søndag 28. juni 2009

Likevektscrawling

Ei 35 minutters økt i Stampa i kveldinga hvor jeg trente på likevektscrawling dvs snu hodet opp for å puste til begge sider, venstre og høyre annehver gang. Medfører noe lenger sekvens uten pust, men det går ganske bra. Ikke så trent på å snu meg til venstre for å puste, så den er litt kjeitete, men det går seg til.

Svømte intervaller på 50-100 meter med små pauser innimellom. Øvelse gjør mester, får mere symmetri og driv med å svømme på denne måten, og det er utrolig deilig å få stadig bedre rytme og balanse i svømminga, så en nesten kan drømme seg vekk underveis.

3 kommentarer:

ØY! sa...

du er jo din egen trener nå da,
men tenk hvor bra du kan svømme med ytterligere coaching/kurs.
noe å vurdere til høsten kanskje?

DE sa...

Herlig svømmeøkt. Ingenting som er bedre når det er så deilig varmt som nå :)

Jeg har vært relativt fraværende en stund nå, men er veldig klar for svømming. Tar gjerne en tur i ettermiddag hvis det skulle passe.

Grendstad sa...

Hepp, Svein!

Ja, jeg jobber forsåvidt med saken. Har lest og sett litt på nett om crawlteknikk og plukka opp en del der, det var sånn jeg kom til å puste til begge sider, men skulle gjerne hatt meg en trener jeg kunne bruke av og til, og det får jeg kanskje gjennom et kurs. Takk for pushen.


Dag Eivind

Kunne gjerne tatt ei økt i ettermiddag, men det kommer an på formen. Jeg får av og til sånne reaksjoner i øre/nese-regionen av disse øktene i ferskvann, og det har jeg nå, og da må jeg bare svette snørra ut først, og det pleier å gå bra (holder på nå), men må ikke overdrive svømminga, da slår det ut i kraftigere reaksjoner. Vi meldes. Kunne vært gøy å tatt tida på en tur/retur motsatt side som vi gjorde i fjor.