onsdag 23. juli 2008

Pyramideintervall på Vågsbygd Idrettsplass

Morraøkt i dag også,denne gang intervall på grusbane.
10-15 min oppvarming,dvs rolig jogg,urytmisk sprett og fjollete byks i uskjønn forening.
Det tar litt tid å komme i gang på kvisten,men etterhvert våknet skrotten...
intervall som følger : 6 min løping, 1 min gange, 6 min løping, 1 min gange, 5 min løping, 1 min gange, 5 min løping osv helt til 1-1.Tilsammen tar dette 53 min.
Intensiteten skal ligge på 85-90 av makspuls.
Det er vel ikke så veldig gøy å trene intervall alene,men effektiv trening er det ihvertfall.
Jeg ble ihvertfall knallvarm i sola ettterhvert,måtte fylle på med 1 liter Sportsvann fra Olden etterpå.Vet ikke om dette vannet er bare tull,men det er tilsatt magnesium,kalium og karbohydrater blant annet.Det gjennopprettet væskebalansen ,om ikke annet.

3 kommentarer:

DE sa...

Vitner om meget god selvdisiplin når man orker å holde det gående med intervalltrening på egenhånd. Skal bli spennende å se det endelige resultatet på Fanaråken.

Vanskelig å si hvor stor effekten av sportsvann er, men jeg tror det er med på å restituere kroppen raskere. Og det er jo en ganske viktig ting når man trenere så mye som det du gjør.

Grendstad sa...

Ja, bare du får i deg nok vann, så du ikke pisser mørkegult, må det vel være ok.

Grendstad sa...

Ja, når det gjelder sånne sportsdrikker og andre vidundernæringsmiddel, så er vel det best å høre fra kilder som ikke har fordeler av salget. Hvis en hører på kilder som har fordeler av salget på gjeldende produkt, er jo alt knallbra, og det kan det jo være en fordel at det er, forsåvidt. Hilsen en som har søstra si i bransjen, men som sjøl blir stadig mer allergisk mot alt og alle. Seinest i dag da hun nærmest tok over heile sikkerhetsansvaret for vannrutsjesklia på sjøsanden camping, for deretter å mene at båter for fjorden kjørte for fort, for deretter å klage på strålinga fra eventuelle mobiltelefoner og trådløst nettverk, og for også å mene at campingplasser er farlige greier for små barn. For å si det sånn, så var dette en kraftig digresjon, men jeg holder meg med vann fra springen, og ellers all mat som er god og sunn, og som jeg har lyst på. Jeg tar gjerne en Olden i morra før løpet hvis jeg får kjøpt, for nå fikk jeg lyst på en slurk.