Viser innlegg med etiketten Drakter/utstyr. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Drakter/utstyr. Vis alle innlegg

lørdag 7. mai 2011

Familiefrisbee

På lørdag tok vi alle tre turen til Egsjordet, for en runde på frisbeebanen. Jeg har nettopp fått fatt på et sett med skikkelig frisbeer, eller disc som det offisielt heter. For den nette sum av 270 kr kan jeg nå kaste langt, halv langt og putte. Dette er alt man trenger. Grei og billig sport egentlig.

Dermed ble Amalie utstyrt med monsterfrisbeen, mens de voksne bytta på å bruke de nye. Litt vanskeligere å kaste disse skikkelige sakene, så for min del ble resultatene naturlig nok dårligere enn før. Vi hadde ikke noen telling i dag, men tror ikke jeg var nede på par selv om det var nærme noen ganger. Det rare er at noen kast blir geniale, mens andre er helt katastrofe. Tar vel litt tid før jeg skjønner årsaken. Fruen kasta seg imidlertid stort opp. Det er tydligvis futt i den gamle håndballarmen fremdeles.

Vi fullførte 13 av 18 kurver. Ble faktisk temmelig svette også, så det er god trening.

tirsdag 12. april 2011

Mer Justvik løping....




I dag var det rene stafettkjøringa i de casa Vestbakkes..
I det Friskus kom tilbake fra sin tur, stod og tøyde på trappa, løp Fantis avgårde...
Turen litt mer rolig, ned til butikken, og hjem til buhus igjen... tok ca 40 min..forskjellige traseer ned og hjem..så klart..
Husker blodsmaken enda...selvom det er 20 år siden..Eviglange intervall økter opp hoppbakken på håndballtrening..
Det er noen drøye bakkar, men greit å få testet ny-innkjøpte asics nimbus løpesko...

En fin fin tur, med U2 på øret...:-)

mandag 20. september 2010

10 km i Mandal


Bildet over viser det flotte deltakerkruset fra Mandal maraton, samt de nye skoene som jeg skal bruke i Oslo neste helg.
I Mandal løp jeg altså 10 km asfaltløp, som vanlig glimrende arrangert av mr.Glomsaker & co.
Som den kvikke leser vil skjønne var det flere distanser på programmet denne søndagen, nemlig halv- og helmaraton + rulleskirenn.
For min del ble det en prøve på formen før den fulle distansen neste helg.
Det gikk forsåvidt greit hele veien, selv om jeg var redd for å stivne, da jeg lå på over 90% av makspuls deler av løpet.
Klarte å unngå sprekken, selv om tempoet sank litt mellom 6 og 9 kilometer. Siste kilometer fikk jeg selskap, men klarte å øke såpass at han måtte gi seg.
Kom i mål på 44.17, dvs hele 3 sekund bedre enn på stadion i forrige uke.

lørdag 10. juli 2010

Diggidanga i ny drakt!

I anledning 2-årsjubileet til Diggidangabloggen fornyer vi både bloggen og medlemmene. Siden oppstarten har det vært hele 950 innlegg, noe som er utrolig bra. Gratulerer til alle som har bidratt!

Som kjent er det slik at forandring fryder, så jeg tar meg den frihet og oppgraderer utseende på bloggen. Synes for det første den er finere, og for det andre fyller den ut skjermen bedre. Håper resten av klubben bifaller.

Etter disse årene øynet jeg også muligheten for en felles drakt for oss alle. Øy! og DE har gått i forveien og testet ut, og den drakten vil leve videre i forskjellige former. Men nå har tibetanerne kommet med en ny drakt som jeg synes er meget bra. For en tid tilbake ble det derfor bestilt 4 eksemplarer direkte fra det tibetanske fotballforbundet som holder til i eksil i Dharamsala i India. Da støtter vi en god sak samtidig som vi får noen flotte drakter. Og i dag, på selveste bursdagen, kom de i posten. Meget stolt og ivrig kunne jeg ta på min drakt, og den passer perfekt. Håper virkelig at dere tre andre også liker/passer den, og kommer til å bruke dem masse framover særlig i humorbudhistisk klubbsammenheng.

tirsdag 25. mai 2010

Årets bursdagsgave

I år har Fantomine virkelig jobbet hardt for å finne den ultimate bursdagsgaven. Ikke hver dag man får nesehornmasjettknapper i sølv. Og ikke nok med det, de er så detaljerte at man ser det er sort nesehorn. De skal definitivt brukes i bryllupet.

