I korte trekk:
3 km på tredemølle
3 runder styrkesirkel
3 km på tredemølle
3 timer snøskuffing
Viser innlegg med etiketten Hverdagstrening. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Hverdagstrening. Vis alle innlegg
onsdag 16. februar 2011
torsdag 13. januar 2011
Gavmild
Hadde en avtale med blodbanken på tirsdag. Fint å kunne spasere opp dit, tappe en skvett, for så å ta en flott blå buss hjem igjen.
Brukte 75 min til, og mye mindre hjem.
For mine 450 ml. fikk jeg et fint ølglass i retur.
På kvelden ble det en time fotball med Kristoffers lag, i gymsalen på Vågsbygd Samfunnshus.
Brukte 75 min til, og mye mindre hjem.
For mine 450 ml. fikk jeg et fint ølglass i retur.
På kvelden ble det en time fotball med Kristoffers lag, i gymsalen på Vågsbygd Samfunnshus.
Etiketter:
Fotball,
Gåing,
Hverdagstrening,
Treningsdagbok Svein
torsdag 4. februar 2010
Voieløypa preppa
2 runder på silkeforhold i dag, torsdag. Bare gøy når det er slike forhold.
Smurte med rosa feste.
Ramlet i bakken ved skolen for de som er kjent, heldigvis etter skoletid.
Ute i 30 min, bedre enn ingenting.
Tidligere hadde jeg bært et halvt mål med ved inn i huset og ned i kjelleren, ble mør av den økta også. Både trening og nyttig på en gang, er det mulig?
Smurte med rosa feste.
Ramlet i bakken ved skolen for de som er kjent, heldigvis etter skoletid.
Ute i 30 min, bedre enn ingenting.
Tidligere hadde jeg bært et halvt mål med ved inn i huset og ned i kjelleren, ble mør av den økta også. Både trening og nyttig på en gang, er det mulig?
mandag 1. februar 2010
Mannen var ute etter mjøl
Med sekk til butikken i dag for å kjøpe melk og diverse melvarer.Nærmeste butikk er 7-8 min unna, så den gikk jeg kjapt forbi.Etter en halvtime var jeg kommet til Meny på Sagmyra.
Gjorde mine innkjøp og pakket min sekk som nå veide ca.10 kg.Gikk omtrent så fort som mulig uten å løpe hjemover.Var ganske varm på ryggen da jeg var hjemme etter 30 nye minutt.
Ei praktisk og fin hverdagsøkt, og det blir sikkert ei økt til i dag.
Gjorde mine innkjøp og pakket min sekk som nå veide ca.10 kg.Gikk omtrent så fort som mulig uten å løpe hjemover.Var ganske varm på ryggen da jeg var hjemme etter 30 nye minutt.
Ei praktisk og fin hverdagsøkt, og det blir sikkert ei økt til i dag.
tirsdag 26. januar 2010
med fiolin og kosebamse
Grim-Eg-Todda-Eg-Todda-Grim til fots i et ok tempo på morraen. Sånn blir det når Sofie har bursdag, og på skolen finner ut at hun har glømt noe hjemme, og jeg returnerer for å hente kosebamse (som er like stor i volum som Sofie (lekedag på skolen)), og fiolin.
Etiketter:
gågging,
Gåing,
Hverdagstrening,
Turdagbok Olav
torsdag 19. november 2009
fredag 6. november 2009
Ny runde på Spenst
Det skjer ikke noe på denne bloggen, så derfor kommer nok et kjedelig innlegg, fra helsestudioet Spenst. Hadde ei ny løperunde med høyere tempo, og en liten 3 min spurt på slutten. Har for dårlige sko. Står outdoor running på de...så det sier vel sitt. Det er terrengkarusell skoene. Tenker det kan bli et kjøpsmål på London turen vår i desember.
