mandag 17. desember 2012

Bevegelser i uke 50

Starta uka sterkt med en jernmannetappe i svømming, altså 3,8 km. Det er jo ny innendørsrekord. Det tok 1,45 å svømme distansen, med et par bittesmå pauser. Som vanlig litt småtungt og kjedelig i starten, skulle gjerne hatt et telleapparat, så slapp jeg å telle i hodet. Var ikke bestemt på langden på forhånd, men den har ligget litt i bakhodet. På siste halvannen kilometer fant jeg en veldig god rytme, og det var befriende. Meditativ svømming er utrolig flott. Håper at jeg med ukentlig svømming, kan jobbe meg inn i en fast rytme. Tror nok også jeg skal klare å svømme distansen fortere enn 1.45 seinere, sikkert ned mot 1.30 hvis det fortsetter, men har ikke fokus på tida, det blir bare stress.

Ellers blir det ingen løping for tida, men mye gange i ulike tempi. Ellers har jeg begynt å sykle ergometer på jobben altså, så da blir det jo noen mil i uka, kanskje en 5-6 mil. Snømåking er også i tida.

5 kommentarer:

ØY! sa...

3800 i vann er jo lengre enn langt!!
Det er jo sannelig like langt som ei runde i lysløypa på Sandrip pluss ei runde på Vågsbygd Idrettsplass.
Rekordbra av nisa fra Skippergada, tipper du hadde hysetryne etterpå, he-he.
som vanlig ikke noe å si på variasjonen, men håper du er klar til nyttårsløpet på Vidda..
Jeg har planer om kostyme i år, muligens, får se...

Grendstad sa...

var ikke så ille i trynet, men jo det var hysetendenser

jo, det er vel ikke mulig at jeg er med i det løpet, men usikker på kostyme, føler jeg har gått nok i kostyme her i livet

DE sa...

Dette er råsterkt på svømmefronten!! Gratulerer med gjennomført ironmandistanse! Fatter ikke hvordan du klarer å holde det gående så lenge, og at du klarer å holde tellinga. Dette var meget imponerende. Føler du begynner å nærme deg ett fullverdig ironman nå. Finnes det andre alternativer til Norseman i Norge? Nevnte arrangement er jo vanskelig å få innpass i. En annen mulighet er å gjøre noe selv. Funker kanskje vel så bra.

Blir spennende å se hva Øy har å varte opp med av kostymer på nyttårsløpet. Snakker vi Tanga-Trond i Pondus?

ØY! sa...

det kunne vært en mulighet, men av hensyn til deltagere og publikum blir det noen annet.. satser på å stikke meg litt ut ihvertfall.

Grendstad sa...

Det er motiverende å ha norseman-distanser som mål, og at jeg skal svømme ei gang i uka. Det er veldig passelig. Det hadde vært gøy(?) å prøve en norseman en dag, men kanskje vi må gjøre det i Diggidanga-regi, lokalt her en plass. Kanskje få Svein P også med?

Regner med at Øy stiller i hoggorm-kostyme.