Viser innlegg med etiketten Sidesprang. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Sidesprang. Vis alle innlegg

torsdag 3. februar 2011

Ei jakke til overs


Som kjent har historien en tendens til å gjenta seg. Etter klatreturen til Kilefjorden hadde vi ei jakke til overs. Og jammen meg etter vinterkarusellen i Mandal hadde vi også ei jakke til overs.

Sist var det Grendstaden som strødde rundt seg. Kan det være samme mann som denne gangen også hadde ei jakke å avse?

I stedet for å dumpe overskuddstøy hos oss kunne kanskje de grønne uff-boksene være et alternativ? Eller gode gamle Fretex??

lørdag 19. juni 2010

Mens vi venter på Ogge

I morra er vi igang igjen. Under følger noen bilder fra tidligere års morro.





tirsdag 25. mai 2010

Årets bursdagsgave

I år har Fantomine virkelig jobbet hardt for å finne den ultimate bursdagsgaven. Ikke hver dag man får nesehornmasjettknapper i sølv. Og ikke nok med det, de er så detaljerte at man ser det er sort nesehorn. De skal definitivt brukes i bryllupet.

Ellers ble det et pent utvalgt av treningsting på gavelisten også. Teknisk t-skjorte, korte løpetights og treningsmatte til å holde mageøvelsene ved like i sommer.

søndag 23. mai 2010

Fra hav til hei 71 km

Nå var jeg litt lei av å se det salige vintergliset til Vestbakken øverst på bloggen her (he-he), men sånn er det når ingen svetter videre. Jeg kommer meg endelig ut i kajakken i morra. Her er et løp jeg kanskje kunne tenke å være med i til neste år kanskje. Finner ikke egen nettside, bare diverse reportasjer, men her er opplegget.

onsdag 19. mai 2010

Tidenes moon

Skal man moone må man være nøye med å velge rett tid og rett sted. Hvis ikke kan det gå riktig så galt...

http://www.vgtv.no/?id=30438&category=85

Denne karen tror jeg overgår oss alle, til og med Øy!

søndag 2. mai 2010

Gjøgleren er mør

Hatt ei fantastisk helg med gjøglerkurs på Rosegården med 2 fyrer fra ei gruppe som heter Stella Polaris, ei godt etablert gjøglergruppe med aktivitet i inn- og utland.

Har gått på stylter, dansa, løpt med flagg, dansa, sjonglert med baller og stokk, dansa, stått på skuldre, dansa, hatt andre stående på mine skuldre, dansa, løpt, dansa, stupt kråker, dansa osv osv.

Har ikke vært så mør på all den tid. Vi har starta ei gjøglergruppe på Rosegården, og første mål er årets 17. mai-tog. Dette var fantastisk gøy. Midt i blinken for en som meg, som liker teater, gjøgling, og fysisk aktivitet.

torsdag 22. april 2010

Mens vi venter på karusellen...

Ifølge sjefen er barefoot running framtida. Hvem blir førstemann ut i karuselløypene med disse små rakkerne?

tirsdag 6. april 2010

Passat

En bil av denne typen er en god grunn til å kjøre mindre. Golfen hadde ødelagt mellompotte, og den hadde fått sin siste sjanse. Derfor ned i bruktbilkjelleren på Gumpen, hvor jeg fant en bil lik denne. Hadde tenkt på passat av en eller annen grunn. Etter å ha tenkt litt på saken, og konferert med ungene som fikk se bilde av bilen, slo jeg til. Kan ikke noe med biler noe særlig, så jeg stoler Gumpen og magefølelsen.

Det blir en kostbar affære, men må kompensere med mindre kjøring, og så slipper jeg forhåpentligvis reparasjoner på et par år. 2003-modell. Kjørt 100000. Kosta 139000. Må altså sykle enda mere, ikke minst ungene, men de er på full fart inn i sykkelalderen, hvor de kan sykle stadig lengre, så derfor blei dette kjøpet motiverende for mer trimming.

I dagens anledning, med gammel bil kaputt, og ny bil som ikke er klar før om noen dager, måtte jeg gå til Rosegården via Eg, og sykla tilbake igjen, så blei en god trim i dag også.

tirsdag 9. mars 2010

Uheldig sjekker - hørt i Bykle i dag

tenkte dette passa inn i bloggen - et slags sidesprang:

En lærer her i Bykle fortalte i dag om en tur han derre treneren til Ida Marcussen, Lukas Udelhoven, hadde hatt til USA ei gang, sammen med noen studenter eller noe. På en bar hadde han sjekka opp ei dame, og kommet lenger enn langt, da en aggressiv fyr dukket opp, tydeligvis typen til dama. Fyren hadde vært såpass hissig, at den godeste Udelhoven fant det for godt å komme seg ut av lokalet. Fyren fulgte etter, så Udelhoven røsket til seg en sykkel og begynt å sykle av gårde i full fart. Det samme gjorde fyren, tok en sykkel og sykla etter, og det endte med at han tok han igjen. Det viste seg at mannen var Lance Armstrong.

