Det var underholdning av ypperste merke, og må ha vært en god treningsøkt for Olav. Her følger et par høydepunkter:
Viser innlegg med etiketten Treningsdagbok Olav. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Treningsdagbok Olav. Vis alle innlegg
søndag 30. november 2014
Hvordan ser en karuselløper ut?
Mens Olav ser ryggen til Svein stort sett over alt, glemmer han at Diggidanga kan ha andre utsendte. Westbank deltok på årsmøtet og ble utallige ganger passert av Grendstaden på hans utrettelige ferd rundt i lokalet.
Det var underholdning av ypperste merke, og må ha vært en god treningsøkt for Olav. Her følger et par høydepunkter:
Det var underholdning av ypperste merke, og må ha vært en god treningsøkt for Olav. Her følger et par høydepunkter:
fredag 28. september 2012
3100 meter svømming
Har blitt fast med fredagssvømming, og denne ganga passa det ikke for ungene å være med, så da kunne gamlefar bare svømme og svømme, og heldigvis så var det ikke så mange i bassenget. Ny krålerekord. Fant en fin buddhistisk meditativ stil, svømte i ett og brukte 1t 20 min.. De siste 10 minuttene var humorbuddhistiske. Utrolig godt fornøyd med meg sjøl. Dumt å legge dette over siste terrengrapport, men måtte bare får det ut før jeg gikk på nattevakt.
lørdag 11. august 2012
En dualton av en triatlon
Bare ei uke til Iveland. Sykla i dag 33,5 km, før jeg løp i 48 minutter etterpå. Det var ei god økt. Mye bedre form enn jeg var i fjor på denne tida. Snittfart på sykkelen var ca 30 km/t. Bra tempo. Løpinga vet jeg ikke.
Etiketter:
Duathlon,
Løping,
Sykling,
Treningsdagbok Olav
lørdag 22. august 2009
Sightseeing på Dvergsøya







Fin morrapadletur til Dvergsøya som jeg ikke har vært på før som jeg kan huske. Snau times padling. Gikk rundt på øya i 2 timer og kikka, rester av hus, Vogts Villa, toalettanlegg, sauer, geiter, natur, svaberg, båteier, m.m., meget pen øy.
Padla rundt øya og til ydderst på Odderøya. Fikk meg en dukkert og prøvd en stilfull stol som noen har satt opp. Padla rundt med Skibbua, gjennom Gravane og inn. var ute i 5 timer. Pent.
torsdag 20. august 2009
Terrengkarusellen 13. løp - bananløype - Jegers 5,5 km

Olav 28.27
For et helsikes løp. Ikke mitt verste løp, men stigninga opp til Holmenkollen kommer jo veldig tidlig. Skulle hatt det som innspurt. Det hadde vært mer etter min smak, men må jo ta det som er. Starten og slutten er jo alltid den samme i Jegers, kunne godt variert litt, men men men
Løp i 14.30-tida, og lite folk i løypa og ingen hindringer. Opphold og varmt. Løp med bar overkropp. Alltid godt med saft etter målgang, og banan var gul, fin og god, akkurat som den på bildet. Ellers sykla jeg til og fra, og tok et bad etterpå i Øvre Jegersvann eller hva det heter. Godt. Minte meg på at svømminga til søndag kan bli en litt kjølig opplevelse, Vestbakken.
For de som løp i puljer seinere, blei det vel både vått, blinkende og bråkende:
Svein: helt riktig som Grendstaden sier, kraftige regnbyger,lyn og torden.
Men Holmenkollen var den samme fine stigninga.Rakk ikke å se på utsikten,siden jeg hadde en gubbe pustende og pesende bak meg som jeg ikke hadde tenkt å slippe forbi.
Han ble liggende bak meg helt til jeg måtte knytte skoen ved 4 km.Da smatt han forbi og slik fikk jeg en god rygg å prøve å ta igjen på slutten.
