søndag 28. juni 2009

Motbakkeløp i Telemark

Ordalsåta Opp heter et motbakkeløp som går i Kviteseid kommune i Telemark.Da dette er i rimelig nærhet til Kristiansand,var det bare å hive seg i bilen i dag morges, for å rekke starten klokka 13.
Flott vær selvfølgelig,men i varmeste laget for fysiske utskeielser.

Løpet starter på ca 620 meter ,ender på 1138 meter. Lengde ca. 4.2 km
21 startende i konkurranseklassen, pluss en del barn og familier i mosjonsklasser.
Selvsagt bratt og tungt.Grus/traktorvei første 1.5 km(bratt!) før traseen går over i terrenget.Klarte å løpe hele veien frem til 2.5 km,da ble det så bratt og beina mine så full av syre at det ble gange bare med små partier løping innimellom.
"Sparte "så pass at jeg klarte å løpe siste 3-400 meterene opp mot mål.
Skikkelig tung løype,men den fantastiske utsikten på toppen kompenserte for svetten som ble lagt igjen i lia.
I mål på 39.21, vinnertiden ble 28.51 tror jeg.Jeg er fornøyd med tiden,men plasseringa ble ikke så bra.Tydeligvis mange seiginger i Telemark!

Bra løp som kan bli enda bedre med deltagerpremier.
Resultat:
http://idrett.speaker.no/organisation.asp?orgelementid=23510

4 kommentarer:

Grendstad sa...

Skulle vært med på denne kjenner jeg. Veldig bra løpt, Svein. Bra at du klarer å løpe små mye i motbakke. Du er faen meg rå.

Med bare 25 startende, så kunne en vel anta at det var mange godt trente i forsamlingen.

Takker på vegne av resten av Diggidanga at du nå har ført dette løpet inn i merittlista til klubben. Det er meget godt jobba. All ære for den.

Grendstad sa...

Ser at de skal ha noe som heter Morgedal Multi Sport 22. august, men det er noe galt med linken. Lyder jo spennende.

DE sa...

Ikke hver dag Diggidanga konkurrerer i Telemark. Her viste du jammen handling! Bare reise avgårde på egenhånd nærmest på impuls. Jeg liker sånt :)

Ekstremt bra å klare å løpe så lange strekk! Jeg er imponert.

Hilde Fantomine sa...

Du meldte deg ikke bare inn i Telemarksbataljonen mens du var der oppe da...? (må kanskje være yngre...hehe)
Jeg bøyer meg i støvet...fantastisk bra innsats:-)