Ellers ble det et pent utvalgt av treningsting på gavelisten også. Teknisk t-skjorte, korte løpetights og treningsmatte til å holde mageøvelsene ved like i sommer.

fredag 14. mai 2010

Et steg fremover ,eller....?


Bildet viser mitt nyeste fottøy, importert fra Danmark.
I går prøvde jeg de på Vidda.Først noen usikre steg på gresset, før 4-5 runder på grusen.
Som med mine lettvekstsko, er det en noe underlig følelse å løpe med de i begynnelsen. Men blir nok vant til de etterhvert...
Det er først og fremst leggene som får juling når fottøyet blir mer minimalistisk.
Neste steg er å prøve litt i skogen.

onsdag 23. desember 2009

Prematur gave


Dagen før dagen kom mine nye sko i posten.Hadde et lite håp om å bruke de på 3.dagsløpet i Mandal, men på dette føret er det vel best med pigger.
Skoene er av merket Saucony Kilkenny, kostet 600 kr inkl. mva og frakt.

fredag 18. desember 2009

Change!

Jack var mannen. Klar reklamasjonssak. Endelig kvitt de svarte skoene, sleit litt med fargen, nå er jeg tilbake i lyst. 170,- i mellomlegg, ikke så knottete såle, lik de jeg hadde før. Jeg er meget godt fornøyd.

Det som skjedde med de svarte var muligens at de kom rett fra ei varm skorist, til minus masse ute. Pedalsyra lå på 14,1 og gummiekstraktaten lå 74 mm/g. Litt over normalen på begge.

fredag 23. oktober 2009

Vi har fått nye jakker!



Som det Friskusparet vi er blitt, så måtte vi selvfølgelig gå til anskaffelse av de nyeste (og dyreste) Bergans jakkene, Svartisen. Fantomine er blitt påvirket av 71 grader nord, og var lei av å fryse. Vi er super stolte og veldig fornøyde.. (og litt vel fattigere..men hva skal vi ellers bruke skattepengene på lissom)..

søndag 4. oktober 2009

Høst/vinterbekledning


Har investert i ny løpejakke og cap til høstens/vinterens turer langs stier og vei.Begge deler er bestilt fra runningwarehouse.com, som har gunstige priser generelt, og spesielt nå pga. billig dollar.
I tillegg til den fine Aafk-lignenede fargen har den et lite blinkende lys nede på høyre arm og egen lomme til Ipod.
Jeg hadde første tur med nytt utstyr i dag:
gjennom skogen til Mjåvann, ned til E-39, langs vei til Kartheia og hjem igjen.
Tungt og lite energi idag, men det ble 13,5 km på 1.28, dvs 6.50 pr km.
Jakka og cap gjorde jobben ihvertfall.

torsdag 17. september 2009

Terrengkarusellen 17. løp - Hafnorløpet 3,7 km.

Olav:
Løpet var mye mer kupert enn jeg trodde. Løp i 14-tida, var tungt i noen kneiker midtveis, da gikk det sakte, men ellers var tempoet ok. 18.46, dvs 5.25 pr. km. Løp selvfølgelig i bar overkropp. Meget fin dag i skogen i dag.

Ja, så var altså løypa 3,7 og ikke 3,5. Da blei kilometertida mi 5 minutter og noen sekunder. Veldig bra egentlig, og veldig fornøyd med det.

Friskus + Fantomine:

Løpet var like kuppert som Olav sitt. Slit i noen partier. Leggene var sure på Fantomine, og kneet til Friskus ville heller vært på soffen heime. Men nå er det jo sånn at vi liker å løpe karusellen, selvom løypene stadig vekk blir endra.
Fantomine perset med den lengste mooninga til nå i år..(iflg Friskus), og vi hadde en spurtekonkurranse til slutt.(vi måtte ta igjen ei Hennig Olsen Is dame) Gjett hvem som vant?... hehe
Fint med ei doggfille i premie. Da blir Felicia glad.
Vi møtte Øy i målområdet. Vi krita 40 kr, og kjøpte to pølser. Drakk smoothie og saft. Ufattelig hvor koselig man har det når man har god tid.
Avslutta seansen med en tur innom apoteket. Friskus kjøpte et par staver av Ingrid Kristiansen. Blir kjekt til våre toppturer i de eksostiske farvann.

