Viser innlegg med etiketten motbakkeløp. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten motbakkeløp. Vis alle innlegg

onsdag 14. mai 2014

Tusentrappeløpet 2,7 km

Gubben

Dette er et morsomt løp. Kunne gjerne vært litt mer ekstremt, men det holder. Begynner å få litt rutine på det, og klarer å disponere bra. Fikk tida 16.50. Måtte sjekke arkivene og så at jeg ifjor hadde 17.35, og året før det 16.28, så det er bra saker, også tatt i betraktning at det var sleipt føre. Kjempegodt fornøyd med løpet, og god følelse etterpå som jeg tok med hjem.

Da jeg kom til startområdet, så var Bjørnøy far og sønn der, klare som sveler. Fikk en grei prat i forkant, en god mental oppvarming. De starta tidlig, og var gått når jeg kom til mål. Så at jeg kom inn minuttet ca foran far og sønn. Regner med at far bare var ulv (hare foran - ulv bak) for sin sønn, og tok det litt lettere.

Tror resultatene ligger her

mandag 29. april 2013

Tusentrappløpet 2013

DE:
Etter en aldri så liten fødselsperm i fjor var det i år tid for å delta i tusentrappløpet igjen. Dette løpet har en slags nostalgi, selv om det er vanskelig å skjønne underveis hvorfor man gidder å delta. Først de eviglange trappene, så forsere bekken mellom Revetjønnene på langs, deretter opp en bratt gjørmete bakke. Etter et litt roligere parti er det inn i steinrøysa, og så det glatte fjellet på toppen. Ekstra krydder var regnværet som satte inn rett etter start. Turen ned igjen er ikke stort bedre med sine speilglatte røtter.

For min del er det vanskelig å få opp tempoet i ei sånn løype, spesielt under rådende forhold. Men tenke underveis at dette måtte jo være 100% perfekt opplegg for Grenstad. I skrivende stund vet jeg ikke hvordan han klarte seg, men tipper jeg rett varter han opp med en kjempetid.


Gubben
Vel da jeg kom hjem fant jeg min forrige tid for to år siden, eller et år siden, og det var minuttet bak eller noe sånn, men det var sleipt og glatt i dag, tok det litt ekstra med ro midtveis da det var en del partier på bare fjellet, men ellers var det ganske bra tempo. Ellers var jeg kanskje i overkant høflig med å slippe folk forbi i dag, da jeg stoppe inn til sida i god tid, men ikke galt å være gentelmann. Ellers var det spesielt mange pene damer med i løpet i dag, dessverre starta ingen av dem rett før meg.

Men jeg er kjempefornøyd med løp og alt. Dette løpet er en bra ting, sjøl i dag da jeg hadde halvannen kompe innabords. Hvorfor flere ikke er med på dette løpet kan en jo bare lure på. Folk som syter og klager på dårlig vær, sin egen overvekt, dårlige TV-programmer og at de ikke er i form, herregud, løsninga ligger i nærmeste skog. Hadde de vært med i løpet i dag, hadde de kanskje hatt vondt i beina i to dager etterpå, men godt med seg sjøl i ei uke.

God stemning før og etter løpet. Da jeg kom i mål fikk jeg en liten pappeske med to glass i (?). Trodde gavekomiteen i karusellen hadde kommet på bedre tanker. Ikke bare er det noe en vel ikke trenger, det andre er at det er ikke spesielt vennlig overfor oss som skal sykle hjem med den pappeska, Måtte holde den i hånda, og holdt på å få krampe i tommelen. Jeg kunne mer trengt nye skolisser til hockeyskøytene mine eller et målebeger til matlaging, men ok, løpet er viktigst, og takk for arrangementet. Skål for utvalget!

tirsdag 1. mai 2012

Tusentrappeløpet - to sølv og en bronse

Gjett hvilken humorbuddhistisk multisportsklubb denne dama er med i?

Olav
En strålende dag for Diggidanga, tross at store deler av stallen var ute i foreldrepermisjon. Først ut var Mirsada fem minutter før kl 18. Hun ville ha forsprang på oss andre, og dette var hennes første løp aleine i ei terrengløype, uten kjentmann. Fint driv oppover. Så jeg 18.07.20. Så Svein 18.09.20.