Ha-ha

Det gikk ikke fram av historien hvordan det gikk etter dette, men begge to lever jo i beste velgående. Denne historien er jo et eksempel på at det gjelder å holde seg i form, enten man er i Lance-posisjon som dere, eller i Udelhovenposisjon som meg.


lørdag 12. desember 2009

Topptur til Sodåsen


Inspirert av Olavs innlegg tidligere i dag valgte jeg å legge julestress til side og heller gå en tur. Det ble ikke lange turen, men ettersom det var i ukjent terreng for min del så var det spennende nok. Ferden gikk altså til Randesund og stien opp til Sodåsen fra sør. Turen opp var ikke allverdens ettersom stien var våt og glatt, men hvilken flott topp det er! Enormt bra utsikt.

Var der oppe en stund og etterhvert kom det to karer. Han ene er gammel bankkunde. Husker ikke hva han heter, men skravle kan han. Sikkert lærer. Han andre var hakket over overvektig, og ellers dypvåt av svette. Han poengterte flere ganger at han kommer fra Voiebyen, og syntes generelt det var mer intressant å snakke om Møvigknatten enn Sodåsen. Og jammen meg mens vi står der så kommer sykepleieren fra bedriftshelsetjenesten i AE. Det kom fort for en dag at hun var den mest rutinerte Sodåsenbestigeren av oss, ettersom hun stadig vekk legger denne toppen inn i joggerunden sin. Så slik møttes altså vi 4, denne ene gangen. Vi stod der en god stund og kikket på solnedgangen som var så vakker og spesiell. Det var et øyeblikk av den gode sorten. Etterhvert begynte folk å tusle nedover stien igjen, og atter tilbake til sine juleforberedende hjem.

tirsdag 1. desember 2009

Sjelden fin morgen


I dag var det en glødende morgen så da valgte jeg en aldri så liten omvei til jobb. Ferden gikk langs Strandpromenaden. Ble vel bare ett kvarter eller noe sånt, men det blir jo en svært så fin start på dagen.

søndag 29. november 2009

Trenasjoners topptur

Løp Rosegården og hjem i dag på ca 30 minutter, men dagens høydepunkt var utvilsomt en topptur til Svaland.

Jeg hadde nemlig invitert en dansetrupp, som for tiden danser kulturell skolesekk på Rosegården, ut på en sightseeing i området. Dagen før slo det meg at alle 3 kom fra land med lite fjell. Nederland, Danmark og Estland. Hva var vel da bedre enn å ta dem med til en topp som var høyere enn i deres eget hjemland?

Det måtte være en topp som ikke var for langt å gå til, og valget falt på Svalandstårnet. Vi tok feil på grusveien rett ved, men vi kom likevel til en høyde, som var høyere enn i de 3 hjemlandene, nemlig 329 moh, målt med gpsen. Målt på toppen av en større stein.



På bildet ser vi fra venstre Thomas fra Nederland (Vaalser Berg 321), Esther fra Danmark (173 Yding Skovhøj) og heilt til høyre Külli (Suur Munamagi 318).

Alle 3 klarte høydeoppholdet meget bra. Da jeg oppdaget at vi hadde gått opp på feil høyde, mente Esther at det var ok den vi hadde kommet på, og viste altså litt høydetrøtthet. Det var også en 4demann som var med, typen til Esther, men han kom fra Sør-Afrika og høyeste fjell der er jo 3446, så han hadde ingen problemer.

En svært minnerik tur som skjedde akkurat i mørkninga og lett snødrev. Tenkte at dette burde Diggidangs toppmann Dag Eivind vært med på, men her var iallefall reportasjen.

fredag 16. oktober 2009

Nytt redigeringsprogram





Ser ut som at noen av funksjonene er blitt enklere, bla opplasting og redigering av bilder.


Prøver
 litt med gamle bilder.
det ser imidlertid ut som videoopplasting er vekk.

fredag 25. september 2009

Hilsningsrunde og strafferunder




Dagens økt gikk til Vågsbygd. Måtte innom marathonmannen og ønske lykke til på søndag. På bildene ser han mer ut som en småakademisk lagerbyråkrat. Her går det i retning hornbriller og lagerfrakk innen 2012.

Etterpå ut til Vågsbygd stadion og 7,5 strafferunder (3000 meter) pga litt labert i karusellen i går. Følte bare for det. Gikk vel sånn passe fort, og persa på 12.26.81. (tidl 12.48,75). Turen ga også 15 km sykling på raceren. Grei fredagsøkt.

