lørdag 15. august 2009

Et skikkelig gubbeløp

Jubileumsløp i dag som til slutt viste seg og være 21,8 km langt. Mye regn gjorde at det blei mange partier med skikkelig gjørme og store dammer. Som å løpe Svalandsgubben på sitt verste/beste.

Olav:
Hadde fora meg godt opp på forhånd, og åpna med litt tung mage. Løp sammen med Rosen og Øy, litt foran og bak, etterhver bak begge to, Svein forsvant ut av syne etter halvmila. Kom ajur med begge ca halvveis på en drikkestasjon der. Svein måtte knytte skoen. Deretter datt Rosen av i noen moter.

På nest siste drikkestasjon på Skråstadvarden, blei Svein frista av cola, mens jeg blei nr. 2 i colakøen, og det fant jeg ut blei for lenge å vente, siden mannen ikke hadde flaska klar. Jeg tok litt saft og banan i farten og løp videre. Deretter så jeg ikke noe mer til Svein før i målområdet.

Jeg følte jeg fikk løpt bra, liker godt blaute gjørmeløp. Kropppen fungerte bra med nok energi, det eneste var krampetendenser i begge leggene, og litt lysk, siste kilometrene. Måtte roe bittelitt ned da, men ikke mye, fikk strukket litt ut i oppoverbakker. Løp forbi ganske mange siste halvmila, folk som hadde mer eller mindre stivna noe. Kom i mål på 2.12.38, og er godt fornøyd med det. Ikke noen knalltid, men etter forholdene, egen form, og andres resultater å dømme, godt løpt. Svein var imidlertid ikke langt bak, og enn så lenge.

Svein:
Opplever løpet omtrent som Olav, holdt greit tempo og driv til 13 km.
Men i en liten kneik opp mot nevnte colastasjon,kjente jeg det begynte å butte i mot.Mye syre i beina og litt defensiv i hodet.
Tenkte det kanskje kunne hjelpe med litt cola,men det var tydeligvis ikke nok.
Da jeg også ble tatt igjen av Knut fra AE,(se omtale av karuselløp på torsdag),fikk motivasjonen ytterligere en knekk.
Fullførte ihvertfall på 2.14 og noe.

Sett i ettertid et bra løp,med en fin og variert trase, men for min del i tyngste laget med det blaute føret.


Må berømme Olavs stayerevne over et slikt langt og sugende løp,
han er virkelig i knallform!
Grattis!!

Resultatene her en plass

4 kommentarer:

DE sa...

Hvem er Knut? Litt mer info per favore :)

Bra loept av dere gamle gretne gubber...hehe

Firenzeturistene tok i dag en avstikker til Pisa og gikk til topps i den skeive greia. Referat kommer muligens i morra.

Grendstad sa...

Buffone!

Gretne gamle gubber? he-he så det er sånn det ser ut fra Firenze? ha-ha - tar det til etterretning

Svein viser til hvem Knut er i selve innlegget, reise-kjekken!

Ha det fortsatt hyggelig! A dopo!

Ciao!

ØY! sa...

Knut Funderud tror jeg.
AE produksjon.

på homobar altså?
ja-ja, hvorfor ikke?

ØY! sa...

det er forøvrig bare jeg som er gretten etter å ha blitt slått grundig i samløp av Olav.