torsdag 14. mai 2009

Det sjuende løp i karusellen

Så var det torsdag igjen og ny runde med terrengkarusellen.
Jeg kom med noen bitre og sure smileys til DE tidligere i dag på jobb, da jeg så ut av vinduet.
Lite moro med regn og skogsløp, men DE har kontakt med de forskjellige gudene visstnok.. så det klarna jo fint..
Jeg er litt stolt i dag for det er jo først i år at jeg er med på karusellen og jeg gikk/løp i ny og ne de 3 første løpene.. og i dag var det første gang jeg løp hele løpet uten å stoppe.
DE har lært meg at jeg må holde beina i gang. Så det eneste jeg tenkte på var å holde beina i gang.
Til slutt følte jeg det ble en slag messing... "hold beina i gang" " hold beina i gang" .. like før jeg falt inn i en transe...:-)

DE tok meg igjen etter 2 km...og den mannen sprintet i full firssprang forbi meg... rakk å klappe meg på skuldra (ja...skuldra! )... og så suste han videre.

Det var en fin løype med utfordringer.. både bakker, hunder og "6-mosjonister-i rekka"...

Nå venter lasagnen med Vestbakken.. vel fortjent..

PS... Tusen takk for hilsen Evelyn:-)... Siri gliste bra mye i dag på jobb..

DE:
Hadde for en gang skyld en relativt tidlig start. Ikke fullt så mye folk i løypa da, men det kan også skyldes det halvkjipe været. Ettersom distansen var beskjeden prøvde jeg å gi på i starten. Første km gikk på 5,05. En av de største tungvekterne jeg har sett på lenge satt opp ei sperre rett etter drageknatten, men tidstapet var til å leve med. Andre km gikk også på rett over 5 min. Traff etterhvert ei usedvanlig fin dame, og da var det uunngåelig å tøffe seg litt. Tredje km var den klart hardeste, så da måtte jeg opp i 5,50 eller noe sånt. Hadde for en gang skyld krefter til å fullføre den typiske fant olsen spurten. Kom inn til 18.08 og var godt fornøyd.

Svein:
For min del ble det en sen start kl 18.00.
En del folk i feltet av ulikt kaliber,rimelig nok.Fra start var jeg først ut,åpnet i 4 blank tempo,justerte til 4.15.Ble passert tidlig av en unggutt med kvikke bein,dermed ble jeg liggende som nr 2.Uvant følelse å ligge så langt fremme i feltet, bare å høre stamping og pesing bak.
Kilometerene gikk som følger: 4.15 - 8.30-? - 15.38

13 kommentarer:

Grendstad sa...

Ja, det sto ikke noe om tida her, men da er vel ikke den så nøye.

Rakk ikke å løpe sjøl i dag, tenkte å ta ei kveldsøkt, men jeg sparer kroppen litt, siden den har litt forkjølelse i seg, som heldigvis ikke har slått ut, bare ligget og ulmet og irritert meg litt i noen dager.

Hilde Fantomine sa...

Hildes tid var ca 27 min... litt mindre men er ikke så nøye.. har ikke klokke..så blir å se på den tavla i målområdet...:-)

Spis litt c-vitaminer så blir du fin i en fei:-)

DE sa...

Å lage seg noen fine mantra underveis er en god ting. Fantomine er åpenbart allerede på vei til å bli en god humorbuddhist :)

God bedring til Grendstaden!

Grendstad sa...

jada, eg tar ein del kvitlauk og noko kiwi, og er nøgd med at eg berre har vore småsjuk

gode løp - tid har ein nok av

ØY! sa...

gratulerer til Hilde med bra gjennomført løp!
Egentlig burde han pushet deg hele løypa,men det får dere ta på kammerset...

god bedring til de som trenger det!

Hilde Fantomine sa...

Du er jo helt konge i løypa Svein... bøyer meg i støvet..:-)
Grattis.

Det er ikke like lett å ha Vestbakken til å pushe meg rundt hele løypa.. han kan lett bli distrahert...og det er jo seriøst m terrengkarusellen..:-)

ØY! sa...

jeg har lurt litt på om det utover i sesongen blir vanskligere å forbedre tidene fra ifjor.
Altså at formen var relativt dårligere tidlig på året..

minner om Skau-skau på mandag!
andre øvelse i tour de run.

Grendstad sa...

ja, Skau-Skau ja, det må vel kanskje kunne - riktig lengde på det også.

jeg sover godt på natta jaffal,

Grendstad sa...

ja, 15.38, det var vel noe ned fra Sukkis, Sveins form er sterkt dalende ha ha

Grendstad sa...

Jeg beregner å delta i Skau-skau på mandag, og ta første buss kl 16. Da rekker jeg også teatersporten.

Ser fram til eit framifrå løp. Under timen må vel kunne gå bra.

ØY! sa...

regner med du slår min tid fra i fjor ihvertfall(75)

jeg drøyer nok til off. start.

Løypa starter ved bommen,ikke lenger inne som for flere år tilbake.

Vestbakke og Olsen?

Hilde Fantomine sa...

Olsen skal ikke på Skau Skau.. det er for vilt og uhemma... men prøver på en gjennomgang av Huntonit løpet i morra... sammen m han derre Friskusen.

Evelyn sa...

Hei Hilde. Kunne ikke la vær å si noe til Siri. Godt du tar det med godt humør. Gratulerer forresten med et godt gjennomført løp. Ha en fin 17.mai helg alle sammen.