lørdag 27. juni 2009

Endelig ei økt igjen etter Sommerskogsløpet

Målte vha GPSen opp ei kilometerløype gjennom Ravnedalen, start Enrum mot Cafeen, og innspurt opp bakken til Enrum fra innerst i Grimsmyra. Familievennlig intervalløype når en har unger hjemme, og kan gå forbi heimen mellom intervallene. Litt bakgrunn i også at jeg har lyst til å se hvor raskt jeg kan løpe en kilometer på.

Løp gjennom 5 ganger med pauser, og løp på ganske presist 4,5 minutter etterhvert. Bakken opp fra Grimsmyra er en god innspurt. Godt fornøyd med å ha målt opp ei sånn løype, som går mest på grus, og som har litt variasjon opp/ned asfalt/grus. Diggidangas er velkommen til å prøve traseen ved anledning.

Blei god og sliten og svett i sommervarmen. Trim er bra.

2 kommentarer:

ØY! sa...

da er du klar til seriøs intervall-trening.
10 x 1000 er jo en klassiker.

4.5 på kilometeren er ikke snaut for en mann i din alder!bra løpt og bra opplagt.

Grendstad sa...

Ja, løypa passa ganske bra til meg synes jeg. Spørs om jeg klarer 10 x 1000, om ikke det blir for mange runder i samme trase for mitt kreative sultne haue.

Skal prøve å presse tida ytterligere ned, lurer på om det går an å klare under 4 i ny og ne.