mandag 24. august 2009

Team Diggidanga i arbeid


Som nevnt i tidligere innlegg her,i dag tid for selvpining i motbakker, nedover,bortover og en sugende avslutning opp mot Omvendte Båd.

Olav kom innom rett før start, og lovde sekundering på toppen av den første og verste bakken.Fikk glimrende sekundering og oppmuntring der, og jammen sto ikke DE også der litt lenger ut i løypa med gode ønsker og saftige tilrop.
Det er jo bare moro å løpe når man får slik oppbakking!Snakk om lagarbeid!

Olav slengte seg like godt med i løypa over Reddalsheia og ned på myra helt til saftstasjonen ved kryss vei/sti. Tror dette var helt avgjørende for at jeg klarte å holde stand i forhold til løpere bak meg.
Det er bare så alt for lett å dale i tempo og intensitet når man løper alene et stykke ut i løpet.Her fikk jeg kjempehjelp av Olav som pushet på akkurat passe.

Opp Kyrdalen holdt jeg bevist litt igjen, for å spare litt til avslutningen.
Da fikk frk.Furuborg som starter over minuttet bak meg nesten kontakt,men heldigvis hadde jeg litt mer å gi på slutten,selv om det gjorde vondt langt inn i tottene.

Er kjempefornøyd med å klare å holde plasseringen på jaktstarten, selv om det ikke var så mye om å gjøre.
Tusen takk til gode kompiser som støttet meg hele veien, og som tilogmed trakterte meg med sjampanje(brus) og Kvikk-Lunsj etter målgang.

(jeg vurderer det til trening for alle i Diggidanga, men her får dere se selv)

Olav:
Gratulerer til Svein for kjempeløp og topp 5! Ville bare nevne for blogg-arkivet at i tillegg til å komme gjennom løypa, så sykla jeg til og fra, og 2x t/r Rosegården-Enrum i dag, så det blei totalt en god trim-dag for sekundanten også.

DE:
Må også gratulere tour-kongen i Diggidanga. Knallbra! Jeg syklet altså opp Sødalsmyra i rimelig bra tempo ettersom jeg trodde jeg hadde dårlig tid. Deretter gange til båden. Godt fornøyd med "dagen derpå økt"

12 kommentarer:

Grendstad sa...

Gratulerer til Svein for et jækli bra løp, og en skikkelig bra 5. plass. Følte det gikk fort når jeg løp etter mannen over Reddalsheia og ned lia der mot Sødalsmyra. Det var veldig gøy å være med å hjelpe til, mye gøyere enn å løpe sjøl faktisk, så gjør gjerne det igjen. Det blei en veldig bra kombinasjon av Grendstaden og Vestbakken i støtteapparatet. Håper muligheten for noe tilsvarende byr seg igjen, for dette var veldig gøy. En super Diggidangadag.

Grendstad sa...

Skikkelig bra med den filmen. Flott driv på Diggidanga her.

DE sa...

Ja det ble en riktig så artig ettermiddag. Utrolig bra når folk fra Diggidanga gjør det så godt! Bare å fortsette denne gode trenden.

ØY! sa...

bra bilder fra et minnerikt løp.
morsomt å se gutta på video også.

ØY! sa...

bok nå?
forklaring følger i neste kommentar under her.

ØY! sa...

litt heldig at det ble 5 plass da,mannen foran meg startet jo ikke på jakten,og mannen bak meg tråkket visst over.
men det er jo en del av gamet å holde seg på beina.

Hilde Fantomine sa...

Grattis med kjempebra innsats:-)
Føler dere alle 3 er årets diggidangaer..:-)

Utrolig sprekt at dere holder koken etter Ogge..

Grendstad sa...

ja, en del av gamet er absolutt å unngå uhell, men alltid litt kjedelig

ville bare nevne at jeg hadde en god dag på teatersporten i går - beste skuespilleri på lange tider - ikke mhp morsomheter som popper opp jevnlig, men håndtverket under

Hilde Fantomine sa...

Hvorfor har Olav fått så mange nye bøker... turbok Olav, bok Olav.. æ blir forvirra...

Grendstad sa...

Vel, har bare fått ei ny bok, turdagbok, siden jeg er mer på tur enn på trening - når jeg er på tur/trening. Enkelt?

hvis du blir forvirra av bøker, hvordan går det på biblioteket? ;-)he-he

Hilde Fantomine sa...

Vel, jeg synes nå du driver mer norseman tendenser noen ganger..så hvis ikke det er trening så vet ikke jeg.. men kjært barn har mange navn..eller noe..

Bibba er skummelt... jeg får kjeft av de "eldre" damene når jeg leverer bøker for seint...
Så har begynt å kjøpe bøker istedenfor..det lønner seg i det lange løp...

ØY! sa...

må jammen sjekke klokka mi ja.
ca 1 min feil i forhold til arr.klokka.
min klokke 31.28
arr. 32.25.
stoler på arr.klokka.
forøvrig ble det 6. plass,og bak Rosen i ren løpetid.