Viser innlegg med etiketten Strai. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Strai. Vis alle innlegg

lørdag 15. september 2012

Forfattere fra Strai og byskauen uten ski


Strai er i støtet. Var på boklansering på Birting Markens i dag, men forfatter Andre Vaaler fra Strai. Skrevet boka om Villaksen Salomon. I samme slengen kjøpte jeg også boka Bella Blu, skrevet av Terje Dragseth, også bosatt på Strai. Sånn sett så burde jeg lagt ettermiddagsturen til Strai, men så langt tenkte jeg ikke. Det burde jeg jo ha gjort. Da hadde jeg vel møtt de andre Diggidangasene.

Løp istedet en tur i byskauen litt lang blå og lang rød løype, ute i 100 minutter, og et par av dem brukte jeg på å rette opp skiltet i et stikryss som hadde falt ned. På vei hjem så jeg også at noen hadde lappa hullet som jeg lagde i brygga ved Øvre Fergested for litt siden. Ikke den beste reparasjonen jeg har sett, mulig det var den løse fuglen fra sist som hadde lappa det, muligens han også kommer fra Strai, men hullet er jo borte.

På Strai uten ski

Lysløypa på Strai er der faktisk i sommerhalvåret også, så derfor la vi lørdagsturen dit i dag. Ved å ta veien om Ålefjær kommer man forbi Mosby. Da kan man legge et lite stopp innom byens beste bageri, nemlig Knut Moseid, og kjøpe seg proviant til turen.

Løypa er jo brillefin den og passer utmerket til barnevogn. Den vesle sov som vanlig hele turen, og nyter livet på saueskinnet i vogna. Vi gikk først en runde riktig vei. Så proviantstopp og deretter samme runden motsatt vei. Prøvde et lite stykke på kjerreveien som toucher innom av og til, men den var litt for humpete for vogna. Kanonbra trilletur og god avveksling fra de mer bynære løypene.

Torridal I.L. har satt opp egen turorientering. Vi hadde dessverre ikke kart og stemplekort. Fantomine kan melde at det er lite fordelaktig å samle stempel i nesa i stede.

Fantomine prøver å s(t)imulere fallet hun hadde på ski i bunnen av en av straibakkene for noen år tilbake. Blir ekstra effektfullt dersom man klarer å se for seg ski og staver...