søndag 3. april 2011

Både det ene og det andre


Som flere har vært innom her på bloggen i det siste, gjør våren oss sprelske og lysten til å bevege seg i skogen nærmest overveldende.
I dag klarte jeg ikke å stå imot lenger, måtte bare ut i naturen.

Planen var å følge Åges, så mot Mjåvann, og tilbake mot Storevann og Kjosdalen.
Dette er en runde jeg har løpt mange ganger, det er rundt 16- 17 km, avhengig av trasevalg på slutten.

Hadde jo bange anelser om en del snø i skogen, men håpte at det ikke var så ille. Det var egentlig verre enn fryktet, det ble 2-3 km der jeg hele tiden gikk igjennom til kneet og litt til.
Kom til å tenke på salige Jon Tvedt, han oppsøkte jo slike treningsforhold.

Bestemte jeg meg for en alternativ rute da jeg endelig kom til Mjåvann.
Derfra peilet jeg meg inn på Farvannet og postveien over Kvislevann.
En del snø og is her også men ikke så dyp, så det gikk greit å løpe på.
Selv om jeg er litt lei av løpe på asfalt, var det ok å få fast grunn under skoene fra Kjærrane og hjem.

På 1.51 ble det 17 km, dog ikke etter planlagt rute.

4 kommentarer:

DE sa...

Noen ganger blir ruta til etterhvert som man løper. Når snøen står til knærne er det ikke særlig lett å løpe, men det blir vel god trening av det.

Synes du valgte en god rute til slutt. Fin langtur dette.

Grendstad sa...

Du er jo Diggidangas Jon Tvedt, så dette går jo bra. Merka veldig forskjell på løypetraseene som var fulle av hardpakka snø, og småstiene som var mye snøfrie, men det er jo som du sa i videoen mye snø i nordhellinger. Du løper uansett veldig bra uansett føre.

DE sa...

Kult med film også! Jeg var visst litt for kjapp med å kommentere i sted, for da var ikke filmen kommet enda.

Veldig bra supplement med en sånn filmsnutt!

Hilde Fantomine sa...

gøy film...og bra jogga... Er litt styrete når man plumber ned i snø stadig vekk...så asfalt er temmelig etterlengta da...

Det virker som du har maraton formen inne...:-)