mandag 29. juni 2009

Sommeryoga

Etter et langt opphold var det endelig tid for yogatime igjen. Spicheren har satt opp økter av 5 kvarter hver eneste mandag i sommer, med en yogakar som heter Dan.

Var litt skeptisk til å gå til time med ny lærer og greier, så jeg fant en plass bak i hjørnet. Alltid vanskelig å vite hvordan nivået er. Men heldigvis ble det informert om med en gang at alle bare følger sin egen rytme.

Vi var innom det meste av klassiske yogaøvelser. Åpenbart at jeg er rusten i formen, så de mest avanserte tingene kunne jeg bare glemme. Om ikke annet satt balansen som et skudd i dag, noe som er veldig gøy. Lærte ellers noen gode varmeoppøvelser for mine stive bein.

20 min med meditasjon til slutt ble litt i meste laget, var så avslappet at jeg nesten duppet av. Men det var ei god økt. Håper på flere i løpet av sommeren.

6 kommentarer:

Grendstad sa...

Hvor mye koster det for en time? Det er vel kanskje en egen pris for medlemmer eller?

Bra at du fortsetter med Yoga. Trenger litt yoga i Diggidanga.

Interessant at balansen satt som et skudd. Har du blitt et mer balansert menneske etter at du traff Hilde eller? :-)

Hilde Fantomine sa...

Bra Friskus!! Godt at du er kommet i yoga modus igjen...:-)

Jeg har null balanse..så tenker han har klart den helt på egen ånd:-)

Jeg har sykt lyst til å prøve yoga men tørr det ikke..er redd jeg ikke kommer ut av en stilling og bare blir sittende der forever..

DE sa...

Har definitivt blitt mer balansert på alle plan etter at Fantomine tok meg med storm :)

Antar at man må betale en vanlig dagsbillett for å komme inn. For medlemmer er slike timer inkludert i månedsprisen. Hadde vært supert om noen Diggidangas ville være med. Lettere å holde motivasjonen når man er flere.

ØY! sa...

nevnte tidligere for DE en artikkel i et kvinneblad om nakenyoga, som skal være populært i visse alternative kretser i USA.

vet ikke om det er noe for Diggidanga,men morsom lesning ihvertfall.

spørs hvordan balansen ville vært etter en slik time.

Grendstad sa...

hvis det var mange damer der, tror jeg at jeg ville bikket framover ganske tidlig

Hilde Fantomine sa...

Naken yoga hadde vært interessant..tror ikke det hadde vært noe fare for at Vestbakkene hadde duppet av da..

Jeg tenker vi bør heller fokusere mer på mooning.. (jeg kjenner jeg har personlig en del å gå på der...)