mandag 15. juni 2009

1,5 km svømming, 40 km sykling, 10 km løping: 2.42.34

Min først fulle klassiske triathlon er nå fullført. Tidene er inkludert med skift:

1500 m svømming 33.59
40 km sykling 1.10.24
10 km løping 58.11

Full resultatliste:
http://www.hovetri.no/resultater2009/radio/Lang_Menn.htm

STRÅLENDE FORNØYD med svømminga. Crawla godt gjennom, som den ENESTE uten våtdrakt he-he. Det var komisk å stå på stranda før start, med 70-80 svartkledde rundt meg ha-ha. Temperaturen ingen problem. 16 var det visstnok. Meget fine forhold. Superfornøyd med tida og alt. Herlig!

Tida på syklinga er jeg MEGET fornøyd med, bare 8 minutter bak min konkurrent og venn Øyvind Klausen som sykla til Hovden på 5,07. Til tross for dette hadde jeg altså problemer med sykkelen(!), som jeg lånte rett før av en fyr der borte som jeg kjente. Setet var for lavt, kjedet datt av to ganger, og giret fuska og slurte og girte av seg sjøl i motbakker i ca halve løpet, sånn at jeg ikke kunne tråkke til i motbakker (heldigvis ikke så bratte og lange). Dette var altså bare et motbakkeproblemer heldigvis, så jeg kom meg gjennom. Jeg er igrunnen bedre til å sykle enn jeg trodde. :-)

Løpinga gikk greit mhp på at jeg løp jevnt, men nesten timen på mila på myk skogsbunn i flatt terreng er jo ikke akkurat noe kanontempo for å si det mildt, mulig jeg åpna litt for hardt på syklinga. Tross aktiviteten i forkant, burde jeg iallefall ha løpt 5 minutter kjappere, noe jeg kunne gjort hvis jeg hadde vært litt mer rutinert, og kanskje hadde hatt tidtaking, noe jeg ikke valgte. Tror redselen for å sprekke var for høy rett og slett.

Stor takk til Diggidanga, diggidangabloggen, oppmuntringer fra diggidangamiljøet, stor takk til Svein for lån av sykkel til trening, og spesill STOR takk til Dag Eivind for lån av våtdrakt i tilfelle, og som passa ungene mens jeg var ute og svetta. Jeg er en stolt og fornøyd triathlet.

5 kommentarer:

ØY! sa...

en må jo bare bli imponert av denne prestasjon.
visste at du var i god form,men dette er jo i overkant!

på en slik sammensatt øvelse må en vel vente at ikke alt går helt som planlagt eller forventet.Svømminga gikk vel bedre enn fryktet,mens du føler at det er mer å hente på løpinga.
Godt tegn at du mener å ha mer å gi.
Kjenner meg igjen i frykten for å sprekke på løpinga spesielt,en må liksom holde litt igjen.
Det har blitt bedre for min del,med flere konkurranser og mer rutine.

ja, dette er en milepæl i Diggidangas historie: 3 x 3 hurra for en strålende gjennomført konkurranse!!!!!!!!!!

ps: du må visst kjøpe sykkel selv,så har du kontroll på utstyret.

ØY! sa...

syklinga er jo kanonbra,altså.
med din beinstyrke passer det deg perfekt tror jeg.

Grendstad sa...

Føler jeg har grei ordning med disponeringa når det bare er løp, men i triathlon er det litt verre. Tror jeg bare må trene mer på å ligger på grensa over tid når jeg løper etter sykling, så blir jeg vel litt bedre kjent med tålegrensa sånn.

Hilde Fantomine sa...

Gratulerer med vanvittig bra gjennomføring. Du er jo i kanonform. Så gilt for deg:-)

Ufattelig at du klarte å sykle i det hele tatt..med den sykkelen.
Bøyer meg i støvet...

Fikk m meg litt oppdateringer fra barnevakten... (som fikk øvd seg litt..hehe)...og skjønte at dette var dagen til teatermannen fra Rosegården..

Grattis igjen..:-)

DE sa...

Jeg føyer meg inn i rekken av gratulanter. Dette var en enorm prestasjon. Diggidanga setter spor!

Er i Oslo for øyeblikket, men det kommer noen bilder etterhver.