Finfint høstvær denne karuselltirsdagen (!) i oktober. Men deltakelsen var så som så, men sånn er det vel gjerne på høsten.
DE
For min del er dette et løp som er en virkelig klassiker. Det er mest pga at løypa alltid har vært den samme så lenge jeg har vært med i karusellen. Synes det er bra å ha minst ei løype som er den samme år etter år, så derfor var det en viss skuffelse da jeg på startstreken måtte konstatere at de hadde endra på traseen denne gangen.
Det begynte med å løpe rundt fotballbanen. I utgangspunktet en merkelig ide, men for oss som ikke rekker oppvarming var det egentlig nokså ok å ha det flatt og fint i starten. Rett bak meg startet en forherværende ski og løpedronning, i det som for meg så ut som et rolig og greit oppvarmingstempo. I andre sving på fotballbanen tok hun en frekkis og barberte svingen og dermed var hun forbi. Jeg syntes imidlertid det gikk for seint så innen vi var kommet til lysløypa var jeg forbi igjen. Tenkte at det bare skulle være midlertidig, men jammen slapp hun etterhvert.
Ellers gikk løpet på det jevne. Litt omlegginger på løypa var det her og der. Slutten var litt hardere ettersom de hadde kutta det siste skogspartiet. Dermed måtte vi følge lysløypa og den hadde ei tøff kneik rett før mål. Tok ikke tida denne gangen. Var like greit siden jeg ikke kunne sammenligne med tidligere år uansett. Ellers viser det seg at skidronninga faktisk ikke var på oppvarmingsrunde, men tvert imot tok det bedagelig for å spare seg til Svalandsgubben. Så konklusjonen blir at jeg gruste skidronninga, fair and square! :)