Da jeg kom i mål satt Mirsada og slappet av i en stol. Hun hadde gjennomført et kanonløp, på 22.44, uoffisielt. På resultatlista slår hun mange damer, og blir nr. 2 (av 3) i sin klasse. Hvor skal dette ende for Balkanekspressen? Tror dama har talent for dette.

Strålende fornøyd med mitt eget løp, sliten undeveis, men tok meg raskt inn igjen, og klarte å lange godt ut i bakkene nedover mot mål. Gågging i heia er god trening for denne type løp. Resultatlista kom akkurat på nett, og jeg fikk kanontida 16.28. Satt og venta på Øy etter målpassering, og trodde det gikk et minutt eller litt mer, men det gikk litt mer, og tida mi er bare 18 sekunder bak storløperen Øy... jøss... dette lukter toppform lang vei, akkurat som følelse jeg hadde rett etter løpet. Øy ble nr. 2 og jeg nr. 3 i vår klasse, av de få som løper på tid, men gøy likevel. Takk til Øy for at han trener godt, løper foran og viser vei.

Resultater Tusentrappeløpet

tirsdag 8. juni 2010

Forbiløpt av mann med dobbel barnevogn!

Dags for det litt ubehagelige løpet kalt "Spicheren-Båten" i går. Men det er slike løp som er gøy å være med på, man stiller på startstreken med en skrekkblandet fryd.
Kjente på oppvarmingen at beina og kroppen ellers ikke var helt på topp, så det gjorde det enda mer spennende.

Hadde et håp om å forbedre tiden fra i fjor (25.58), og la opp farten etter det oppover veien mot Jegersberg og Sødalsmyra. Hadde en gruppe på 4-5 løpere foran meg som jeg hadde delvis heng på på toppen av bakken etter Jegersbergvannet. En av disse var ei dame fra KOK, som hadde si mann og to barn i barnevogn som heiagjeng. Han fant ut at han skulle hjelpe sin frue på sin vei mot båten, og kom løpende forbi meg med barnevogn som det mest selvfølgelige i verden. Han holdt faktisk følge helt til krysset vei/sti på enden av myra. Snakk om utpsyking!
Det skal nevnes at gubben er mr.Hott, verdensmester i orientering, så da er det ikke så galt...

Der det begynner å stige skikkelig fikk jeg det veldig tungt og måtte helt ned på gebisset for å dra meg oppover bakkene. Som i fjor ble jeg tatt igjen av frk.Furuborg, men i år lenger oppe i bakken, så neste år klarer jeg kanskje å komme foran i mål.

Som fryktet før start ble det altså meget tungt og gikk på en sprekk på slutten.
Kom inn 3 sekund dårligere enn i fjor, 26.01.

lørdag 20. mars 2010

Askedalsheia x 4

Vet jo at det er blaut og tungt i skogen nå til dags, men kunne ikke motstå fristelsen i går ettermiddag.
20 min oppvarming fra Auglandstjønn Bhg. Føret var som forventet; halvveis hardt noen steder, til knees andre steder. Bestemte meg for en motbakkeøkt, da jeg ikke hadde så veldig mye tid til rådighet.
Askedalsheia er en topp som ruver ca 118 meter over havet, ikke langt fra Grimsvann.
Fra bunnen av bakken og opp er det ca 326 meter, høydeforskjellen er omtrent 40 meter.
På sommerføre en bra stigning, men på vinterføre atskillelig tyngre. Etter en prøvetur på toppen der det ble mest gåing, sklei jeg ned til bunnen igjen.
Klarte å klore meg opp 4 ganger, tiden lå mellom 3.54 og 3.57. Veldig fornøyd med å klare så jevnt tempo.Hadde ikke pulsmåler på meg, men tipper jeg var temmelig nær makspuls på slutten av siste turen.
Det skal bli morsomt å prøve samme opplegg på barmark.
Etterpå var det klatring på Samsen, mer om det senere.

Garmin Connect - Activity Details for Untitled

mandag 24. august 2009

Team Diggidanga i arbeid


Som nevnt i tidligere innlegg her,i dag tid for selvpining i motbakker, nedover,bortover og en sugende avslutning opp mot Omvendte Båd.