Ps...siste innlegg fra Spenst i denne omgang..(litt kjedelig å blogge/lese) men tenker å trene tirs og tors fremover..:-)
Ps...siste innlegg fra Spenst i denne omgang..(litt kjedelig å blogge/lese) men tenker å trene tirs og tors fremover..:-)
Etiketter:
Hverdagstrening,
Treningsdagbok Hilde
onsdag 4. november 2009
Hilde's comback
Kom meg endelig tilbake i treningsmodus, etter 2-3 uker uten noe særlig svetting. Har mistet piffen og lysten litt...
Rakk 30 min på mølla på Spenst før SFO. Det var vondt, men det er ok å være tilbake.
Hjalp å få premie fra karusellen i går.. :-)
Satser på å få bytta over til Spicheren, så jeg kan svette med Friskus fremover.
Rakk 30 min på mølla på Spenst før SFO. Det var vondt, men det er ok å være tilbake.
Hjalp å få premie fra karusellen i går.. :-)
Satser på å få bytta over til Spicheren, så jeg kan svette med Friskus fremover.
Etiketter:
Hverdagstrening,
Treningsdagbok Hilde
lørdag 12. september 2009
Hverdagssykling med vogn
I den grad jeg har habile sykkelmuskler, skyldes det i veldig stor grad mine stort sett daglige syklinger på kryss og tvers i og nær kvadraturen med og uten vogn og unger, handleposer og ryggsekker. I går hadde jeg 3 ganger t/r kvadraturen og innom Odderøya, butikker, Todda og bursdag, halvparten med Sofie oppi vogna. Veldig grovregna på Google snaue to mil. Hverdagstreninga skal ikke undervurderes. :-) og bilen? Jo, den står fint parkert ute i gata.
tirsdag 8. september 2009
Tusen takk til den diggidangiske buffleverandør Hilde!

Brev i posten med håndskrift og noe mykt oppi. Hmmmm....... Wow! Ny buff! En gave fra en utro tjener i Los, som har skjønt mitt buffbehov. Den gikk rett til hauet på meg.
Med den nye buffen kutta og sagde og svetta jeg ned den svære buskasgreia ute i hagen min, etter samråd med huseier. Det tok både to timer og på. Etterpå en liten buff-løpetur. Ei runde i lysløypa i B-heia på 11.35, og en kilometersprint i Olav-løypa i Ravnedalen på ca 4.30. Ellers gåing. Passelig økt i kveldsmørket, sjøl om jeg egentlig hadde trengt en lang seig løpetur nå, på en time eller to. Foten er ikke så verst nå, omtrent som før.
En stor takk for buffen. Veldig overraskende og hyggelig og ganske morsomt også.
Etiketter:
Drakter/utstyr,
Hverdagstrening,
Løping,
Turdagbok Olav
mandag 7. september 2009
Mandagsmorraøkt


Over heia for å følge ungene til skolen, da blir det litt sykkel, litt gåing med og uten sykkel, tilbake til Eg og hente sykkel, og en ekstra løpetur i Baneheia. Testa foten, og den er ok, litt øm under fotbladet foran med tærne, men det kommer seg. Ei god økt, med god svetting på terrengløpinga. God ukestart.
Etiketter:
Gåing,
Hverdagstrening,
Jogging,
Sykkel,
Turdagbok Olav
tirsdag 1. september 2009
Hverdagstrening i ulike teknikker med sykkel
Gjennom hverdagen med litt henting og bringing får en trim både på den ene og andre måten, i dag var det ulike måter på sykkel. Enrum-Rosegården-Todda-Enrum-Todda-Eg-Todda-Enrum. Teknikkene var: Normal solosykling, sykkeltrilling med unge med sekk på setet, stående sykling med unge med sekk på setet. Artige variasjoner, hvor jeg blei mest svett av sykkeltrilling med sekk, med unge og sekk på sykkel.