Svein:
Løypa var flat og fin når jeg løp.
Hadde først løpt til Baneheia, hatt en hyggelig passiar med duene,et glass smoothie, et glass saft og en banan.
Med Dream Theater på øret( som jeg skal se/høre i Spektrum den 26.) ruslet jeg avgårde i behersket tempo.Masse syforeninger i løypa,derfor mye slalom.
Kroppen og beina kjentes veldig bra etterhvert,så ved Kulturbeitet satte jeg opp tempoet litt.
Deilig med masse bakker og kneiker å brenne litt krutt i.Hadde heldigvis litt igjen til avslutningen rundt Fant Olsen.Tiden ble 19.04.

Etter pølse,saft og banan, var det på tide å ta fatt på hjemveien.Brukte ca. 30 min hjem.
Min PT sier at jeg skal prøve å avslutte de lange og halvlange(som idag) øktene raskt.
Følte at jeg klarte å holde godt tempo opp bakkene hjem ihvertfall.Løp også forbi 3 syklister i Bosmyrbakken, ikke vanlig DE-nivå over de akkurat...

Resultatlista: http://www.bedriftsidrett.no/VestAgder/files/%7BDEBBA181-D568-4FA7-8D2E-C8C5A22B1FD4%7D.pdf

onsdag 16. september 2009

Tirsdagsløpinga

Jeg hadde ei vanlig runde i Jegers. Det var tungt denne ganga, av en eller anna grunn.
Møtte en brun slange på veien.
Jeg hadde nye løpetights for anledningen. De var lette og fine, men ingen lomme til bilnøkkelen. Så den ble plassert på et lurt sted.

Satser på at det er lettere å løpe på torsdag.

Kjempedigg med det fine septemberværet for tida. Så det er jo deilig å være ute, uansett aktivitet egentlig.

tirsdag 8. september 2009

Tusen takk til den diggidangiske buffleverandør Hilde!


Brev i posten med håndskrift og noe mykt oppi. Hmmmm....... Wow! Ny buff! En gave fra en utro tjener i Los, som har skjønt mitt buffbehov. Den gikk rett til hauet på meg.

Med den nye buffen kutta og sagde og svetta jeg ned den svære buskasgreia ute i hagen min, etter samråd med huseier. Det tok både to timer og på. Etterpå en liten buff-løpetur. Ei runde i lysløypa i B-heia på 11.35, og en kilometersprint i Olav-løypa i Ravnedalen på ca 4.30. Ellers gåing. Passelig økt i kveldsmørket, sjøl om jeg egentlig hadde trengt en lang seig løpetur nå, på en time eller to. Foten er ikke så verst nå, omtrent som før.

En stor takk for buffen. Veldig overraskende og hyggelig og ganske morsomt også.

søndag 30. august 2009

Pigs in the shoes


Ettersom det straks er klart for banekarusellens 100 meter var det på tide å få seg piggsko. 300 kr svidd av på XXL gjør at jeg forhåpentligvis ikke glir i starten slik som i fjor. Samtidig benyttet både Fantomine og DE muligheten til å kjøpe seg sterkt rabbarterte tursko, av merket Salomon. Nå begynner vi å bli klare for store turprosjekter.


Jeg måtte prøve de nye turskoene og hadde derfor en kveldstur over Odderøya. Gikk masse på kryss og tvers på stier og noen steder ikke stier i det hele tatt. Virkelig fint å stå på toppen i skumringa og se på månen samt fyrene der ute i havgapet. Skoene virket veldig fint så dette lover bra.

lørdag 22. august 2009

våtdraktsprøving

Ny våtdrakt til junior i anledning Ogge, måtte prøves i Nordtjønna i dag.
Mellom 2 kraftige regnbyger ble drakta prøvd over tjønna, som ved måling på Google viste seg å være nøyaktig 100 meter.
Junior veldig fornøyd med drakta,så han er optimist foran den store dagen i morra.
Gamlingen lurer også på om han skal kjøpe drakt på Europris, og dermed forlenge svømmesesongen,eller rettere sagt komme i gang med svømminga.

torsdag 2. juli 2009

Svømming etter spikermatta

Etter klare anbefalinger fra massasjeterapeuten på jobb har jeg nå skaffet meg ei spikermatte. En halvtime på den skal visst gjøre underverker for blodsirkulasjon og dermed hjelpe stive muskler. Fare for å starte en konkurranse her, men med dette er jeg vel Diggidangas mest alternative for øyeblikket...hehe.
Måtte prøve disse greiene i ettermiddag og det er ikke annet å si enn at det var ekstremt vondt. Men etterhvert blir man vant til det og da er det faktisk ikke så galt.

