søndag 27. november 2011

Å løpe i 2 timer går bra, men 4 må jeg øve på



Har lenge tenkt på å løpe opp langs Otra på Sødalssida, over første broa som er ved Hagen/Torridal, og ned på andre sida. I dag gjorde jeg det.

Var litt rusten i halsen på morraen, og lurte på om dette var lurt, men jeg kledde meg i ull, og tok det veldig med ro. Ei gang var motvinden så sterk, at det nesten ikke gikk framover, men stort sett ok forhold. Over Hagenhengebroa, og så langs vei ned til Gangdalen, hvor jeg kjapt kom inn på Otra elveparkstien, og det var skikkelig bra, sleipt og vått, et føre som jeg trives godt i. Var rett før jeg gikk på raua eller trynet flere ganger, men greide å holde balansen. Langs Otra til byen og hjem til Skippergata.

En bra tur på litt over to timer. Å løpe to timer går bra, det har jeg liksom i kroppen, men så var det 4 da... får bare trene og øke lengdene på helgeturene utover vinteren.

2 kommentarer:

DE sa...

Maraton er ingen lek, det er også en dans på roser. Du har jo for vane å klare ting du bestemmer deg for, så dette har jeg stor tro på.

Ellers var det litt av et treningsvær du hadde. Ikke lett å løpe på stedet hvil i motvind.

Bra film også. Tenk hvor mange kilowatt det kunne blitt av den lille fossen.

ØY! sa...

Det er nettopp slike treningsturer som danner grunnlaget for en fin progresjon frem mot maraton.
Klarer du å få nok langturer skal dette gå som en drøm.Det viktigste på langturer er varigheten og at det skal gå rolig for seg, dvs gjerne gange i bakker og ulendt terreng.

Fin film av en foss jeg også har passert noen ganger, som oftest har jeg løpt andre veien.