt uoversiktlig område du var i, enig i det.

DE sa...

Jøss for en tur! Hoggorm kan være noe skummelt når man har lite med klær på beina. Lenge siden jeg har sett noen, og det er igrunnen ikke noe savn.