I den siste korte, men harde, kneika etter alubroa, klarte jeg å passere gubben en gang for alle.Klarte å ta ut mer enn på lenge syns jeg.
Nr 2 i pulja på 28.24 ca.
Hilde: Jeg hadde mitt første løp etter sommerferien. Det var greit å være tilbake i skogen. Jeg hadde litt tidsnød, siden den fantastiske SFO stenger halv 5, så løp den korte løypa. Det er faktisk en nøyaktig kopi av Hilde løypa. Ganske pussig synes jeg. Da fikk vi stadfestet at den var 3,8 km. Jeg har egentlig alltid trodd den var ca 3,5.
Har ikke løpt noe særlig i sommer, så merket at jeg sleit litt mer enn jeg vanligvis gjør.. Er litt smitta av snevet til Vestbakken, og hadde desverre glemt en vesentlig undertøysdel. Noe som resulterte i "a lot of pain" etterhvert... utrolig urutinert...ja ja...
Ellers gikk jeg klar av lyn og torden ...før jeg kom til Sfo... (så ut som ei drukna katta da jeg henta ungen)...
Turte ikke blogge i går pga 2157 lynnedslag rundt huset mitt...
Løp/gikk på rundt 25 min tror jeg..
http://www.bedriftsidrett.no/VestAgder/files/%7B2F3A2100-BE29-452C-806A-72F4F4F714D0%7D.pdf
onsdag 19. august 2009
t/r Donnkamp på Hortemo

Tuva skulle spille Donnkamp mot Greipstad, og fikk sitte på med en annen pappa. Fin anledning for meg til å sykle til kamp. Donn tapte kampen klart, men jevn andre omgang, Tuva skorte et mål, og var meget god i mål, da hun var keeper på slutten.
Sykla ut via Brennåsen. Hjemover sykla jeg om favoritten min Stallemo, og Homstean hjem. Fin tur. Tok det med ro.
Lengde: 51,07 km
Snitt: 25,71 km/t
Etiketter:
Diggidiggis,
Fotball,
Sykkel,
Treningsdagbok Olav
mandag 17. august 2009
Sykling hit og dit dagen lang og teatersport
Etter å ha sykla Enrum-Eg, Todda-Tangen-Todda-Enrum-Todda, Eg-Enrum-Rosegården var det tid for sesongåpning i teatersport med hektisk og intens øving med Maiken Ahnger og Kai Stokkeland som skal til NM i september. Var innom skjønnhetssalong, vår frelsesrs gravlund, svømmehallen, bibliotekt og bla bla. Jobba nesten heile kvelden med grunnleggende øvelser. God øving. Sykla hjem.
Etiketter:
Sykkel,
Teatersport,
Treningsdagbok Olav
Svette i bevernylon og gammal treningstrøye
Litt snørrete og morratrøtt i trynet en tidlig mandagsmorgen. Kuren er en kjapp morraløpetur over Ravneheia med litt utsikt, og den gode friske lukta av våt lyng. Ute snaue 40 minutt, med litt småpauser ved utsiktspunkta, ellers løping i karusellengde og fart.
God trim for kroppen. Enda bedre for hauet. Men de henger jo sammen.
søndag 16. august 2009
Sightseeing på Sukkevann
Kjente halvmarathonen på oversida av låra(!) i dag. Ellers ikke. Ville egentlig ha sykla en lett tur, men logistikken med barn og fetterbursdag i Randesund gikk ikke opp.
Det blei en drøy times rundtur rundt idrettsanlegget på Sukkevann. Gikk i lysløypa og litt i skauen, mest rolig gange i starten, noen småløp og perioder med kjapp gange. Fikk svetta litt, og fikk med meg den lokal fjelltoppen, med god utsikt over idrettsanlegget.
Avslutta med et par hundre meter rolig crawling i Sukkevann. I tillegg blei det 4-5 kilometer gange i forbindelse med til/fra buss til Randesund, så det blei da litt lengder i dag au.
lørdag 15. august 2009
Et skikkelig gubbeløp
Jubileumsløp i dag som til slutt viste seg og være 21,8 km langt. Mye regn gjorde at det blei mange partier med skikkelig gjørme og store dammer. Som å løpe Svalandsgubben på sitt verste/beste.
