lørdag 2. mai 2009

Triathleten begynner å komme i form

Sykla fra Enrum rundt Ytre Randesund og tilbake igjen. 38 km på 1t 23min. Veldig fornøyd med det. Klarte å holde et visst tempo også i motbakkene, dro bra på, og lurte på åssen det ville gi seg utslag i løpinga etterpå, som jo er mitt svake punkt.

Det gikk over all forventning. Kombinasjon av bra form, og litt mental jobbing med det kanskje, løpe i et bra driv, sjøl når beina protesterer litt. Løp asfalten bort til Krossen, og opp i heia derfra, etterhvert inn på lengste blåløypa om Strai, og fulgte denne heilt til jeg skar av til Bervann etter 1 times løping. Greit på flatene. Veldig tungt i bakkene, med et interessant unntak: I starten opp fra Krossen er det mye bakker, det gikk litt treig, så prøvde jeg i noen bakker å lange ut og øke tempoet. Det gikk faktisk veldig bra, uten at jeg sleit meg ut. Kan med fordel lange litt mer ut på flatene også, og øke tempoet litt, uten at jeg blir pompa. De stive beina får også strekt seg mer ut da.

Tok en liten dukkert i Bervann, og veksla på å jogge/gå hjemover. Hadde igrunnen tatt meg nok ut for dagen, og kjente magesyra gurgle nedi i spiserøret. Kan med glede konstatere at jeg begynner å komme i triathlonform. Må bare få svømt litt også.

4 kommentarer:

DE sa...

Vannvittig bra! Og for noen tider! Det er åpenbart at formen din er virkelig god. Jeg syntes du produserte meget bra tider på karusellen i fjor; det gikk sådan under navnet idealtiden... Når du så gang etter gang banker denne idealtiden, er det kanon :)

Det samme gjelder også for Svein :) Jeg stolt av å være i samme humorbuddhistiske multisportsklubb som dere gutter!

Grendstad sa...

Når det gjelder karusellen, har jo alle 3 dradd ned kilometertidene med nesten minuttet, eller i den retning, så det suser avgårde for alle mann.

Ja, sykkeltida var bra, og giret fusker fremdeles, girer av og til av seg sjøl, så det er jo noe å hente på teknikken, når jeg bare gidder å bruke tid på å fikse det. :-) Og sikkert også hvis jeg hadde racer, men det viktigste er jo mannnen oppå.

Bra med oppbacing i bloggen. Det er en viktig motivasjonsfaktor.

ØY! sa...

bra sykla og løpt! du viser styrke og seighet til tross for litt rusk i maskineriet,både kroppslig og utstyrsmessig.Jeg har stor tro på at du vil gjøre en god figur i kommende konkurranser.

som du er inne på er det viktigste mannen oppå sykkelen/beina,og at man orker å pine seg tilstrekkelig.
Det er vel ikke akkurat noe "trøst",men har hørt at det gjør like vondt selv om man er i god form.

det jeg må jobbe med er å holde farta oppe på "lette" partier, i motbakkene er det på en merkelig måte lettere å ta ut mer.Mulig dette er en mental greie,kombinert med en fysisk treghet i kroppen min.

Grendstad sa...

Ja, det er noe med marsjfarten. Snakke med en som hadde sykla krs- hovden, bakkene var ikke verst, men slettene og de lange flate partiene, - sikkert å holde trøkket/frekvensen oppe - det er vel bare å trene på det :)