torsdag 4. juni 2009

9. løp i karusellen - Egsjordet liksom

I dag gikk løypa rundt forbi i skauen.. løypa var 4,2 km og de kalte den Egsjordet.
Egsjordet meg rett i raua sier jeg bare... var jo ikke den løypa vi hadde fått på kartet.. så jeg var helt på villspor i tankene når jeg løp...

Uansett, så er det jo ikke lov å være negativ i bloggen, men måtte bare få ut litt stiiim.
Det var utrolig vittig å se hvor DE og jeg hadde løpt feil på lørdag... tror vi bør få en synstest... for de stiene var ikke der når vi løp nemlig...hehe

Jeg hang meg på ei gråhåra dame.. (skal ikke disse de gråhårede damene, de kan nemlig være temmlig seige)... og vi hadde ok tempo...til ho ble sliten og jeg løp forbi..
Men etter ei stund så sprakk jeg litt.. og tror dere ikke ho gråhåra dama tok innpå meg..
Så det setter jo alltids en liten fandenivoldskap i meg..og av sted jeg for.. og løp inntil mål et par minutter før den fine fruetimmeren med grått hår.

Tror tida ble sånn ca 35-37 min... helt ok... løypa var jo crap :-)


DE:
Crap ja...hehe...Fantomine finner alltid de beste og mest dekkende ordene :) Få løyper som er så mye sti på kryss og tvers, opp og ned. Gikk helt surr i hvor jeg var i verden en stund der. Ellers må jeg si at utvalget nok en gang har gitt min besiktigelsesstrategi et saftig skudd for baugen. Rimelig bra finte å legge inn ei fullstendig annen løype på kartet.

Uansett så startet jeg friskt i bakkene, men fikk de igrunnen rett i trynet. Første km gikk på 5,42. Deretter gikk det bare senere og senere. Fikk rett og slett en god gammeldags sprekk. Var litt muggen en stund, men etter ca. 2,5 km hadde jeg innfunnet meg med min situasjon som nysprukket, og kunne dermed ta livet og løpet med ro. Filosoferte litt over at dette sikkert var ei fin løype for Olav og Svein, bra for dem. Vel nede på kjærlighetsstien fikk jeg nye krefter og spurtet inn til mål. Fikk 27,30, noe som blir en garantert sisteplass. Men så har jeg iallefall noe å slå til neste år.

Svein: Syns løypa var fin jeg. Jada mye på kryss og tvers, men myke fine stier.
Krevende i den grad at jeg klarte å løpe litt feil også,uten å tape tid tror jeg.
Så bare på klokka etter 1 km:5.25.
I mål på 22.19
Jeg har fått ny favorittløype!

(til DE: en sprekk kommer sjelden alene.....)

Olav:
Skjønner ikke hvordan Svein skriver inn her, med en hau av koder rundt teksten sin. Vel,vel, det gikk ikke så verst med meg heller på mine nye løpesko.

Oppvarminga var sykling: Odderøya-Grim-Eg-Tverrveien-(sykkelbytte til racer)-Grim. Deretter løping og litt gåing over Baneheia til start.

Glømte å sette i gang klokka, og det tror jeg var veldig bra. Hadde blitt advart på forhånd mot kupert terreng av Svein, og tok det med ro opp første bakken, deretter gikk det over i et slags normaltempo.

For første gang i historien vant jeg mitt heat på 7-8 startere! Hurra! En av dem som hadde ligget litt bak meg, nærmet seg litt på slutten, men jeg la inn en langspurt, og da var han ferdig. For øvrig en hyggelig Elkem-trønder jeg prata med litt etterpå. Er ikke heilt sikker på tida, men 22,50 eller noe sånn. Iallefall noe med 22. Begynner å kjenne lukta av Bjørnøy nå. (TIDA BLE 22.40 JIPPI! Slo både min gamle hare Hallgeir Nilsen, og min skuespillerhare Øystein Rosen! Ikke verst bonus om jeg skal si det sjøl.)

Etterpå bar det hjem over Baneheia i mix gange og løp, deretter mer uttesting av raceren til Svein, over Tinnheia, Hannevika, og såvidt utpå Langenesveien, men beina var litt møre, så deretter til Tverrveien. Sykkelbytte, og på hybrid hjem. Nok og god trening for i dag vil jeg si.

Resultatlista: http://www.bedriftsidrett.no/VestAgder/files/%7B177BB886-FE11-4F24-B013-05E93A11C5E6%7D.pdf

6 kommentarer:

Grendstad sa...

Tror det var et bra trekk å få heng på ei gråhåra dame, bare en ikke ender opp med det til sist. Dag Eivind er kanskje ikke heilt i toppform, men har jo fått heng på ei dame som ikke er gråhåra, og endt opp med ho til sist. Det er vel ikke akkurat tida det kommer an på her, men hvor fornøyd man blir.

Jeg var fornøyd da jeg kom i mål, men så angrep knott og mygg noe veldig. Fanken heller. Skal det være takken for et godt løp?

Hilde Fantomine sa...

Hehe.. jeg sleit m klissblaute sko.. for det hølja ned når jeg løp..

Har forresten en pekepinn til mr olav...!! Du trener vel mye nå! Jeg husker i gode gamle dager når du led av diverse snev.. og begynte å kalle meg treningsnarkoman..
Viktig å ha en avslapningsdag i ny og ne...anbefaler i dag.. m litt hjemmelaga pizza og shrek:-)

ØY! sa...

når er pizzaen ferdig?

Grendstad sa...

He-he, avslapnigsdag, ja nå drar jeg til Hovden i ettermiddag for revyjobbbhelg, og da blir det ikke så mye trening. Er ikke så gøy å trene der, kanskje litt gåing/løping og svømmming i 8-metersbasenget på hotellet. Da blir det ikke mange tak mellom vendingene.

Men på mandag blir det muligens en tilnærmet full treningstriathlon for meg, med mål på den omvendte båt.

ØY! sa...

kjempetid Olav!
har selv kjempet mot både Nilsen og spesiellt Rosen.Slo han i refleksløpet i fjor,for første gang.Siden har jeg holdt han bak meg,men tror han kommer sterkt til høsten.
virkeøig gøy at du nærmer deg bakfra nå,da må jeg skjerpe meg fremover.

Grendstad sa...

Vel, Svein, vi får se videre, kan vel sikkert løpe fortere, men det avhenger å ha rette driven, og finne nye morsomme treningsretninger. Akkurat nå har jeg fått litt sans for å trene i motbakker. Får se åssen det går til mandag. Kan jo fort bli overmodig i tempovalg nå.