Olav kom innom rett før start, og lovde sekundering på toppen av den første og verste bakken.Fikk glimrende sekundering og oppmuntring der, og jammen sto ikke DE også der litt lenger ut i løypa med gode ønsker og saftige tilrop.
Det er jo bare moro å løpe når man får slik oppbakking!Snakk om lagarbeid!

Olav slengte seg like godt med i løypa over Reddalsheia og ned på myra helt til saftstasjonen ved kryss vei/sti. Tror dette var helt avgjørende for at jeg klarte å holde stand i forhold til løpere bak meg.
Det er bare så alt for lett å dale i tempo og intensitet når man løper alene et stykke ut i løpet.Her fikk jeg kjempehjelp av Olav som pushet på akkurat passe.

Opp Kyrdalen holdt jeg bevist litt igjen, for å spare litt til avslutningen.
Da fikk frk.Furuborg som starter over minuttet bak meg nesten kontakt,men heldigvis hadde jeg litt mer å gi på slutten,selv om det gjorde vondt langt inn i tottene.

Er kjempefornøyd med å klare å holde plasseringen på jaktstarten, selv om det ikke var så mye om å gjøre.
Tusen takk til gode kompiser som støttet meg hele veien, og som tilogmed trakterte meg med sjampanje(brus) og Kvikk-Lunsj etter målgang.

(jeg vurderer det til trening for alle i Diggidanga, men her får dere se selv)

Olav:
Gratulerer til Svein for kjempeløp og topp 5! Ville bare nevne for blogg-arkivet at i tillegg til å komme gjennom løypa, så sykla jeg til og fra, og 2x t/r Rosegården-Enrum i dag, så det blei totalt en god trim-dag for sekundanten også.

DE:
Må også gratulere tour-kongen i Diggidanga. Knallbra! Jeg syklet altså opp Sødalsmyra i rimelig bra tempo ettersom jeg trodde jeg hadde dårlig tid. Deretter gange til båden. Godt fornøyd med "dagen derpå økt"

lørdag 22. august 2009

Motbakkeløp på mandag

Ogge blir jo en bra oppkjøring til avslutningsløpet på årets Tour de Run.

Løpet er det siste av i alt 5 øvelser består av 1000-trapp-Skau-skau-3000 meter- spyd og altså motbakkeløp opp til Omvendte Båd.
Motbakkeløpet starter etter jaktstart-prinsippet.
Diggidangas representant starter 11.35 min etter første mann.Har sterke løpere både foran og bak så om jeg skulle klare å holde plasseringa (6)er jeg veldig fornøyd.
Vi får se hvor mye beina orker etter søndagen.

Det er også mulig å løpe løpet med fellestart klokka 18.00 hvis noen ønsker det.

søndag 28. juni 2009

Motbakkeløp i Telemark

Ordalsåta Opp heter et motbakkeløp som går i Kviteseid kommune i Telemark.Da dette er i rimelig nærhet til Kristiansand,var det bare å hive seg i bilen i dag morges, for å rekke starten klokka 13.
Flott vær selvfølgelig,men i varmeste laget for fysiske utskeielser.

Løpet starter på ca 620 meter ,ender på 1138 meter. Lengde ca. 4.2 km
21 startende i konkurranseklassen, pluss en del barn og familier i mosjonsklasser.
Selvsagt bratt og tungt.Grus/traktorvei første 1.5 km(bratt!) før traseen går over i terrenget.Klarte å løpe hele veien frem til 2.5 km,da ble det så bratt og beina mine så full av syre at det ble gange bare med små partier løping innimellom.
"Sparte "så pass at jeg klarte å løpe siste 3-400 meterene opp mot mål.
Skikkelig tung løype,men den fantastiske utsikten på toppen kompenserte for svetten som ble lagt igjen i lia.
I mål på 39.21, vinnertiden ble 28.51 tror jeg.Jeg er fornøyd med tiden,men plasseringa ble ikke så bra.Tydeligvis mange seiginger i Telemark!

Bra løp som kan bli enda bedre med deltagerpremier.
Resultat:
http://idrett.speaker.no/organisation.asp?orgelementid=23510