søndag 27. juli 2008

IKKE HELT SOM PLANLAGT(eller løping på sokkelesten gjennom Rysstad sentrum)


Det var altså sykling opp Brokke/Suleskardveien som stod på programmet i dag. Jeg hadde målt opp en distanse på 16 km, med tilnærmet løypeprofil som i Fanaråken Duathlon.
Parkerte bilen litt sør for Rysstad, slik at jeg hadde 6 km sykling før 10% bakken tar til.
Det er ganske rolig og idyllisk tidlig en søndag morgen i/på Rysstad,så humøret og formen var på topp.Men ikke så lenge: i det jeg legger inn det letteste giret i begynnelsen av tidligere nevnte bakke,så kiler hele girdritten seg, og på ett eller annet vis vrir det seg helt ut av stilling og inn i bakhjulet! Det var med nød og neppe jeg rakk å få ut skoen av pedalen,ellers så kunne det blitt enda flere bannord og besvergelser utover Setesdalen.Det var ikke mye Humorbuddistisk over situasjonen akkurat der og da.

Kunne raskt stadfeste at sykkelen ikke var hverken kjørbar eller trillbar.Så da var det å begynne å traske 6 km tilbake til bilen,da.Men jeg hadde jo sykkelsko,og de er ikke så veldig egnet til å gå med,uansett underlag.Løsningen ble å gå på sokkene for å ikke bli så sår under beina på den ruglete asfalten.Men å gå 6 km kan fort ta opp mot halvannen time,og det hadde jeg ikke tålmodighet til.Derfor ble det løping på sokkelesten gjennom Rysstad sentrum.

Nå hadde jo både turister og fastboende begynt å våkne til liv,så det ble litt kikking på tullingen som løp uten sko,men med sekk,langs riksveien.Nå hadde situasjonen noe Humorbuddistisk over seg!Sår under beina nådde jeg bilen i fin stil,og fikk hentet den j.... sykkelen.Skal vedde på den er laget i Kina!!

2 kommentarer:

Grendstad sa...

Dette var da som utgjort. Er det Gir Rassel som har vært ute? Virker ganske uforståelig at giret kiler seg sånn plutselig. Ja, det må være noe kinesisk. Du fikk iallefall en opplevelse du aldri glømmer, og litt utradisjonell løpetrening.
Håper sykkelen lar seg lett fikse, men det koster vel litt. Dette var ikke bra, men bra at det ikke kilte seg i nedoverbakke. Da hadde du vel ikke bare blitt sår under beina som resultat. Da hadde det vel vært nære på å få kølla i spilene.
God bedring for sykkelen ønskes.

DE sa...

Hvor er fölgebilen naar du trenger den sier jeg bare. Ellers maa vel dette väre en reklamasjonssak? Sykkelen din er jo saa godt som ny.

Hörtes ut som en mindre hyggelig opplevelse, men haaper du fremdeles satser friskt mot fanaraaken. Blir sikkert göy aa tenke tilbake paa...

Som dere sikkert skjönner er jeg naa i Berlin. Er voldsomt varmt her og jeg har nettopp gjennomfört en 4 timers sykkelguiding. Da er det bra aa slappe av paa internettcafe og nyte livet.

Har värt daarlig med öst-tyske lepper saa langt, men vi faar se hva som skjer..hehe