fredag 12. juni 2009

Fridykking i Ny-Hellesund

Sommeravslutningen med jobb var i år lagt til Ny-Hellesund. En av aktivitetene var fridykking. Ettersom jeg synes dette virker spennende så måtte jeg jo melde meg på det.

Mye stæsj som må til i denne sporten, men klarte iallefall til en forandring å få på ei våtdrakt uten å ødelegge den. Vannet holdt ca. 14 grader så det var godt vi hadde draktene. Var uti temmelig lenge og må si at det var en fantastisk opplevelse. Ante ikke at det var så mye fin fisk i Norge. Masse Blåstål eller noe sånt, og mye annet fint. Ble dog ikke så mye dykking for min del. Holdt meg mest til snorklingen. Sliter nemlig med utligninga, og kommer bare ned 3-4 meter før det er stopp. Men med litt trening skulle nok det gått fint det også, men tviler på den helt store karriæren. Uansett utrolig gøy å prøve og kommer til å gripe sjansen igjen dersom det dukker opp en mulighet.

4 kommentarer:

Grendstad sa...

Jøss, dette så jo knallbra ut. Og foe noen bilder! Kom som julikvelden på skjæringa dette her. Kunne godt tenkt meg å vært med på noe sånt en annen gang. Lurer på om du ikke leder i allsidighet på bloggen så det holder nå. :-)

Hilde Fantomine sa...

Her så du kul ut.. har jo fått et av bildene på mob.. så visste jo litt fra før..men de andre var også kule..
Enig m Olav at du gjør mye rart..
Fint m litt variasjon.
Du får ikke meg under vann altså.. men det er tøft av deg å gjøre det.
Bra tiltak av jobbfolka:-)

Evelyn sa...

Aha..., nå skjønner jeg hvorfor ikke DE var med til Gaustatoppen.

Grendstad sa...

Sier det igjen. Kule bilder altså. Burde ikke drukne i bloggen.