Viser innlegg med etiketten Fotball. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Fotball. Vis alle innlegg

onsdag 27. juni 2012

Kunne svømt til Flekkerøya for dette



I går kjørte jeg bil til Flekkerøya, litt slapt, men når jeg skal ha med meg 3 fotballspillere tur/retur, så blir det litt krevende med sykling/padling.

Dette innlegget er bare for gratulerer Donn J11, med 5 seire av 5 mulige i Plussbankcupen mot Rogalandslag, med seiere 5-1, 2-0, 4-1, 5-1, 6-0. Veldig mye bra spill og samspill, og det viktigste av alt, herlig innsats og positiv lagånd. Kunne gjerne svømt til Flekkerøya for dette. (Må kanskje prøve det til neste år :) .)

torsdag 13. januar 2011

Gavmild

Hadde en avtale med blodbanken på tirsdag. Fint å kunne spasere opp dit, tappe en skvett, for så å  ta en flott blå buss hjem igjen.
Brukte 75 min til, og mye mindre hjem.
For mine 450 ml. fikk jeg et fint ølglass i retur.

På kvelden ble det en time fotball med Kristoffers lag, i gymsalen på Vågsbygd Samfunnshus.

mandag 28. juni 2010

I skyggen av VM - i solskinnet på Flekkerøya


Må bare skryte litt av datra igjen. Tuva er med i plussbankcup. I går spilte de 3-3 mot Vard. Tuva skorte alle Donns mål, et på straffe (blei felt sjøl), et på en gjennomløping, og et på et soloraid hvor ho kriga med seg ballen forbi 2 vardspillere og tilslutt vardkeeperen. Mot slutten av kampen blei ho takla bakfra, skulle hatt frispark eller straffe, men dommeren lot spillet gå. Vi godtar det på dette nivået.

(Ellers har det tapt 1-9 mot et lag fra Bergen, 2-2 mot Randesund, 5-2 mot Vindbjart, og i dag vant de 17-0 mot Fløy (Tuva mente det var 22-0). For å si det sånn: Cup er cup, og Plussbankcup, er både bank, og pluss og cup. )

onsdag 16. september 2009

7 mål i 11-2-kamp!

Spanderer gjerne en is på sånne måltyver.


Må bare få skryte litt av diggidiggisen Tuva i dag. I bortekampen mot Randesund skorte hun 7 mål, bl.a. ekte hat trick (de tre første målene i kampen i første omgang). Hun var utrolig flink til å få ei tå på ballen, og dytte ballen inn der det var ledig plass. Heile Donnlaget er for øvrig en veldig bra pågående jentegjeng med gode trenere.

onsdag 19. august 2009

t/r Donnkamp på Hortemo


Tuva skulle spille Donnkamp mot Greipstad, og fikk sitte på med en annen pappa. Fin anledning for meg til å sykle til kamp. Donn tapte kampen klart, men jevn andre omgang, Tuva skorte et mål, og var meget god i mål, da hun var keeper på slutten.

Sykla ut via Brennåsen. Hjemover sykla jeg om favoritten min Stallemo, og Homstean hjem. Fin tur. Tok det med ro.

Lengde: 51,07 km
Snitt: 25,71 km/t

tirsdag 11. august 2009

Hverdagstrening - sesongstart høst

Da Sofie velta campingbordet i sommer, havna drikkeflaska hennes sånn. Ganske bra velta vil jeg si. Så til saken:

Sykling: Enrum-Todda-Rosegården-Todda-Rosegården-Todda-Enrum

På siste stopp på Todda spilte jeg fotball mot Tuva og noen gutter i hennes klasse. Sofie sto i mål på mitt lag. Spilte ei god stund og blei god og svett av all småløpinga og driblinga, og ikke mindre da de til slutt dreiv og hang rundt beina på meg, så jeg tidvis måtte slepe de etter meg for å komme bort til ballen. Pga litt for lite næring siste døgnet, gikk jeg heilt tom, og måtte til slutt bare legge meg på gresset, og be Sofie hente noe vann til meg. Jeg orka ikke sjøl.

Etter at Rita overtok omsorgen for Tuva og SFO-debutanten Sofie, sykla jeg deretter hjem til Enrum, fikk spist en kraftig middag, og deretter lagt meg.

En god mellomøkt med hverdagstrening, men må passe på å ha nok næring i kroppen. Slike fotballkamper kommer plutselig.