mandag 31. august 2009
Basis
fredag 14. august 2009
Sykling med full vogn
Sykling t/r Rosegården er i utgangspunktet ikke noen treningsøkt etter mine begreper, men dette endra seg i dag. Sofie ville ikke sykle, og måtte sykle henne i vogn. Ikke så veldig mye ekstra krefter gikk med, men da vi skulle hjem, skulle også ei Rebekka være med, 7 år, pluss to fulle bæreposer med melk, juice og brus, og på ryggen en rykksekk full av kostymer. På toppen av det heile måtte jeg sku en teatersliten Tuva en del innimellom. Det blei 25 minutters hjemtur med godt jevnt trøkk, og i motbakkene noen fulle kraftanstrengelser. Kom opp alle bakker, dog i sakte tempo. Ei god og svett ikke heilt planlagt treningsøkt blei det gitt.
Etiketter:
Hverdagstrening,
Sykkel,
Treningsdagbok Olav
tirsdag 11. august 2009
Hverdagstrening - sesongstart høst
Da Sofie velta campingbordet i sommer, havna drikkeflaska hennes sånn. Ganske bra velta vil jeg si. Så til saken:Sykling: Enrum-Todda-Rosegården-Todda-Rosegården-Todda-Enrum
På siste stopp på Todda spilte jeg fotball mot Tuva og noen gutter i hennes klasse. Sofie sto i mål på mitt lag. Spilte ei god stund og blei god og svett av all småløpinga og driblinga, og ikke mindre da de til slutt dreiv og hang rundt beina på meg, så jeg tidvis måtte slepe de etter meg for å komme bort til ballen. Pga litt for lite næring siste døgnet, gikk jeg heilt tom, og måtte til slutt bare legge meg på gresset, og be Sofie hente noe vann til meg. Jeg orka ikke sjøl.
Etter at Rita overtok omsorgen for Tuva og SFO-debutanten Sofie, sykla jeg deretter hjem til Enrum, fikk spist en kraftig middag, og deretter lagt meg.
En god mellomøkt med hverdagstrening, men må passe på å ha nok næring i kroppen. Slike fotballkamper kommer plutselig.
Etiketter:
Fotball,
Hverdagstrening,
Sykkel,
Treningsdagbok Olav
torsdag 6. august 2009
Ukas Diggidiggi?
Sofie i fint driv opp Rådhusgata.
Sofie i klatreveggen.Må få lov til å framheve Sofie i dag. Det er mange som leker og trimmer og mosjonerer, men Sofie har virkelig mosjonert siste to dager.
I går sykla hun altså Enrum-Vest-Agder Fylkesmuseum-Sentrum-Eg
I dag: Enrum-Prestheia-Gimlehallen-Gimlekollen-Prestheia-Eg-Sentrum-Enrum. I tillegg var hun også aktiv i en liten klatrevegg i dag, og klatra i trær og bada.
Alt dette over skyldes egentlig at bilen min har ødelagt og løs eksospotte, er ikke heilt kjørbar og må på verksted. Men med fine dager, har det vært trivelig å være ute.
Sjøl var jeg med på disss sykleturene, dytta både Sofie og Tuva opp noen kneiker, og klatra, og så fikk jeg meg vel ca 300 meter i Øvre Jegersvann eller hva det heter, og noen små og lengre turer med Sofie på ryggen siden vi var ute i heile dag i Prestheia-området. Mer sliten i dag, enn etter 5 mil på sykkel i går.
Tuva er på aktivitetsuke med Gimletroll/KOK og får også trimma litt, men Sofie tar kaka. Nå ligger hun utslått på sofaen.
Etiketter:
Diggidiggis,
Hverdagstrening,
svømming,
Sykkel,
Treningsdagbok Olav
søndag 19. juli 2009
Ringknuden
En søndag formiddag med rydding i boder medførte skytteltrafikk mellom kjelleren og 4. etasje. Det er jammen god trening å løpe i trapper. Svetten slite så det ble riktig så god hverdagstrening.