Olav:
Hadde fora meg godt opp på forhånd, og åpna med litt tung mage. Løp sammen med Rosen og Øy, litt foran og bak, etterhver bak begge to, Svein forsvant ut av syne etter halvmila. Kom ajur med begge ca halvveis på en drikkestasjon der. Svein måtte knytte skoen. Deretter datt Rosen av i noen moter.
På nest siste drikkestasjon på Skråstadvarden, blei Svein frista av cola, mens jeg blei nr. 2 i colakøen, og det fant jeg ut blei for lenge å vente, siden mannen ikke hadde flaska klar. Jeg tok litt saft og banan i farten og løp videre. Deretter så jeg ikke noe mer til Svein før i målområdet.
Jeg følte jeg fikk løpt bra, liker godt blaute gjørmeløp. Kropppen fungerte bra med nok energi, det eneste var krampetendenser i begge leggene, og litt lysk, siste kilometrene. Måtte roe bittelitt ned da, men ikke mye, fikk strukket litt ut i oppoverbakker. Løp forbi ganske mange siste halvmila, folk som hadde mer eller mindre stivna noe. Kom i mål på 2.12.38, og er godt fornøyd med det. Ikke noen knalltid, men etter forholdene, egen form, og andres resultater å dømme, godt løpt. Svein var imidlertid ikke langt bak, og enn så lenge.
Svein:
Opplever løpet omtrent som Olav, holdt greit tempo og driv til 13 km.
Men i en liten kneik opp mot nevnte colastasjon,kjente jeg det begynte å butte i mot.Mye syre i beina og litt defensiv i hodet.
Tenkte det kanskje kunne hjelpe med litt cola,men det var tydeligvis ikke nok.
Da jeg også ble tatt igjen av Knut fra AE,(se omtale av karuselløp på torsdag),fikk motivasjonen ytterligere en knekk.
Fullførte ihvertfall på 2.14 og noe.
Sett i ettertid et bra løp,med en fin og variert trase, men for min del i tyngste laget med det blaute føret.
Må berømme Olavs stayerevne over et slikt langt og sugende løp,
han er virkelig i knallform!
Grattis!!
Resultatene her en plass
Olav:
Hadde fora meg godt opp på forhånd, og åpna med litt tung mage. Løp sammen med Rosen og Øy, litt foran og bak, etterhver bak begge to, Svein forsvant ut av syne etter halvmila. Kom ajur med begge ca halvveis på en drikkestasjon der. Svein måtte knytte skoen. Deretter datt Rosen av i noen moter.
På nest siste drikkestasjon på Skråstadvarden, blei Svein frista av cola, mens jeg blei nr. 2 i colakøen, og det fant jeg ut blei for lenge å vente, siden mannen ikke hadde flaska klar. Jeg tok litt saft og banan i farten og løp videre. Deretter så jeg ikke noe mer til Svein før i målområdet.
Jeg følte jeg fikk løpt bra, liker godt blaute gjørmeløp. Kropppen fungerte bra med nok energi, det eneste var krampetendenser i begge leggene, og litt lysk, siste kilometrene. Måtte roe bittelitt ned da, men ikke mye, fikk strukket litt ut i oppoverbakker. Løp forbi ganske mange siste halvmila, folk som hadde mer eller mindre stivna noe. Kom i mål på 2.12.38, og er godt fornøyd med det. Ikke noen knalltid, men etter forholdene, egen form, og andres resultater å dømme, godt løpt. Svein var imidlertid ikke langt bak, og enn så lenge.
Svein:
Opplever løpet omtrent som Olav, holdt greit tempo og driv til 13 km.
Men i en liten kneik opp mot nevnte colastasjon,kjente jeg det begynte å butte i mot.Mye syre i beina og litt defensiv i hodet.
