tirsdag 23. august 2011

Ingen Øy ingen kos - Friidrettskarusellen 1. gang

Så var endelig årets utgave av friidrettskarusellen i gang. DE var eneste representant fra Diggidanga denne gangen, og savnet etter de andre var igrunnen stort. Når formen i tillegg er dårligere enn Start skal det noe til å motivere seg. Valgte derfor å ta det hele som en etterlengtet treningsøkt, og det funket på ett vis.

Begynte med 5000 på egenhånd. Rolig og greit tempo. Var alltid tungt på sittetribunesida for der var det motvind. På ståtribunesida var det til gjengjeld stekende sol, så vet ikke helt hva som var verst. Kom uansett greit igjennom på fullført.

Neste øvelse var lengde. Før i tiden var dette en finfin sølvplassøvelse for min del, men det er mange kilo siden. Klarte vel 3,60 på dårlig planke, men viktigst var at jeg unngikk strekk.

400 meter var vel eneste lyspunkt. Mr. Ytterhus presterte å tjuvstarte så hele feltet ble kalt tilbake. På andre start gikk det bedre. Den godeste tjuvstarteren er det lite å gjøre med, men blant flere av oss andre var det relativ jevn kamp. 400 meter er en sykt vanskelig øvelse å disponere kreftene riktig på. Denne gangen var ingen unntak, men i motsetning til tidligere startet jeg litt for rolig denne gangen. Når vi da var 3-4 stykk som kom helt likt inn på oppløpet var det kanondeilig å sette inn to ekstra gear og ta andreplassen komfortabelt. Tror tida ble 1.19, og det tror jeg er flere sekunder bak tidligere rekorder.

Etter å ha venta på at de andre unnagjorde 5000m var det klart for karusellens desidert mest tåpelige øvelse, nemlig 400 meter kappgang. Det er absolutt ingen i feltet som er i nærheten av å beherske noen kappgangteknikk, men likevel arrangerer de hvert eneste år. Jeg prøvde nå uansett å gi det jeg hadde, men med stive legger ble det tungt. Til slutt ble det en finfin sisteplass, og ferdig med det.

Friidretten er utvilsomt gøyere når man er i form, så var igrunnen glad til da ting var over. Men så jammen meg tror du ikke at den godeste herr Øy dukka opp, i sivilt sådan. Veldig hyggelig og en meget god avslutning på dagens økt.

11 kommentarer:

Grendstad sa...

Fanken, jeg kunne jo vært med i dag!!!!! Shitt, jeg har jo ikke kalenderen inne, og denne økta står heller ikke på karusellkalenderen. Fanken det var ergerlig, hadde passa ypperlig nå. Ja, ja, sånn går det når jeg dette sånn ut av ting, men nå er jeg iallefall littegrann på nett. Bra innsats av Vestbakken, veldig gøy med den 400-meteren!!! Kjempebra. En god spurt som legger motstanderne bak seg, er utrolig deilig. Vel unt. Vel unt.

ØY! sa...

men,terminlista ligger jo på bloggen....
Vestbakken skal ha ære og kreditt for oppmøte og en pen andreplass på 400.
ingen i DD som er i nærheten av Justviks svar på Geir Moen(fra Moss).

til Olav; Kretsmesterskap på 3000 m. på Vågsbygd Idrettsplass i morra halv sju. Er bare å møte opp...

DE sa...

Ahh, dumt at jeg ikke sendte deg ei melding Olav. Hadde vært adskillig gøyere med flere Diggidangarepresentanter til stede. Med din gode form hadde det sikkert blitt en meget pen plassering på 400m og 5000m.

Grendstad sa...

ja, det ligger på bloggen... ja, har ikke hatt for vane å se på den i det siste, siden jeg ikke har hatt tid likevel, full skjerpings i Skippergata 83, i morra er det jobbmøte fra 17 - 19.30, så da går den dagen også gitt - hm, var bedre i de gamle dager når jeg jobba frilans, men da tjente jeg jo ikke nok, så ja ja, 100% jobb i høst, og 2 revyer osm skal instrueres hjelper vel på det, så da kan jeg kanskje ta meg litt fri av og til for å trimme med stil

DE sa...

Med 100% stilling og to revyer på trappene får du vel nok å gjøre, men fast inntekt er jo absolutt et gode.

Gøy hvis vi kan samles på banekarusellen en gang eller to, evt andre sportslige aktiviteter.

Grendstad sa...

ja, det var det ja. Har jo teater på torsdager, men skal sjekke om jeg kan bytte dag, men går neppe. Skal prøve å følge med på bloggen iallefall.

Hilde Fantomine sa...

Veldig bra Friskus! Neste tirsdag kommer vi og heier..!...

Kan ikke fatte Mr Yttris tjuvstarta..Han tar det nok litt seriøst.. hehe..Reine Bolt tendenser..
Uansett form så har du alltid en spurt på lager..Det er jo din styrke..

Gleder meg til neste gang!

ØY! sa...

neste TIRSDAG regner jeg med å stille også.Bra med heiagjeng, enda bedre med deltagelse.

DE sa...

Veldig bra at Øy stiller neste gang. Dersom alt går etter planen er jeg også på plass.

DE sa...

Ser at jeg jammen tok 3. plassen totalt i lengde. Pallplass er pallplass :)

ØY! sa...

gratulerer så mycket
da er det en sølv og en bronse da?