søndag 28. august 2011

For variasjonens skyld

Har ikke vært flinkest til å variere treningsform, men nå er jeg delvis tvunget til det.
Har hatt litt føling med en muskulær inkurie i ene leggen.Stort sett går det greit å løpe, men noen ganger så knytter det seg, og da må jeg enten gjøre noe annet eller ikke trene i det hele tatt. Det siste er jo kjipt, og ikke et reelt alternativ over lengre tid.
Føler at jeg har kontroll på tingene nå, men må være på tå hev, bokstavelig talt.

I går børstet jeg derfor støv av trimsykkelen i kjellerstua.Nøyde meg med 55 minutt med variert sykling mens jeg tittet på friidretts-vm.
Senere på dagen løp jeg ei runde på 45 minutt i Vågsbygd, helt rolig og behersket. Ikke vondt noe sted, så det var så greit så.

Har vært til osteopat for et par uker siden, og har fått en del forskjellige tøye-øvelser som jeg skal gjøre hjemme, og føler nå at det begynner å hjelpe.
Den ene øvelsen er noe bisarr; sittende lett foroverbøyd skal jeg massere inn under mine egne ribbein med fingertuppene! Tanken er at det skal løse opp spenninger og ulikheter mellom høyre og venstre side i overkroppen.
De andre øvelsene er mer tradisjonelle tøyinger, ikke så himla morsomme, men en dyd av nødvendighet.

3 kommentarer:

Grendstad sa...

Variasjon er bra, og du har jo kropp til det. Sett gjerne opp web-kamera til den ene øvelsen der..

Håper du holder koken og formen. Det regner jeg går bra for en veltrent mann som deg.

Grendstad sa...

Godt løpt og sykla forresten. bra.

DE sa...

Bra du har begynt å tøye gutt! Oss over 30 må gjøre sånn for å holde kroppen i fin og god stand.

Ellers skal du ha skryt for god alternativ trening. Krever litt ekstra å sette seg på trimsykkel når sofaen er like i nærheten.

Håper det går greit med 10.000m i morra. Jeg har det litt travelt så må gjennomføre 10.000 på fullført rett etter jobb. Det ødelegger nok mulighetene for en rekordtid på 100m, men det hadde nok blitt vanskelig uansett i år.