lørdag 16. mai 2009

Halve Huntonit

Friskus og jeg la ut på halve Huntonit løpet i god tro, og visste det kom til å bli tungt men tok litt feil...undertegnede synes det var veeldig tungt.. mye takket være den fantastiske spredningen av pollen rundt forbi, og i tillegg angrep Tine Meierier leggene mine temmelig tidlig..
Så det kommer helt klart til å bli en stor utfordring i slutten av mnd. Bra at det er ei stund til så jeg kan få øvd litt.

Det er aldri et kjedelig øyeblikk når man er på joggetur med Friskus.. han snubler omtrent i annehver kvist på bakken, og han er sykt god til å finne steder der vi kan ha pustepauser. I dag tror jeg han fant den ultimate plassen:-).. og i iverens hete så mista mannen kartet til huntonit løypa... Er det mulig!! Så halve løypa løp vi litt på "måfå".. Jeg trodde seriøst han bare fant på noe..for det var ikke system i det hele tatt.. og veldig kupert. Friskus påstod hardnakket at dette er en sti og ei løype.. så jeg måtte jo bare tro han på det.
Vi kom oss gjennom og var veldig fornøyde. Kom kun et par stygge ord fra meg... og det er egentlig ikke så galt...tatt omstendighetene i betraktning.

Nå er det tid for litt digg mat med min kjære datter, og så er det oppladning til det store sukkerinntaket i morra.

God 17 mai til alle:-)

4 kommentarer:

Grendstad sa...

Jasså, så Fru Friskus har ei datter også. Da har nok Friskusen nok å bryne seg på.

Jo, men det er jo bra med å bevege seg litt i terrenget, nesten uansett åssen tempo og intervaller en har.

God 17. mai igjen.

Hilde Fantomine sa...

Ja fru friskus har ei jente på 6 år.. men friskusen bryner seg kun på fruen foreløpig:-)...

Ja er enig i at terreng trening er veldig bra.. Var så utrolig dårlig på det før, men har kommet meg en del siden karusellen begynte.

Øvelse gjør mester, el noe lign:-)

DE sa...

Vi kan vel kalle det Huntonitløypa a la DE :) Sannelig ikke lett å finne alle de små stiene, særlig mot slutten. Har bare noen vage minner fra i fjor, særlig om sløyfa etter Bånetjønn.

På grunn av et kurs i Stockholm, av alle steder, får jeg dessverre ikke løpt Huntoniten i år. Så da må dere andre forsvare Diggidangas ære på egenhånd.

Grendstad sa...

Ja, jeg regner meg at jeg skal gjøre et bra Huntonitløp i år. Synes å huske at det gikk veldig trått i fjor, spesielt etter bergogdalbaneåpninga, sjøl om det var godt å komme gjennom da.

Grendstaden har også ei datter på 6, det har Øy også. Kjenner typen. :-)