onsdag 20. mai 2009

Sykling med og uten Olav.

kort oppsummering:
Ei runde rundt Langenes,via Tinnheia til Olav,herfra begge to på Sødalssia til Hagen bro, til byen for en nøye planlagt forvirrende gaveoverrekkelse i anledning DEs bursdag.
Her fikk vi servert hvitvin og gotteri,perfekt midt i ei treningsøkt!

Sykkelturen var god og intens med kraftig drahjelp av Olav på en litt sliten hybrid. Hvis han hadde hatt racer, hadde jeg hatt problemer med å holde følge.
Som den gentleman Olav er fulgte han Øy! helt til døra, for deretter å sykle følgende rute:

Indre Vågsbygd - Andøya med sightseeing (Bredalsholmen Verft, Andøen gård), deretter retur heim. Kort pitstop før jeg tok en times løpetur i Baneheia. Sirkla inn de flate partiene og løp litt på kryss og tvers, bl.a. rundt Bånetjønn 3 ganger. Kom hjem kl 23.00. Men en del sykling på dagen i dag, og svømminga på morraen, fikk jeg altså sånn ca gjennomført en triathlon til sammen i dag.

Når det gjelder sykling er det jo håpløst å gi alt jeg har noen ganger på sletta, bare for å se at Svein ligger avslappet på hjul og koser seg. En blanding av god sykkel, men også godt trent. Når jeg en gang får penger til å investere noen tusen, står en racersykkel høyt på lista.

Ellers er det oppmuntrende å merke at sjøl om jeg gir inni helsikes alt i mange sjølinnlagte spurter på sykkelturen, klarer beina fine å løpe etterpå. NÅ sitter jeg og koser meg med en vegetarisk sjøllaga middag, og et par boksøl. Håper at Vestbakken med frøken også hadde en hyggelig kveld. Resten av Diggidanga gratulerer med både det ene og andre.

fakta Øy!ca 6 mil med snitt på 26

Vet ikke om meg (Olav), syklinga var vel både og, mens løpinga lå vel på noe under 6 km i timen.

3 kommentarer:

DE sa...

Fantomine og Vestbakken hadde en superfin kveld. Førstnevnte var meget glad for få en andel av Diggidangagaven. Så tusen takk for den!

Ellers er det bare å si at prestasjonene deres om mulig bare blir bedre og bedre. Nå gjelder det kun å fininnstille før deres respektive konkurranser.

Grendstad sa...

Ja, er litt usikker på fininnstillinga, men formen er vel god,

nå står det mest på sykleutstyret

ØY! sa...

bare å holde seg unna snevet, så er du der.