Viser innlegg med etiketten Hverdagstrening. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Hverdagstrening. Vis alle innlegg

onsdag 16. februar 2011

Gi meg styrke!

I korte trekk:
3 km på tredemølle
3 runder styrkesirkel
3 km på tredemølle
3 timer snøskuffing

torsdag 13. januar 2011

Gavmild

Hadde en avtale med blodbanken på tirsdag. Fint å kunne spasere opp dit, tappe en skvett, for så å  ta en flott blå buss hjem igjen.
Brukte 75 min til, og mye mindre hjem.
For mine 450 ml. fikk jeg et fint ølglass i retur.

På kvelden ble det en time fotball med Kristoffers lag, i gymsalen på Vågsbygd Samfunnshus.

torsdag 4. februar 2010

Voieløypa preppa

2 runder på silkeforhold i dag, torsdag. Bare gøy når det er slike forhold.
Smurte med rosa feste.
Ramlet i bakken ved skolen for de som er kjent, heldigvis etter skoletid.
Ute i 30 min, bedre enn ingenting.

Tidligere hadde jeg bært et halvt mål med ved inn i huset og ned i kjelleren, ble mør av den økta også. Både trening og nyttig på en gang, er det mulig?

mandag 1. februar 2010

Mannen var ute etter mjøl

Med sekk til butikken i dag for å kjøpe melk og diverse melvarer.Nærmeste butikk er 7-8 min unna, så den gikk jeg kjapt forbi.Etter en halvtime var jeg kommet til Meny på Sagmyra.
Gjorde mine innkjøp og pakket min sekk som nå veide ca.10 kg.Gikk omtrent så fort som mulig uten å løpe hjemover.Var ganske varm på ryggen da jeg var hjemme etter 30 nye minutt.
Ei praktisk og fin hverdagsøkt, og det blir sikkert ei økt til i dag.

tirsdag 26. januar 2010

med fiolin og kosebamse

Grim-Eg-Todda-Eg-Todda-Grim til fots i et ok tempo på morraen. Sånn blir det når Sofie har bursdag, og på skolen finner ut at hun har glømt noe hjemme, og jeg returnerer for å hente kosebamse (som er like stor i volum som Sofie (lekedag på skolen)), og fiolin.

torsdag 19. november 2009

2 x 10 min. på morraen

Tuva sykla t/ Todda, og jeg løp t/r Todda.

fredag 6. november 2009

Ny runde på Spenst

Det skjer ikke noe på denne bloggen, så derfor kommer nok et kjedelig innlegg, fra helsestudioet Spenst. Hadde ei ny løperunde med høyere tempo, og en liten 3 min spurt på slutten. Har for dårlige sko. Står outdoor running på de...så det sier vel sitt. Det er terrengkarusell skoene. Tenker det kan bli et kjøpsmål på London turen vår i desember.

Ps...siste innlegg fra Spenst i denne omgang..(litt kjedelig å blogge/lese) men tenker å trene tirs og tors fremover..:-)

onsdag 4. november 2009

Hilde's comback

Kom meg endelig tilbake i treningsmodus, etter 2-3 uker uten noe særlig svetting. Har mistet piffen og lysten litt...
Rakk 30 min på mølla på Spenst før SFO. Det var vondt, men det er ok å være tilbake.
Hjalp å få premie fra karusellen i går.. :-)
Satser på å få bytta over til Spicheren, så jeg kan svette med Friskus fremover.

lørdag 12. september 2009

Hverdagssykling med vogn

I den grad jeg har habile sykkelmuskler, skyldes det i veldig stor grad mine stort sett daglige syklinger på kryss og tvers i og nær kvadraturen med og uten vogn og unger, handleposer og ryggsekker. I går hadde jeg 3 ganger t/r kvadraturen og innom Odderøya, butikker, Todda og bursdag, halvparten med Sofie oppi vogna. Veldig grovregna på Google snaue to mil. Hverdagstreninga skal ikke undervurderes. :-) og bilen? Jo, den står fint parkert ute i gata.

tirsdag 8. september 2009

Tusen takk til den diggidangiske buffleverandør Hilde!


Brev i posten med håndskrift og noe mykt oppi. Hmmmm....... Wow! Ny buff! En gave fra en utro tjener i Los, som har skjønt mitt buffbehov. Den gikk rett til hauet på meg.

