mandag 14. juli 2008

Soloklatring

Som tidligere annonsert i dag, dro jeg på egenhånd opp til Storheia for å debutere som utendørs soloklatrer. Var mye folk der oppe og etterhvert fikk jeg også besøk av tre portugisere samt en normann som fungerte som en slags intstruktør. Hyggelige folk, men ingen av dem snakket spesielt bra engelsk. Skikkelige norsk-engelske kommentarer som "Ju møst put the skrukæræbin intu the håol" og "dånt vørry, aim sæifing ju" skapte en god stemning.

Det var noen våte partier i veggen, men klatringen gikk strålende og jeg var ikke i nærheten av verken uhell eller nestenuhell. Har nok en sammenheng med at det er lette ruter som jeg har klatret mange ganger før. Imidlertid er det svært slitsomt å klatre på denne måten. Svetten rant. Kan nesten ikke huske å ha svettet så mye under ei klatreøkt. Tar man min svettehistorikk i betrakning så sier det ikke så rent lite... Hadde tilsammen 5 turer som fordelte seg på følgende tre ruter:

Ingunns Sva 3+ (2 ganger)
Syl Fest 4- (1 gang)
Hiltisoloisten 4- (2 ganger)

3. visesikkerhetsskjef Olav fungerte som hjemmevakt. Dette var veldig greit ettersom det ikke er helt ufarlig å klatre på denne måten. Må nok ta noen økter med dette på Samsen for å kunne beherske teknikken litt bedre.

Etter at klatringa var ferdig gikk jeg opp til Bervann og avsluttet med ei god svømmeøkt.

En portugiser med navn Fernando eller noe sånt var vennlig nok til å ta dette bildet hvor jeg er godt i gang på Ingunns Sva.

11 kommentarer:

Grendstad sa...

Høres ut som ei veldig bra klatreøkt, og bra at det er folk som en kan slå av en prat med på en eller annen sosiolekt. Greit med en bakvakt på aleineklatring, sånn kameratvakt eller hva det skal hete.

Sjøl blei det dårlig på meg i dag. Hadde en del situps, en del armheving, og noen øvelser emd ei sånn håndklype fra gamle dager jeg fant. Bedre enn ikke noe, og blir vel god på det etterhvert hvis jeg holder på sånn he-he.

Grendstad sa...

Bra jobba forresten. Sprekt å bre komme seg avgårde

ØY! sa...

skikkelig bra initiativ,det er ofte vanskelig å motivere seg for aktiviteter på egenhånd,så her går du foran med gode eksempler.
bloggen er jo i seg selv et "dytt" i ryggen i så måte.da kan en jo skryte av bravadene sine etterpå.
treningsfri på meg idag,men satser på ei økt i morra.
kanskje i Bymarka?noen som vil være med?rolig langtur,med lav puls.

DE sa...

Kunne passe bra med en rolig tur i bymarka i morra etter jobb. Ser ut som om det kan bli noen regnbyger, men det er bare noe småtteri.

Synes vi har kommet bra igang med bloggen. Det er som Svein sier en ekstra motivasjon. I tillegg blir det bra å se tilbake på hvilke tider og klatreruter vi har klart tidligere, samt bilder o.l.

Grendstad sa...

jopp, jopp

Det er mulig det dukker opp en mulighet i morra. Rita kommer kanskje innom og skal være med jentene et par timer. Jeg melder meg hvis det går. Eventuelt barnevaktopplegg. Jeg er ganske gira på svømming for tida, så en svøm tar jeg også hvis jeg er i gang.
Jo, det er veldig motiverende med bloggen. Blir enda gøyere da.

Grendstad sa...

Jeg kan være med på en løpetur mellom 17.30 og ca 19.30 eller noe slikt. Hvis ikke det passer heilt, kan vi bare møtes i et stikryss på heia, til en dukkert i Bervann eller annet vann eller noe.

ØY! sa...

foreslår at vi møtes hos olav 17.30

DE sa...

Jeg er klar fra 17.30 og kombinerer gjerne med en svømmetur.

Grendstad sa...

okay, okaya

da møtes vi utenfor hos meg 17.30. Jeg løper og bader som kjent i samme tøyet, hvis jeg bader med tøy på da. Jeg vurderer faktisk å søke medlemsskap i Diggidangas (Vestbakkens) nudiststupeklubb he-he.

DE sa...

Er i utgangspunktet strenge opptakskrav i den foreningen. Men mulig vi kan gjøre et unntak i dette tilfellet.

Klarer du tre stup uten balleplask er du med.

Grendstad sa...

Uten balleplask ja. Når jeg løper og bader kaldt får jeg som regel skrumpepung, så det går automatisk he-he

går opp i Stampa nå med ungene, og får litt lett trening (ikke nudiststuping altså)