Tenkte det kanskje kunne hjelpe med litt cola,men det var tydeligvis ikke nok.
Da jeg også ble tatt igjen av Knut fra AE,(se omtale av karuselløp på torsdag),fikk motivasjonen ytterligere en knekk.
Fullførte ihvertfall på 2.14 og noe.
Sett i ettertid et bra løp,med en fin og variert trase, men for min del i tyngste laget med det blaute føret.
Må berømme Olavs stayerevne over et slikt langt og sugende løp,
han er virkelig i knallform!
Grattis!!
Resultatene her en plass
Etiketter:
Løping,
Treningsdagbok Olav,
Treningsdagbok Svein
fredag 14. august 2009
Sykling med full vogn
Sykling t/r Rosegården er i utgangspunktet ikke noen treningsøkt etter mine begreper, men dette endra seg i dag. Sofie ville ikke sykle, og måtte sykle henne i vogn. Ikke så veldig mye ekstra krefter gikk med, men da vi skulle hjem, skulle også ei Rebekka være med, 7 år, pluss to fulle bæreposer med melk, juice og brus, og på ryggen en rykksekk full av kostymer. På toppen av det heile måtte jeg sku en teatersliten Tuva en del innimellom. Det blei 25 minutters hjemtur med godt jevnt trøkk, og i motbakkene noen fulle kraftanstrengelser. Kom opp alle bakker, dog i sakte tempo. Ei god og svett ikke heilt planlagt treningsøkt blei det gitt.
Etiketter:
Hverdagstrening,
Sykkel,
Treningsdagbok Olav
onsdag 12. august 2009
Om Mosby hjem
Passelig å sykle Enrum-Rosegården på morraen, men hjem blei det for kort i dag. Sykla derfor om Mosby. Det blei vel 2-2,5 mils hjemtur, i sivil og på hybrid. Restitusjonstrening kalles det kanskje. Fine sykleforhold i dag.
tirsdag 11. august 2009
Triathlon a la Ogge
Pga jubileumsløpet til lørdag, var det på sett og vis siste sjanse i dag til å kjøre en full triathlon a la Ogge, uten å komme for nærme jubileumsløpet og Ogge sjøl
Svømte 800 meter i Stampa med pause mellom. Måtte ta en pause for å kikke etter sykkel og verdisaker.(Tok ikke tida)
Grendstaden etter svømminga.
Sykla Stampa-Ålefjær-Erkleiv-Vennesla-Mosby-Strai-Enrum (Lengde: 46,34 km - Snitt 29,53 km)
Grendstaden etter syklinga med cola og snickers.
Løp Enrum-Krossen-Suldalen-Krogvannsområdet-Kjerrane-Krossen-Enrum (50 minutter)
Grendstaden etter løping og dusj med banan.
Det var litt tungt heile veien, men tror tempoet var ok. Litt stiv i beina på løpinga som vanlig, mest tyngst i starten, etterhvert løsner det litt.
Ganske kjedelig økt, bortsett fra ok trase rundt Erkleiv, og fine stier ved Krogvann. Trøsten er at det sikkert blir mer spennende og gøy på Ogge. Denne økta blei for seriøs, men fant ikke på noe annet. Nå må jeg slappe av og lade batteria litt innimellom her.
Svømte 800 meter i Stampa med pause mellom. Måtte ta en pause for å kikke etter sykkel og verdisaker.(Tok ikke tida)
Grendstaden etter svømminga.Sykla Stampa-Ålefjær-Erkleiv-Vennesla-Mosby-Strai-Enrum (Lengde: 46,34 km - Snitt 29,53 km)
Grendstaden etter syklinga med cola og snickers.Løp Enrum-Krossen-Suldalen-Krogvannsområdet-Kjerrane-Krossen-Enrum (50 minutter)
Grendstaden etter løping og dusj med banan.Det var litt tungt heile veien, men tror tempoet var ok. Litt stiv i beina på løpinga som vanlig, mest tyngst i starten, etterhvert løsner det litt.