Med den nye buffen kutta og sagde og svetta jeg ned den svære buskasgreia ute i hagen min, etter samråd med huseier. Det tok både to timer og på. Etterpå en liten buff-løpetur. Ei runde i lysløypa i B-heia på 11.35, og en kilometersprint i Olav-løypa i Ravnedalen på ca 4.30. Ellers gåing. Passelig økt i kveldsmørket, sjøl om jeg egentlig hadde trengt en lang seig løpetur nå, på en time eller to. Foten er ikke så verst nå, omtrent som før.

En stor takk for buffen. Veldig overraskende og hyggelig og ganske morsomt også.

mandag 7. september 2009

Mandagsmorraøkt



Over heia for å følge ungene til skolen, da blir det litt sykkel, litt gåing med og uten sykkel, tilbake til Eg og hente sykkel, og en ekstra løpetur i Baneheia. Testa foten, og den er ok, litt øm under fotbladet foran med tærne, men det kommer seg. Ei god økt, med god svetting på terrengløpinga. God ukestart.

tirsdag 1. september 2009

Hverdagstrening i ulike teknikker med sykkel


Gjennom hverdagen med litt henting og bringing får en trim både på den ene og andre måten, i dag var det ulike måter på sykkel. Enrum-Rosegården-Todda-Enrum-Todda-Eg-Todda-Enrum. Teknikkene var: Normal solosykling, sykkeltrilling med unge med sekk på setet, stående sykling med unge med sekk på setet. Artige variasjoner, hvor jeg blei mest svett av sykkeltrilling med sekk, med unge og sekk på sykkel.

mandag 31. august 2009

Basis

Etter barneavlevering på Todda, og bilavlevering på Eg, løping via Todda, utkikken i Baneheia, langs Banheikanten via Ravnedalen og hjem, godt og vel påkledd i yret. Intervaller med småpauser i ca halvtimen.

fredag 14. august 2009

Sykling med full vogn

Sykling t/r Rosegården er i utgangspunktet ikke noen treningsøkt etter mine begreper, men dette endra seg i dag. Sofie ville ikke sykle, og måtte sykle henne i vogn. Ikke så veldig mye ekstra krefter gikk med, men da vi skulle hjem, skulle også ei Rebekka være med, 7 år, pluss to fulle bæreposer med melk, juice og brus, og på ryggen en rykksekk full av kostymer. På toppen av det heile måtte jeg sku en teatersliten Tuva en del innimellom. Det blei 25 minutters hjemtur med godt jevnt trøkk, og i motbakkene noen fulle kraftanstrengelser. Kom opp alle bakker, dog i sakte tempo. Ei god og svett ikke heilt planlagt treningsøkt blei det gitt.

tirsdag 11. august 2009

Hverdagstrening - sesongstart høst

Da Sofie velta campingbordet i sommer, havna drikkeflaska hennes sånn. Ganske bra velta vil jeg si. Så til saken:

Sykling: Enrum-Todda-Rosegården-Todda-Rosegården-Todda-Enrum

På siste stopp på Todda spilte jeg fotball mot Tuva og noen gutter i hennes klasse. Sofie sto i mål på mitt lag. Spilte ei god stund og blei god og svett av all småløpinga og driblinga, og ikke mindre da de til slutt dreiv og hang rundt beina på meg, så jeg tidvis måtte slepe de etter meg for å komme bort til ballen. Pga litt for lite næring siste døgnet, gikk jeg heilt tom, og måtte til slutt bare legge meg på gresset, og be Sofie hente noe vann til meg. Jeg orka ikke sjøl.

Etter at Rita overtok omsorgen for Tuva og SFO-debutanten Sofie, sykla jeg deretter hjem til Enrum, fikk spist en kraftig middag, og deretter lagt meg.

En god mellomøkt med hverdagstrening, men må passe på å ha nok næring i kroppen. Slike fotballkamper kommer plutselig.

torsdag 6. august 2009

Ukas Diggidiggi?

Sofie i fint driv opp Rådhusgata.

Sofie i klatreveggen.

Må få lov til å framheve Sofie i dag. Det er mange som leker og trimmer og mosjonerer, men Sofie har virkelig mosjonert siste to dager.