Ble skikkelig varm, så etterpå gikk jeg til Stampa. Hadde en runde t/r, men i motsatt vei av det vi pleier. Svømmeformen er noe rusten, så tok ikke tida i dag. Men håper det blir mange felles svømmeturer fremover, slik at vi alle kan pushes til nye rekorder.

tirsdag 30. juni 2009

9000,- med alt tilbehør

Jeg er ikke typen som sjekker alle butikker og priser. Går på magefølelsen (mer enn på lommeboka). Alt inkludert, unntatt hansker og tøy. Også en klar fordel å handle i den forholdsvis velrennomerte sykkelnærbutikken min på Grim. Kort vei til service. Ser fram til gode lange turer i høyt tempo, og ny rekord i løypa til Ogge Triathlon i august. Nå blir det mye mer barnehagejobbing til høsten enn jeg setter pris på, men det er altså prisen å betale.

Merket er Rock Machine Bicycles (litt av et navn), og denne typen heter Raceride500.

søndag 21. juni 2009

Ei løperunde i Baneheia


Vi begynte ved Fant Olsen og løp ned til la stampas, videre mot gamle telenor bygget, og mot bånetjønn.. og så ned til Fant Olsen

Hilde ble etterhvert litt ryggalaus..så måtte gå litt innimellom.. ellers bra tempo...med et par forhåndsavtalte pustepauser...

Etter løpinga dro vi til Spicheren for et aldri så lite bad. Vi svømte ikke så lenge, men vel. Fikk dessuten boblet så det holdt. Friskus fikk kjekket seg litt, og hoppet fra 12 meteren... (øh)
Jeg er ikke medlem på Spicheren, men klarte å svi av 598 kr for det om...
Jeg er nå heldig eier av noe råkult treningstøy .. :-)

Til slutt bar det i vei til svigers for litt vafler og banankake..

En fortreffelig dag må vi da konkludere med..

torsdag 11. juni 2009

Terrengkarusellen 10. løp

Karusellen var denne torsdagen i Jegers og løypa gikk over Kalkheia. Fint løpevær, men noe gjørmete enkelte plasser.

Hilde og DE har funnet ut at det er adskillig gøyere å pese sammen i stedet for hver for seg, så i tretiden la vi av gårde med Fantomine først og Friskus hakk i hel. Stort sett fint joggetempo bare avløst av rask gange i enkelte bakkepartier. Lite folk ute såpass tidlig, og det må jeg si er veldig behagelig.

Hadde noen små feiringer underveis da kilometermerkene ble passert. Fantomine prøvde å ommøblere løypa da hun ved et uhell røska med seg et av merkene, og hun hadde også et relativt habilt førsøk på en moonings. Tida tok vi ikke, men det var iallefall årets desidert morsomste karuselløp :)

Svein:
Som vanlig løp jeg på tid og med seriøse hensikter.For anledningen i nye sko av merket Saucony,de er ganske skinnende røde og flotte. Startet i ganske stort felt 5 på 6. Lå som nr 3 helt til 200 meter igjen,ble da fraløpt av romsdaling som hadde lagt bak meg store deler av løpet.
Hadde det ikke vært så mye nedover på slutten,hadde jeg kanskje tatt ham.Men det er jo bare teori.
Fakta er 26.24
http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=8425676

onsdag 6. mai 2009

Grazie mille

Ja, jeg må jo få takke for den fete sykkelbuksa, som til slutt blei overlevert meg i døra hos kamerat Gjertsen på Grim, etter en usedvanlig usynkronisert opptreden av Vestbakken/Øy med følgende sekvenser: Øy forsinka mens Vestbakken med Grendstad venter i bil på Eg, Øy dukket opp i feil bydel, Vestbakken med Grendstad dukket opp der Øy hadde dukket opp, men da hadde Øy forlatt stedet. Grendstad forlater bilen og går i middagsselskap. Vestbakken kjører hjem. I det øyeblikket varm mat settes på bordet, og verten sier værsågod, dukker Øy opp utenfor på fortauet, med pakke, uten Vestbakken.

Som en morsom kuriositet nevnes at Øy hadde husket feil, han trodde det var sykkelbuksa mi det var hull i, men det var altså løpebuksa. Jeg går derfor og bytter sykkelbuksa i løpebukse i dag på Vågsbygd senter.

Jeg takker Vestbakken og Øy for god underholdning :-), og for det som skal bli ei god løpebukse, som skal løfte meg fram til nye høyder og tider. Snart har Vestbakken bursdag.