Ganske kjedelig økt, bortsett fra ok trase rundt Erkleiv, og fine stier ved Krogvann. Trøsten er at det sikkert blir mer spennende og gøy på Ogge. Denne økta blei for seriøs, men fant ikke på noe annet. Nå må jeg slappe av og lade batteria litt innimellom her.
Etiketter:
Løping,
svømming,
Sykkel,
Treningsdagbok Olav,
triathlon
Hverdagstrening - sesongstart høst
Da Sofie velta campingbordet i sommer, havna drikkeflaska hennes sånn. Ganske bra velta vil jeg si. Så til saken:Sykling: Enrum-Todda-Rosegården-Todda-Rosegården-Todda-Enrum
På siste stopp på Todda spilte jeg fotball mot Tuva og noen gutter i hennes klasse. Sofie sto i mål på mitt lag. Spilte ei god stund og blei god og svett av all småløpinga og driblinga, og ikke mindre da de til slutt dreiv og hang rundt beina på meg, så jeg tidvis måtte slepe de etter meg for å komme bort til ballen. Pga litt for lite næring siste døgnet, gikk jeg heilt tom, og måtte til slutt bare legge meg på gresset, og be Sofie hente noe vann til meg. Jeg orka ikke sjøl.
Etter at Rita overtok omsorgen for Tuva og SFO-debutanten Sofie, sykla jeg deretter hjem til Enrum, fikk spist en kraftig middag, og deretter lagt meg.
En god mellomøkt med hverdagstrening, men må passe på å ha nok næring i kroppen. Slike fotballkamper kommer plutselig.
Etiketter:
Fotball,
Hverdagstrening,
Sykkel,
Treningsdagbok Olav
søndag 9. august 2009
Sightseeing i ytre Randesund og en langtsyklende Diggidiggi
Tuva Lu etter hjemkosten fortsatt i fin form, og i meget godt humørSykling i dag igjen, denne gang for den andre Diggidiggien her i huset. T/R kusina i Randesund, ca 2 mil. Uten å trille sykkelen, uten hjelp av faderen, bare med en liten stopp i hver retning. Trivelig, og interessant at hun blir i meget godt humør av det.
Mens hun var på besøk hos kusina tok jeg en drøy times syklende og løpende sightseeing i Ytre Randesund. Sykla til p-plass og løp opp til Sotåsen. Løp ned annen vei og fikk en liten rundtur tilbake til sykkelen. Sykla litt utover til Kvarodden og løp utover en ukjent kjerrevei et stykke, og kom ut til sjøen hvor jeg så Sodefjed (se høyre i bildet). Løp tilbake og sykla tilbake til returen. Triathleten er i ganske god form.
Sodefjed bak i bildet til høyre. Ellers havet. Lengst til venstre snurten av fylkesgrensa.
Etiketter:
Diggidiggis,
Løping,
Sykkel,
Treningsdagbok Olav
Lekeløping og kunst
Utsikten for en Diggidanga en søndags morgen
Kunst på RavneheiaEn times trim på en søndags morra på kryss og tvers i området Ravneheia/Hellerstønuten/Bånetjønn, med en blanding av gåing og løping i starten, med løping siste drøye halvtimen.
På Ravneheia hadde noen malt et tre og noen stokker lyseturkis(?). Usikker på hvem som har vært på ferde, men ok med litt kunst på veien.
Dette var begynnende oppladning til jubileumsløpet på 24 km til helga. Blei god og herlig svett av denne turen, akkurat som det skal være.
fredag 7. august 2009
Symjing og bading

Sofie ville i svømmehallen i dag, sjøl om det var fint vær. Ok, da er det lite folk. Bare varmtvannsbasenget oppe. Vi var der bare i 3 timer (he-he). Som det kommer fram av bildet blei det mye dykking i vannet uten maske/briller, og øynene ble etterhver kraftig røde.
Sofie lekte mye, og det var dykking etter noen gummiringer som var det store i dag. Jeg kasta i vannet, mens hun så en annen vei, deretter dykka ho rundt.