I går sykla hun altså Enrum-Vest-Agder Fylkesmuseum-Sentrum-Eg

I dag: Enrum-Prestheia-Gimlehallen-Gimlekollen-Prestheia-Eg-Sentrum-Enrum. I tillegg var hun også aktiv i en liten klatrevegg i dag, og klatra i trær og bada.

Alt dette over skyldes egentlig at bilen min har ødelagt og løs eksospotte, er ikke heilt kjørbar og må på verksted. Men med fine dager, har det vært trivelig å være ute.

Sjøl var jeg med på disss sykleturene, dytta både Sofie og Tuva opp noen kneiker, og klatra, og så fikk jeg meg vel ca 300 meter i Øvre Jegersvann eller hva det heter, og noen små og lengre turer med Sofie på ryggen siden vi var ute i heile dag i Prestheia-området. Mer sliten i dag, enn etter 5 mil på sykkel i går.

Tuva er på aktivitetsuke med Gimletroll/KOK og får også trimma litt, men Sofie tar kaka. Nå ligger hun utslått på sofaen.

søndag 19. juli 2009

Ringknuden


En søndag formiddag med rydding i boder medførte skytteltrafikk mellom kjelleren og 4. etasje. Det er jammen god trening å løpe i trapper. Svetten slite så det ble riktig så god hverdagstrening.

Deretter valgte jeg å følge i Olavs fotspor og bestige Ringknuden for første gang. Parkerte sykkelen bak den derre kolonihagen oppe på Lund og fulgte stien som Olav tidligere har skissert. Krapp stigning i begynnelsen og slutten, men ellers flatt og fint. Gav på litt innimellom, men ikke mer enn at jeg hadde tid til noen blåbærstopp.

Kunne konstatere at toppmarkeringen hadde falt ned. Mulig den gikk i uværet i går. Ellers meget god utsikt der oppe som jeg brukte lang tid på. Filosoferte litt over Grendstadens tidligere forslag om å arrangere et "7 summit race" i Kristiansand. Tror det hadde vært kanongøy. Hvis vi lager et opplegg kan vi begynne i det små med venner og bekjente, og så se hvordan det går. Men først må vi velge ut passelige topper. Jeg mener følgende 4 må være med:

Odderøya
Ringknuden
Omvente båd
Hellerstønuten

Kom med forslag!

Toppdingsen er nede for telling

tirsdag 14. juli 2009

En tur på Spenst!

Var innom Spenst en tur i går. Har ikke vært der på veldig lenge..
Det var så ustabilt vær, så tenkte det var på tide med litt vekt/styrke trening.
Hadde 4 km jogging/intervall på mølle og 30 min magetrening.. i tillegg til et par runder m vekter... så nå vokser bicepsene i takt m gresset i hagen min ....:-)

Var ei fin økt..fikk svettet en del..da aircondition hadde stoppet å virke...

Sitter på jobb nå, og har vondt i hele overkroppen, så jeg hadde nok godt av litt styrketrening..

fredag 10. juli 2009

Trillebårkjøring på 1-årsdagen for bloggen

Kom på den gode ideen å kjøre barna rundt i barnhagens nye trillebår i dag. Kjørte små runder i omtrent en halvtime, med ca 1 minutt på hver runde med to unger oppi hver gang. Det var utrolig bra trening for både armer og bein, og jeg holdt på til det var mat. Jeg blei meget sliten, svetten silte, og t-skjorta mi blei meget våt.

Nå går jeg rundt i barnehagen i bar overkropp til jeg tror en smule glede for alle de kvinnelige ansatte her. Synes dette var ei økt i Diggidangas ånd. Gratulerer med dagen, folkens!

onsdag 1. april 2009

Nok en hverdagstrening

Som for lengst har gått ut i parodien, men sammenlignet med f.ex. kontorjobbere som kjører bil til jobb, blir det jo ganske mye. I dag sykling t/r Odderøya og t/r byen. I barnehagen rugging på ei jolle med 5-8 barn oppi utallige ganger, og i utallige varianter til jeg ble mør, klatring i trær for å hente baller i skråning v bhg, 3 intense løpeturer inne på biblioteket, 7 slåsskamper med Morten på samme sted. Det siste er forberedelser til oppdrag etter påske.