torsdag 11. juni 2009

Terrengkarusellen 10. løp

Karusellen var denne torsdagen i Jegers og løypa gikk over Kalkheia. Fint løpevær, men noe gjørmete enkelte plasser.

Hilde og DE har funnet ut at det er adskillig gøyere å pese sammen i stedet for hver for seg, så i tretiden la vi av gårde med Fantomine først og Friskus hakk i hel. Stort sett fint joggetempo bare avløst av rask gange i enkelte bakkepartier. Lite folk ute såpass tidlig, og det må jeg si er veldig behagelig.

Hadde noen små feiringer underveis da kilometermerkene ble passert. Fantomine prøvde å ommøblere løypa da hun ved et uhell røska med seg et av merkene, og hun hadde også et relativt habilt førsøk på en moonings. Tida tok vi ikke, men det var iallefall årets desidert morsomste karuselløp :)

Svein:
Som vanlig løp jeg på tid og med seriøse hensikter.For anledningen i nye sko av merket Saucony,de er ganske skinnende røde og flotte. Startet i ganske stort felt 5 på 6. Lå som nr 3 helt til 200 meter igjen,ble da fraløpt av romsdaling som hadde lagt bak meg store deler av løpet.
Hadde det ikke vært så mye nedover på slutten,hadde jeg kanskje tatt ham.Men det er jo bare teori.
Fakta er 26.24
http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=8425676

4 kommentarer:

Grendstad sa...

Jo, men det hørtes jo veldig sosialt ut. Når det ikke er så om å gjøre å presse tider og slikt, kan man jo more seg som dette, kombinert med svette og puls.

Hilde Fantomine sa...

Jeg må bare til mitt forsvar si at jeg prøvde ikke villede resten av løperne med å rive ned de hvite dingsene... selvom enkelte sikkert kunne tro jeg var ond..hehe

Løypa var tung med enkelte seige bakker.. men ellers så synes jeg enkelte partier gikk veldig fint.. er fornøyd med løpet siden det var mitt lengste til nå..:-)
Gikk litt tom for luft på slutten av de siste bakkene..og spurte Friskus om han kunne åpne lungene mine.. Det var ikke så lurt.. for han blåste bare luft ned i munnen min og trodde det hjalp.
Det er godt at jeg er sertifisert på hjertestarter..og kan ta meg av den biten i fremtiden..:-)

Ellers ser jeg at jeg har et stykke igjen på mooningen hehe.. men tenker det forblir m det...

Det blir topptur på meg i helga..Gleder meg... Lykke til på Hove..:-)

Grendstad sa...

Bra løpt, Svein! Under 5 på km. Du er jo faen meg som et rådyr snart.

Grendstad sa...

Ja, jeg løp altså ikke. Kom ikke på det ei gang, men passa ikke inn i avslappinga mot Hove.