Deretter valgte jeg å følge i Olavs fotspor og bestige Ringknuden for første gang. Parkerte sykkelen bak den derre kolonihagen oppe på Lund og fulgte stien som Olav tidligere har skissert. Krapp stigning i begynnelsen og slutten, men ellers flatt og fint. Gav på litt innimellom, men ikke mer enn at jeg hadde tid til noen blåbærstopp.
Kunne konstatere at toppmarkeringen hadde falt ned. Mulig den gikk i uværet i går. Ellers meget god utsikt der oppe som jeg brukte lang tid på. Filosoferte litt over Grendstadens tidligere forslag om å arrangere et "7 summit race" i Kristiansand. Tror det hadde vært kanongøy. Hvis vi lager et opplegg kan vi begynne i det små med venner og bekjente, og så se hvordan det går. Men først må vi velge ut passelige topper. Jeg mener følgende 4 må være med:
Odderøya
Ringknuden
Omvente båd
Hellerstønuten
Kom med forslag!
Etiketter:
Forespørsel,
Hverdagstrening,
Topptur,
Treningsdagbok DE
tirsdag 14. juli 2009
En tur på Spenst!
Var innom Spenst en tur i går. Har ikke vært der på veldig lenge..
Det var så ustabilt vær, så tenkte det var på tide med litt vekt/styrke trening.
Hadde 4 km jogging/intervall på mølle og 30 min magetrening.. i tillegg til et par runder m vekter... så nå vokser bicepsene i takt m gresset i hagen min ....:-)
Var ei fin økt..fikk svettet en del..da aircondition hadde stoppet å virke...
Sitter på jobb nå, og har vondt i hele overkroppen, så jeg hadde nok godt av litt styrketrening..
Det var så ustabilt vær, så tenkte det var på tide med litt vekt/styrke trening.
Hadde 4 km jogging/intervall på mølle og 30 min magetrening.. i tillegg til et par runder m vekter... så nå vokser bicepsene i takt m gresset i hagen min ....:-)
Var ei fin økt..fikk svettet en del..da aircondition hadde stoppet å virke...
Sitter på jobb nå, og har vondt i hele overkroppen, så jeg hadde nok godt av litt styrketrening..
Etiketter:
Hverdagstrening,
Treningsdagbok Hilde
fredag 10. juli 2009
Trillebårkjøring på 1-årsdagen for bloggen
Kom på den gode ideen å kjøre barna rundt i barnhagens nye trillebår i dag. Kjørte små runder i omtrent en halvtime, med ca 1 minutt på hver runde med to unger oppi hver gang. Det var utrolig bra trening for både armer og bein, og jeg holdt på til det var mat. Jeg blei meget sliten, svetten silte, og t-skjorta mi blei meget våt.
Nå går jeg rundt i barnehagen i bar overkropp til jeg tror en smule glede for alle de kvinnelige ansatte her. Synes dette var ei økt i Diggidangas ånd. Gratulerer med dagen, folkens!
Nå går jeg rundt i barnehagen i bar overkropp til jeg tror en smule glede for alle de kvinnelige ansatte her. Synes dette var ei økt i Diggidangas ånd. Gratulerer med dagen, folkens!
Etiketter:
Hverdagstrening,
Treningsdagbok Olav,
Trillebårkjøring
onsdag 1. april 2009
Nok en hverdagstrening
Som for lengst har gått ut i parodien, men sammenlignet med f.ex. kontorjobbere som kjører bil til jobb, blir det jo ganske mye. I dag sykling t/r Odderøya og t/r byen. I barnehagen rugging på ei jolle med 5-8 barn oppi utallige ganger, og i utallige varianter til jeg ble mør, klatring i trær for å hente baller i skråning v bhg, 3 intense løpeturer inne på biblioteket, 7 slåsskamper med Morten på samme sted. Det siste er forberedelser til oppdrag etter påske.
Abonner på:
Innlegg (Atom)
