torsdag 20. august 2009

Terrengkarusellen 13. løp - bananløype - Jegers 5,5 km


Olav 28.27
For et helsikes løp. Ikke mitt verste løp, men stigninga opp til Holmenkollen kommer jo veldig tidlig. Skulle hatt det som innspurt. Det hadde vært mer etter min smak, men må jo ta det som er. Starten og slutten er jo alltid den samme i Jegers, kunne godt variert litt, men men men

Løp i 14.30-tida, og lite folk i løypa og ingen hindringer. Opphold og varmt. Løp med bar overkropp. Alltid godt med saft etter målgang, og banan var gul, fin og god, akkurat som den på bildet. Ellers sykla jeg til og fra, og tok et bad etterpå i Øvre Jegersvann eller hva det heter. Godt. Minte meg på at svømminga til søndag kan bli en litt kjølig opplevelse, Vestbakken.

For de som løp i puljer seinere, blei det vel både vått, blinkende og bråkende:

Svein: helt riktig som Grendstaden sier, kraftige regnbyger,lyn og torden.
Men Holmenkollen var den samme fine stigninga.Rakk ikke å se på utsikten,siden jeg hadde en gubbe pustende og pesende bak meg som jeg ikke hadde tenkt å slippe forbi.
Han ble liggende bak meg helt til jeg måtte knytte skoen ved 4 km.Da smatt han forbi og slik fikk jeg en god rygg å prøve å ta igjen på slutten.
I den siste korte, men harde, kneika etter alubroa, klarte jeg å passere gubben en gang for alle.Klarte å ta ut mer enn på lenge syns jeg.
Nr 2 i pulja på 28.24 ca.


Hilde: Jeg hadde mitt første løp etter sommerferien. Det var greit å være tilbake i skogen. Jeg hadde litt tidsnød, siden den fantastiske SFO stenger halv 5, så løp den korte løypa. Det er faktisk en nøyaktig kopi av Hilde løypa. Ganske pussig synes jeg. Da fikk vi stadfestet at den var 3,8 km. Jeg har egentlig alltid trodd den var ca 3,5.
Har ikke løpt noe særlig i sommer, så merket at jeg sleit litt mer enn jeg vanligvis gjør.. Er litt smitta av snevet til Vestbakken, og hadde desverre glemt en vesentlig undertøysdel. Noe som resulterte i "a lot of pain" etterhvert... utrolig urutinert...ja ja...
Ellers gikk jeg klar av lyn og torden ...før jeg kom til Sfo... (så ut som ei drukna katta da jeg henta ungen)...
Turte ikke blogge i går pga 2157 lynnedslag rundt huset mitt...
Løp/gikk på rundt 25 min tror jeg..


http://www.bedriftsidrett.no/VestAgder/files/%7B2F3A2100-BE29-452C-806A-72F4F4F714D0%7D.pdf

7 kommentarer:

DE sa...

Hehe...Bananer kan tydligvis brukes til flere ting..

Det er vel bare å si vel gjennomført! Husker fra i fjor at jeg ikke satte veldig stor pris på den bakken opp mot Holmenkollen.

Ellers satser jeg på at jeg får på meg våtdrakta til søndag. Må bruke de konkurransefortrinnene man har :) Den er jo delvis ødelagt i glidelåsen, men det skal forhåpentligvis ikke skape for store problemer.

Grendstad sa...

Bra løpt av Svein med lisseknytt. Alltid godt å ta igjen noen.

Jeg skal iallefall ta med meg ungene opp på den toppen i høst eller seinere. Fin familietopp.

Jeg satser på å beholde mitt varemerke på søndag. Stiller i badebukse og hårete bryst mellom svartkledde menn.

DE sa...

Bra løpt av alle tre dette her. Fint å få stadfestet hvor lang hildes løype er. Ellers glemmer vel neppe Fantomine å ta med fullstendig undertøy neste gang :)

Elitegruppa er jammen jevne for tiden. Dette taler klart og tydelig til Grendstadens fordel på Ogge.

ØY! sa...

nå sier resultatlista 28.34, så dermed er Olav først av DD for andre gang på en uke!
klokka mi viser 28.24, men det er jo uoffisielt.
vet ikke helt hvordan de overfører tidene fra feltutstyr til data,men kanskje en tastefeil et sted?

Velkommen tilbake Hilde, i landet og løypa!
Har selv løpt uten truse noen ganger,ganske deilig bare du husker smøring, he-he.

Ser forøvrig at Rosen er tilbake i bra slag.

Hilde Fantomine sa...

Tror ikke den inntastingen er like god alltid...ser jeg ikke var oppført.. de hadde tastet nr 2939, og ikke 3929.. (eller sa jeg feil kanskje hehe)... jeg sa i fra og det er nu rettet opp....

viktig med rikelig med smøring:-)

Grendstad sa...

Jau, nå løp jeg på mi ega klokka, og ikke på den hengende boksen, så jeg vet ikke. Så også at Øys tid på jubileumsløpet var annerledes enn den klokka hans viste. Må kanskje etterforske saken.

Fordel uten truse, jeg hadde heller ikke truse, når løpebadebuksa fungerer bra. Det er bare å smøre seg både her og der, bare koselig.

Dette var en av favorittløypene til Losen, unnskyld Rosen, så skulle bare mangle at han ikke tok hjem seieren. Han var kjapt ute med å melde seg på facebook etter at resultatlista kom.

Mener Hildes prestasjon er en av de bedre. Løpe uten å ha løpt noe særlig heile sommeren. Tyngre enn for oss andre.

Hilde Fantomine sa...

hmm løp jeg uten truse?