Sjøl var jeg med på mye av leken, men innimellom fikk jeg svømt litt for meg sjøl, og varierte stort i dag. Tok litt Putin (butterfly), ryggsvømming, bryst, crawletrening for beina (mens jeg holdt armene i ro framover), vanlig crawling og diverse boltring i vannet. Gøy å prøve de forskjellige svømmeøvelsene. Morsomt med Putin.
Etiketter:
Diggidiggis,
svømming,
Treningsdagbok Olav
torsdag 6. august 2009
Ukas Diggidiggi?
Sofie i fint driv opp Rådhusgata.
Sofie i klatreveggen.Må få lov til å framheve Sofie i dag. Det er mange som leker og trimmer og mosjonerer, men Sofie har virkelig mosjonert siste to dager.
I går sykla hun altså Enrum-Vest-Agder Fylkesmuseum-Sentrum-Eg
I dag: Enrum-Prestheia-Gimlehallen-Gimlekollen-Prestheia-Eg-Sentrum-Enrum. I tillegg var hun også aktiv i en liten klatrevegg i dag, og klatra i trær og bada.
Alt dette over skyldes egentlig at bilen min har ødelagt og løs eksospotte, er ikke heilt kjørbar og må på verksted. Men med fine dager, har det vært trivelig å være ute.
Sjøl var jeg med på disss sykleturene, dytta både Sofie og Tuva opp noen kneiker, og klatra, og så fikk jeg meg vel ca 300 meter i Øvre Jegersvann eller hva det heter, og noen små og lengre turer med Sofie på ryggen siden vi var ute i heile dag i Prestheia-området. Mer sliten i dag, enn etter 5 mil på sykkel i går.
Tuva er på aktivitetsuke med Gimletroll/KOK og får også trimma litt, men Sofie tar kaka. Nå ligger hun utslått på sofaen.
Etiketter:
Diggidiggis,
Hverdagstrening,
svømming,
Sykkel,
Treningsdagbok Olav
onsdag 5. august 2009
Sightseeing Stallemo
Sofie sitter på skuldrene til gamlefar og plukker bringbær fra taket til sauefjøset til Setesdalstunet i dag. Sofie og jeg sykla t/r dit, for meg ble det oppvarming. For Sofie lengste sykkeltur til nå i livet. Endelig fikk jeg komt meg inn veien fra Homstean hvor det står skilt til Stallemo. Endelig. Meget pen sykkelvei over til Songdalen, og endelig fikk jeg sett Stallemo, der bodde det jo litt folk, og mener jeg så rester av en butikk og en bensinstrasjon i krysset der. (Beklager at jeg glømte å ta bilde.) Bygdeoriginalen i Øvrebørevyen kommer fra Stallemo. Ungkarbondetulling i Felleskjøpetdress.
Sykla altså opp Strai og Høiekleiva, over Stallemo og hjem Brennåsen. Litt tungt i starten, men det ble en meget bra tur, og utrolig hvor fin tur en kan få, mens resten av slekta i byen sitter i bursdagsslabberas, og de voksne stort sett har fingra i mat. Rakk ikke løpetur etterpå i dag, men følte meg fin i beina ved hjemkomst. Klarte i lange partier å ligge lavt på styret, og dermed få mindre luftmotstand. Ryggen har blitt litt vant til det. Begynner å få litt rutine nå.
Lengde: 50,76 km Snitt: 28.87 km/t
mandag 3. august 2009
Kjappis om Mosbybroa
Lengde 22.92 km
Snitt 29.94 km/t
En kjappis før ungene skal hentes fra kusinebesøk. Åpna rolig, men måtte dra litt på på slutten for ikke å bli for sein til henting.
Snitt 29.94 km/t
En kjappis før ungene skal hentes fra kusinebesøk. Åpna rolig, men måtte dra litt på på slutten for ikke å bli for sein til henting.
Abonner på:
Innlegg (Atom)
