onsdag 3. juni 2009

Lys og fin klatrekveld


Når Diggidangas medlemmer er opptatt med alt mulig annet enn klatring så er det godt at vi har Elkempikene. I ettermiddag/kveld tok nemlig Anne, Melina, Kristin og DE turen til Odderøya. Var noen andre småbrautende folk der, men etter litt forhandlinger fikk vi tak i løypa som heter Lindesnes (5-). DE leda opp, mens de andre fulgte etter i tur og orden.

Anne og DE gikk stien opp til toppen og satte topptau på Marstein (5-). Er ingen bolter på denne løypa så derfor er det ikke så ofte vi har klatret den, men det er ei fin løype. Vi rappellerte ned, og det var minst like nervepirrende som alltid.

Fikk ikke helt med meg hvem som klatret hva, men samtlige gjorde det utmerket. Med begrenset uteerfaring er det helt utrolig hva disse jentene klarer. Hvis bare Diggidangas seniormedlemmer kan se å få ut fingeren samt bli friske, så skal dette bli en meget bra klatresommer.

Melina hadde for øvrig dagens klart beste sitat. Da hun slang seg så lang hun var over ei lita hylle og klorte seg fast ropte hun ut: Å nei, jeg glemte jo beina!

5 kommentarer:

Grendstad sa...

Det er godt at juniorgruppa i Diggidanga holder klatringa i gang. Fine bilder. Spesielt bra førstebilde.

Sitatet med å glømme beina var jo veldig bra. Det vil jeg si umidellbart må klassifiseres som en klassiker. he-he

Takk, Dag Eivind, for bra trening og blogging.

Evelyn sa...

Vet ikke om det er du eller jeg som har feil oplysninger om Stråholmen, men på det kartet jeg har står det at det er en 6+.
Det er en miniklatrefører for Odderøya. Utgitt av Nils Rune Birkeland.

Petter aka Sjømannen sa...

Dette så bare herlig ut, jeg vil og!

Er utenfor kysten av Chennai, India og det blir lenge til neste klatreøkt. Blir styrke, mølle og romaskin i gymmen frem til da.

Kan ellers melde om 29 grader i sjøen og 30 i lufta.

Nyt sommeren!

Petter

Hilde Fantomine sa...

Jeg har super lyst til å lære dette.. må bare få barnevakt kabalen til å gå opp..

Ser at DE har begynt å hinte veldig her til at DD medlemmene må få fingeren ut og klatre litt...
Kanskje vi bør ta hintet..?

DE sa...

Skjønner ikke hvorfor du driver og skriver om Stråholmen Evelyn, når vi har klatret på Marstein...hehe... (en aldri så liten miss fra min side her, godt at du følger med)

Jammen hyggelig å få kommentar fra det indiske hav! En aldri så liten rekord for denne bloggen. Gøy at du følger med Petter, men hadde vært enda gøyere om du hadde vært med på klatringen. Ha en kjempefin tur videre!

Fantomine har skjønt det :) Det er bare å få på seg selen og komme ut!