Starta uka sterkt med en jernmannetappe i svømming, altså 3,8 km. Det er jo ny innendørsrekord. Det tok 1,45 å svømme distansen, med et par bittesmå pauser. Som vanlig litt småtungt og kjedelig i starten, skulle gjerne hatt et telleapparat, så slapp jeg å telle i hodet. Var ikke bestemt på langden på forhånd, men den har ligget litt i bakhodet. På siste halvannen kilometer fant jeg en veldig god rytme, og det var befriende. Meditativ svømming er utrolig flott. Håper at jeg med ukentlig svømming, kan jobbe meg inn i en fast rytme. Tror nok også jeg skal klare å svømme distansen fortere enn 1.45 seinere, sikkert ned mot 1.30 hvis det fortsetter, men har ikke fokus på tida, det blir bare stress.
Ellers blir det ingen løping for tida, men mye gange i ulike tempi. Ellers har jeg begynt å sykle ergometer på jobben altså, så da blir det jo noen mil i uka, kanskje en 5-6 mil. Snømåking er også i tida.
Viser innlegg med etiketten Olav. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Olav. Vis alle innlegg
mandag 17. desember 2012
mandag 29. oktober 2012
Stille før stormen
Veldig stille her på bloggen for tida. Øy lunter kanskje vel framdeles bare rundt med moderate mengder, mens DE rugger og vugger. Jeg var akkurat oppi Gimlebadet ei lita økt og svømte litt over 1000 meter. Greit nok, småkramper i beina, blir fort sånn når det går for lenge mellom hver gang.
I morra er det altså årsfest i karusellen, og Diggidanga skal nevnes med navn, kanskje det er derfor ingen skriver, av redsel for å få et humoristisk fokus foran 200-300 tilhørere? He-he..tja..kanskje ikke...
I morra er det altså årsfest i karusellen, og Diggidanga skal nevnes med navn, kanskje det er derfor ingen skriver, av redsel for å få et humoristisk fokus foran 200-300 tilhørere? He-he..tja..kanskje ikke...
fredag 16. desember 2011
1500 meter svømming
i Gimlebadet var ei god måte og begynne helga på. Kroppen hadde fått nok løping for noen dager, så da er det greit med noe annet. Fin flyt etter rolig start med småpauser. Godt at en kan svømme en sånn distanse, nesten på strak arm. Det gir god selvfølelse.
torsdag 1. desember 2011
Det gjelder å sko seg

:-))))))))))))))
Godt med en fri/fleksidag i uka, så har en tid til å handle. Gikk ned på Løplabbet rett over 10, og siden jeg var eneste kunde i butikken, fikk jeg løpt litt på mølla for å teste løpesettet, og for å prøve ut sko. Det er veldig bra å ha en spesialbutikk og ekspeditører som kan det de holder på med. Endte opp med disse to. De lyse er til asfalt. De mørke til terreng. De mørke var det 70% avslag på, men satt godt på foten. Kom på 1790,- til sammen, et godt kjøp vil jeg si, og da regner jeg med at de fungerer godt i praksis også.
tirsdag 8. mars 2011
mandag 21. februar 2011
0 kroner for 1500 meter

Heiv meg rundt og storma opp på det i dag nyåpna Gimlebadet. På grunn av problemer med billettsystemet kom jeg gratis inn. Jippi!! Greit når jeg måtte betale 125,- på Spicheren for 14 dager siden. Jevna seg litt ut i dag altså. Svømte 1500,-. Lite folk og veldig bra anlegg. Litt minus fordi det er litt grunt på den grunneste. Tøtsja nedi med hendene på krålinga i starten, men justerte det kjapt inn. Skikkelig bra kommunal svømmehall.
tirsdag 8. februar 2011
8 meter på krona og ugler i musen
Ei gang i tida, og det er ikke mer enn 3-4 år siden kosta en svømmebillett på Spicheren 60 kroner. Da jeg skulle svømme der i dag, kosta den 125. Fanken heller, men svømme ville jeg mens datra trente fotball. Blei såpass satt ut av prisen, at jeg var litt for kjapp inn første døra det sto garderobe på, at jeg glømte å se på hvilket kjønn det gjaldt. Dermed kom jeg 2 meter inn i damegarderoben, før jeg så at her var det ugler i musen. Garderoben var heldigvis full av damer, og godt var det, hvis ikke kunne jeg risikert å skifta og havna i dusjen før jeg hadde oppdaga det. Jeg fikk iallefall snudd meg og kommet ut før det ble for mye av det gode, men jeg trøsta jeg med at jeg for en gangs skyld kanskje blei en snakkis i en damegarderobe, sjøl om det neppe fører meg nærmere noen heite damebekjentskaper fra åstedet.
Fikk svømt 1 km i bassenget, og det var bra. Ville ha noe igjen for pengene, og 8 meter på krona er ikke så ille. Rakk også et par minutter i boblebadet, og det betrakta jeg som gratis. 0 kroner bobla altså, og det synes jeg er en grei pris på sånt.
Fikk svømt 1 km i bassenget, og det var bra. Ville ha noe igjen for pengene, og 8 meter på krona er ikke så ille. Rakk også et par minutter i boblebadet, og det betrakta jeg som gratis. 0 kroner bobla altså, og det synes jeg er en grei pris på sånt.
mandag 29. november 2010
Tilbake til buldring og tak, uten bulder og brak
Det kom over meg på morraen at jeg hadde lyst til å klatre i kveld. Og jammen fikk jeg det ikke til også. Der var en gjeng fra KCK tror jeg som lagde løyper i buldrerommet, og en annen gjeng som vakten, datra til Evelyn, dreiv på med. Jeg buldra mellom dem der det var ledig i en buddhistisk rolig stil for å kjenne på muskler og bruke dem litt forsiktig alle sammen. Det blei ei god meditativ økt på ca 41 min.
torsdag 29. oktober 2009
Ingen skam å snu
Ca 20 minutter med kråling og diverse, med mange småpauser underveis, i hotellets basseng som er ikke mange metrene langt, 8 - 10 meter eller noe sånn, så der er det overhodet ingen skal å snu. Det er høst nødvendig. Antallet svømmetakt overstiger antallet snutak såvidt det er. Etterpå smakte frokosten veldig godt.
onsdag 23. september 2009
Bassengsvømming - sesongstart i svømmehallen
Må prøve å få ei økt i uka gjennom vinteren, god avkobling med badstu i tillegg. Fikk en halvtime med litt forsiktige intervaller i den kommunale svømmehall i dag. Hadde litt krampe på innsida av føttene, og tok det med ro. Fikk ikke tid til mer enn halvtimen i dag. Tok et par bilder i dusjen, men det blei så mye oppstyr at jeg tror jeg dropper publiseringa.
søndag 20. september 2009
Bassengsvømming
Abonner på:
Innlegg (Atom)

