torsdag 14. april 2011

4.karuselløp, Martins løype i Jegersberg, 3.8km

Svein:.................................................................................................................... Fikk en kjapp rapport fra F+F i det jeg skulle parkere.De kunne melde om en fin og tørr løype, og heldigvis med de samme bakkene å bryne seg på som ifjor. Jeg startet i pulje 18.45. De fleste racerne har da løpt fra seg, og dermed blir det et "roligere" felt. Var heldig å havne i selskap med 3 andre løpere etterhvert. Vi hadde kun en løper foran oss, men denne forsvant ut av syne ganske kjapt. Da var det mann mot mann i vår kvartett, der de tre andre vekslet på å ligge i tet, og Diggidangas mann halsende bak.Ved badeplassen fikk jeg for første gang skikkelig kontakt, og øynet en mulighet i siste bakken etter den lille alu-broa. Smatt forbi i bunnen av bakken, og så meg ikke tilbake før jeg var i mål på 18.32. Gøy å løpe i felt, man orker mer enn man skulle tro. ..................................................................................................................... F+F: Vi starta vel sånn ca i firetiden. Vi parkerte bak Gimlehallen og gikk forbi gården på vei opp til start. Som sist uke var det veldig mange mennesker ute. Åpenbart at dette irriterer bonden noe skrekkelig. Han kom kjørende ut i veien med full gass på traktoren og tuta noe voldsomt på noen intetanende deltakere. Ikke nok med det, han kjørte forbi, stoppa opp og skjelte de ut. Det gikk visst ann å bruke mindre plass på veien mente han. De slengte noen kommentarer tilbake som vi dessverre ikke hørte, men tipper det var noe i retning av at de syntes bonden var eine grosse dufus. Dette hadde umiddelbar effekt for nå reiste bonden seg fra setet og ble enda sintere. De intetanende deltakerne trakk imidlertid bare på skuldrene og gikk videre, så da rant det hele ut i sanden. På selve løpinga hadde vi det adskillig roligere enn Øy. Fantomine har fått seg pulsklokke som skulle testes ut. Foreløpig bare klokkefunksjonen som ble brukt, men det er interssant nok å se hvor lang tid man bruker på kilometeren. Vi jogga stort sett og gikk i enkelte bakker. Etter 3 km våkna Fantomine for alvor, så siste del gikk raskt unna. Formen er generelt sett fremdeles et stykke unna, men det kommer seg.

8 kommentarer:

DE sa...

Meget bra jobba Svein!! Det er jo fantastisk å ligge i et sånt felt. Bite seg fast underveis for så å parkere de andre mot slutten. Dette er i rette Diggidangaånd :)

ØY! sa...

det var gøy, men jeg var nok litt heldig at de andre var litt pinglete i motbakken(e)

bra at dere har ambisjoner og mål for løpinga, da er pulsklokke er fint hjelpemiddel.

ØY! sa...

morsomt med denne gretne bonden...
hvis jeg ser ham neste gang, skal jeg gjøre å fyre ham opp..

Hilde Fantomine sa...

bonden stinka....
det er litt vittig m pulsklokke..men jeg svetta mye rundt den... snodig...
Ellers er det gilt m karusell..
Er en fyr på jobb i samme alderstrinn som ØY som løper 1 min dårligere eller noe.. Han sa det var tøft uten harer.. så jeg anbefalte han å løpe i tidtakingsfeltet.. Han bor i Songdalen og synes det er pes å gå hjem først.. ja ja man må ofre litt for å bli flinkere:-)

Grendstad sa...

kanonløp av Øy, herlig å ha en sånn utvikling på et løp,

jegersbonden er vel stadig under press, den dagen han er borte, vil sikkert noen savne både han og gården - det er jo helt vanlig at folk og dyr under press blir aggressive he-he

God innsats av Westbanks, i komminga, i komminga

Evelyn sa...

Har akkurat samme erfaring med den sure bonden. Jeg var ferdig med å løpe kl 15.30 og løp til gimlehallen hvor jeg hadde parkert. På veien ned møtte jeg bonden som kjørte som galematias freem og tibake til gården med høyballer. Et under at ikke ei dame på sykkel ble kjørt ned av han.
Ellers har jeg også meldt meg på karusellen for første gang. Det går ikke fort, men jeg kommer meg frem med mye løping og litt gåing innimellom.

DE sa...

Kult at du er i gang med karusellen Evelyn. Det er en fin aktivitet å holde på med uansett hvilket tempo man har.

Tror bonden må ha hatt en temmelig dårlig dag. Litt av en oppførsel!

Ellers venter vi på referat fra Sesilåmi. Hørte rykter om at det var siste gang du skulle delta...

ØY! sa...

Godt å høre fra Evelyn igjen!
lenge siden..
vi treffes kanskje i heia, eller planlegger du å starte med pensjonistene hver gang?