tirsdag 27. mai 2014

Skau-Skau - løpet, 2014


Årets utgave av Skau-Skau gikk i dag under  meget ufyselige forhold. Stikk motsatt av fjorårets løype som var blaut og sugende med kalde gufs og andre herligheter.
I dag måtte man faktisk lete for å finne ei blaut myr, temperaturen var heller ikke på fjorårets nivå og når man i tillegg fikk en litt kjølende bris underveis, så var det ikke mye skryte av etter målgang.

For å kompensere litt valgte jeg å løpe uten tape på nipplene og i helt ny t-skjorte. Det virket etter hensikten, slik at jeg ihvertfall i siste halvdel av løpet kjente en deilig svie i brystregionen.

Kom i mål på omtrent samme tid som i fjor, det er jeg meget fornøyd under dagens utrivelige forhold.
I likhet med kameraten på bildet er jeg i kjempeform!

Så ingen andre fra Diggidanga, men det var vel heller ikke å vente på en slik dag.


2 kommentarer:

DE sa...

Allllright! Fantastisk bra reportasje! Skjønner egentlig ikke at du gadd å stille opp. I Skauskau skal man som minimum stå i gjørme til livet, være full av flått, få minst 3 skrubbsår og komme gjennomvåt i mål.

Med tørt vær i ukesvis i forkant er det jo nesten slik at det ikke burde deles ut karusellpoeng i det hele tatt.

Ellers prøvde jeg å hjelpe til på fuktforholdene med å vanne i hagen. Den lange løypa går rett borti høgget her, men slangen var ikke lang nok til å komme helt bort til postveien.

Grendstad sa...

Var inne på tanken, men det blei for stramt og langt denne gangen. Bra løpt og gjort, ja, det blir ikke det samme når ting har tørka opp, men godt å se at Øy hoder ku... koken. Skulle gjerne sett deg med en selfie som han på bildet, det hadde nok fått opp antall sidehenvisninger betraktelig. Regner med at jeg er klar til sommerskogsløpet.