Da er det helg.

fredag 4. september 2009

Fot i hose

Var hos legen med foten. Som jeg trodde: Ingen skade skjedd. Fått henvisning til sørlandets fysikalske for en sjekk av foten og balansen i belastninga av føttene. Ingen smerter. Ei blodåre har sprekt, og markert seg litt. Bare moro.

tirsdag 4. august 2009

Treningsfri, men ikke lekefri


På tur til Åmli i dag, som presang til jentenes fetter. Ingen trening, men mye leik. Som et tips til andre med barn i rette alder, og lekelystne voksne. Var innom alle lekene sjøl, og lekeparken hadde ei løype jeg virkelig måtte svette i, men vannveien (bildet) anbefales spesielt. Jeg hadde det iallefall veldig gøy som tømmerfløter.

http://www.pangarden.no/maindesign.asp?aid=18855&gid=8765

http://www.hillestad.no/leikepark.html

torsdag 2. juli 2009

Svømming etter spikermatta

Etter klare anbefalinger fra massasjeterapeuten på jobb har jeg nå skaffet meg ei spikermatte. En halvtime på den skal visst gjøre underverker for blodsirkulasjon og dermed hjelpe stive muskler. Fare for å starte en konkurranse her, men med dette er jeg vel Diggidangas mest alternative for øyeblikket...hehe.
Måtte prøve disse greiene i ettermiddag og det er ikke annet å si enn at det var ekstremt vondt. Men etterhvert blir man vant til det og da er det faktisk ikke så galt.

Ble skikkelig varm, så etterpå gikk jeg til Stampa. Hadde en runde t/r, men i motsatt vei av det vi pleier. Svømmeformen er noe rusten, så tok ikke tida i dag. Men håper det blir mange felles svømmeturer fremover, slik at vi alle kan pushes til nye rekorder.

mandag 25. mai 2009

To ting

Vår alles kjære klatreheltinne Evelyn har blitt syk av et flåttbitt. En hestekur med antibiotika skal forhåpentligvis ta knekken på denne skumle greia. Men jeg vil benytte anledningen til å ønske den supre dama god bedring, og oppfordrer alle dere andre til å gjøre det samme!

Så til den andre tingen. En av våre ivrige lesere har fått med seg at Olav har beseiret Ringknuden. Han lurer på veien dit. Ber derfor om at Olav legger inn en kommentar med rutebeskrivelse.

søndag 24. mai 2009

Fylkesgrensetur, gevir og naken i refleksvest

På en pen grensetur med Åsmund i dag. Kjørte til en gårdsvei nord for Bjelland og opp i heia derfra. Måtte gå en del kilometer til grensa. Meget pent terreng, spredtvokst og mye myr, som forøvrig var meget våte. Sluttførte siste stykke på grensa mellom Setesdalsveien, og veien mellom Sveindal og Hornnes. Da er alt det dokumentert.

Åsmund fant et gevir på grensa, type elg høyre. Ellers så lagde vi noen korte filmsnutter hvor jeg løp rundt naken i en refleksvest fra Audnedal kommune. Tror det har en viss underholdningsverdi. Dro hjemmefra kvart på 7, og hjemme kl 18, så det gikk litt tid med i dag.

16,3 km total gange - 3,2 km/t snittfart - 5,08 t gangtid - 2,14 t stopptid - 822 m total stigning

onsdag 20. mai 2009

Sykling med og uten Olav.

kort oppsummering:
Ei runde rundt Langenes,via Tinnheia til Olav,herfra begge to på Sødalssia til Hagen bro, til byen for en nøye planlagt forvirrende gaveoverrekkelse i anledning DEs bursdag.
Her fikk vi servert hvitvin og gotteri,perfekt midt i ei treningsøkt!

Sykkelturen var god og intens med kraftig drahjelp av Olav på en litt sliten hybrid. Hvis han hadde hatt racer, hadde jeg hatt problemer med å holde følge.
Som den gentleman Olav er fulgte han Øy! helt til døra, for deretter å sykle følgende rute:

Indre Vågsbygd - Andøya med sightseeing (Bredalsholmen Verft, Andøen gård), deretter retur heim. Kort pitstop før jeg tok en times løpetur i Baneheia. Sirkla inn de flate partiene og løp litt på kryss og tvers, bl.a. rundt Bånetjønn 3 ganger. Kom hjem kl 23.00. Men en del sykling på dagen i dag, og svømminga på morraen, fikk jeg altså sånn ca gjennomført en triathlon til sammen i dag.

Når det gjelder sykling er det jo håpløst å gi alt jeg har noen ganger på sletta, bare for å se at Svein ligger avslappet på hjul og koser seg. En blanding av god sykkel, men også godt trent. Når jeg en gang får penger til å investere noen tusen, står en racersykkel høyt på lista.

Ellers er det oppmuntrende å merke at sjøl om jeg gir inni helsikes alt i mange sjølinnlagte spurter på sykkelturen, klarer beina fine å løpe etterpå. NÅ sitter jeg og koser meg med en vegetarisk sjøllaga middag, og et par boksøl. Håper at Vestbakken med frøken også hadde en hyggelig kveld. Resten av Diggidanga gratulerer med både det ene og andre.

fakta Øy!ca 6 mil med snitt på 26

Vet ikke om meg (Olav), syklinga var vel både og, mens løpinga lå vel på noe under 6 km i timen.