søndag 21. juni 2009

10 km løping - 47.05

Målte opp ei mils løype syklende ved hjelp av GPS bort Paradisveien, under jernbanen og oppover Dalane til rett forbi det nye forbrenningsanlegget og retur. Asfaltløype altså. Fant også passelige kilometermerker.

Oppover gikk det på ca 4.30 pr. km. Midtveis og noe hjemover på ca 5 min. pr. km, og så litt tempoheving på slutten. Bomma på snupunktet og løp til lyktestolpen ovenfor den riktige før jeg snudde, så løypa blei litt lenger enn beregna. GPS-målinga er vel også litt usikker.

Det var selvfølgelig et slit, og litt kjedelig trasé, men jeg er topp fornøyd. Ca 10 minutter raskere enn jeg hadde på ei asfaltmil i Randesund i fjor. Ny erfaring å holde så høyt tempo over tid, og bra å få en satt en personlig milrekord, som jeg kan bruke som relativ mal i forhold til seinere løp.

11 kommentarer:

Hilde Fantomine sa...

Samboerparet Vestbakke gratulerer så meget! Vanvittig bra løpt mister!
Skikkelig tung å løpe på asfalt..så dette er jo knall bra!
Hvorfor løp du egentlig på asfalt?

Hvis du bare ligger unna cola og pølse på bensinstasjonen så er jo det ikke lenge før vi kan se deg i Dressmann reklamene:-)

Grendstad sa...

På asfalt siden det er det kjappeste. Ville ha en tempoetappe, for å se hvor fort jeg kunne løpe ei mil.

Er ikke så ofte på pølse og cola, men det var meget godt som frokost akkurat i går. Akurat som speilegg og pils seinere. God start på dagen :-)

Grendstad sa...

Forresten: Samboerparet???????? Hvem har flytta inn hvor?

ØY! sa...

her kreves det forklaring ja.
har Vestbakke gjort Justviking av seg?

ØY! sa...

her kreves det forklaring ja.
har Vestbakke gjort Justviking av seg?

ØY! sa...

bra løpt Olav,skulle vært med,det ble punktering av negl istedet.
hadde meg ei runde på 7.5 km i kveld i vågsbygdskauen.
oppsøkte bevisst motbakker,så det ble ei svett økt.

Grendstad sa...

punktering av negl?

Hilde Fantomine sa...

Det har blitt en liten omrokkering av kid'n siden det er sommer og greier.. så ho tilbringer en del tid sammen m sin far..
Hvilket betyr at Hilde flytter ned til Friskus, og skal bo der til ca 1 juli... Veldig koselig..
I dag vasket jeg kjøkkengulvet, og Friskus smurte matpakke..hehe
Jeg syklet til jobb for første gang på 10 år el noe.. lenge siden jeg har syklet gitt... gikk forsåvidt greit..må ta litt hensyn til andre syklister og slikt..heller uvant..men det gikk jo...:-)

DE sa...

Fantastisk løpt av Grendstaden dette her. Du holder virkelig koken, og er vel den som har desidert flest blogginnlegg for tiden.

Grendstad sa...

Svein har jo slutta å blogge, han løp jo til Preikestolen og på skauen i går uten å skrive - ja er i farta, nå er hardkjørperioden med jobbinga, så da blir det både litt hard- og litt kosetrening.

Grendstad sa...

hardkjøret over