lørdag 1. august 2009

Et lite tilbakeskritt

Siste uken har jeg slitt med litt vondt i venstre ankel/legg.
Det er en betennelse i overgangen mellom ankel og legg på fremsiden.
Har hatt litt vondt og det har vært hovent.Det har helt sikkert sammenheng mellom økt treningsmengde og gradvis mer løping på asfalt,samt at jeg prøver å løpe mer på "tå" enn før.
Tilsammen har altså dette gitt en betennelsegreie.

Derfor har jeg avstått fra trening hele tre dager på rad denne uken,men i dag følte jeg meg fin og klar for en liten løpetur på mykt underlag.
La avgårde innover Åges løype, men etter 2 km begynte smertene å komme tilbake.
Etter 4 km ble det enda verre.Javel,tenkte jeg,her er det bare å ta det med ro og snu hjemover.
Det ble 7 km med løping og gåing totalt.

Nå er det bare å ta det med ro, og trene alternativt ei stund.Det måtte jo dukke opp et eller annet før eller senere.Ellers så er det svært lenge siden jeg har vært syk eller hindret fra å trene pga helsa.
Det er jo enda lenge til Oslo maraton,nok av tid til å trene...(trøst).

4 kommentarer:

Grendstad sa...

Vel, Svein,

Dette var ikke bra. Jeg hadde frykta at noe sånt kunne skje, når du intensiverer og legger opp treninga så hardt som du gjør, sjøl om du er ung og sprek, men det er jo du som kjenner kroppen din best.

Håper du blir bra igjen, og kan løpe Oslo marathon.

DE sa...

Dette var særdeles kjedelig å høre. Håper virkelig at dette bare er av helt midlertidig karakter slik at du snart er tilbake på vinnersporet.

Hilde Fantomine sa...

Så utrolig kjipt...
Men ikke mist motet. Hvis du er forsiktig, og lytter til beinet, så kommer nok dette til å gå fint.

(det er mange som går litt innimellom på Oslo maraton..)

ØY! sa...

du er en ordentlig skøyer du,Hilde!
enten løper jeg ellers så er jeg tilskuer.