tirsdag 16. juni 2009

En første gang for alt

misset friidrettskarusellen forrige uke,bla med øvelsene spyd og 3000 meter.
Disse er 2 av 4 tellende for Tour De Run, som avsluttes med motbakkeløp på Skråstad.
Er det motbakkeløp så er jeg jo litt ivrig,så derfor møte jeg opp på stadion i dag for å få med meg disse øvelsene.
fikk utrolig god hjelp og støtte av en type fra bedriftsidrettskretsen som er der på tirsdagene for de som skal ta idrettsmerket.

morsom episode når en godt voksen kar som skulle løpe 60 meter for merket,lurte på om jeg ville være hare! det sa jeg selvfølgelig ja til.Med min hjelp(muligens) blåste han inn på 10.2.

etterpå var det klart for min 3000 meter.
gikk altfor hardt ut på første runde og gikk nesten på en sprekk,men klarte å stabilisere meg på et levelig tempo etterhvert.med god støtte fra sidelinjen kom jeg i mål på 11.56.
godt fornøyd med tiden,men disponeringen var jo høyst tvilsom

som avslutning fikk jeg prøve spydkast for første gang i mitt liv.
moro,men ikke så lett.
fikk et par oppvarmingskast før det var alvor.hadde en jevn og kort serie,der det lengste kastet ble målt til 20 blank.

friidrett er jo gøy,men terreng og bakker er bedre.

2 kommentarer:

Grendstad sa...

hare på sekstimeteren? Hva blir det neste? Hare i tresteg?

Tida di på 3000 virker jo sterk som sennep! Bratwürst heller altså!

Må prøve meg på en 3000 etterhvert, men det blir når jeg er i det lune.

Tror du er ubestridt Diggidangamester i spyd, hvis ikke Vestbakken har en ekstra muskel i ermet.

DE sa...

Har ikke prøvd meg i spyd enda, men hvis det er en utfordring så melder jeg meg på!