torsdag 17. september 2009

Terrengkarusellen 17. løp - Hafnorløpet 3,7 km.

Olav:
Løpet var mye mer kupert enn jeg trodde. Løp i 14-tida, var tungt i noen kneiker midtveis, da gikk det sakte, men ellers var tempoet ok. 18.46, dvs 5.25 pr. km. Løp selvfølgelig i bar overkropp. Meget fin dag i skogen i dag.

Ja, så var altså løypa 3,7 og ikke 3,5. Da blei kilometertida mi 5 minutter og noen sekunder. Veldig bra egentlig, og veldig fornøyd med det.

Friskus + Fantomine:

Løpet var like kuppert som Olav sitt. Slit i noen partier. Leggene var sure på Fantomine, og kneet til Friskus ville heller vært på soffen heime. Men nå er det jo sånn at vi liker å løpe karusellen, selvom løypene stadig vekk blir endra.
Fantomine perset med den lengste mooninga til nå i år..(iflg Friskus), og vi hadde en spurtekonkurranse til slutt.(vi måtte ta igjen ei Hennig Olsen Is dame) Gjett hvem som vant?... hehe
Fint med ei doggfille i premie. Da blir Felicia glad.
Vi møtte Øy i målområdet. Vi krita 40 kr, og kjøpte to pølser. Drakk smoothie og saft. Ufattelig hvor koselig man har det når man har god tid.
Avslutta seansen med en tur innom apoteket. Friskus kjøpte et par staver av Ingrid Kristiansen. Blir kjekt til våre toppturer i de eksostiske farvann.

Svein:
Løypa var flat og fin når jeg løp.
Hadde først løpt til Baneheia, hatt en hyggelig passiar med duene,et glass smoothie, et glass saft og en banan.
Med Dream Theater på øret( som jeg skal se/høre i Spektrum den 26.) ruslet jeg avgårde i behersket tempo.Masse syforeninger i løypa,derfor mye slalom.
Kroppen og beina kjentes veldig bra etterhvert,så ved Kulturbeitet satte jeg opp tempoet litt.
Deilig med masse bakker og kneiker å brenne litt krutt i.Hadde heldigvis litt igjen til avslutningen rundt Fant Olsen.Tiden ble 19.04.

Etter pølse,saft og banan, var det på tide å ta fatt på hjemveien.Brukte ca. 30 min hjem.
Min PT sier at jeg skal prøve å avslutte de lange og halvlange(som idag) øktene raskt.
Følte at jeg klarte å holde godt tempo opp bakkene hjem ihvertfall.Løp også forbi 3 syklister i Bosmyrbakken, ikke vanlig DE-nivå over de akkurat...

Resultatlista: http://www.bedriftsidrett.no/VestAgder/files/%7BDEBBA181-D568-4FA7-8D2E-C8C5A22B1FD4%7D.pdf

7 kommentarer:

Grendstad sa...

Meget godt løpt av Øy her, med turen hjemmefra i beina. Lover bra foran Oslo mara.

Ellers synes jeg Diggidanga her gjenspeiler godt mangfoldet i løypa, fra turtelduer som løper samla og leker i løypa, til hardtarbeidende maratonløpere, til naturelskende formiddagsløpere. Mangler bare noen som spaserer gjennom løypa,

Hilde Fantomine sa...

Jeg kan alltids ordne en spasering hvis det er ønskelig... :-)æ ælske å spasere:-)
Men er enig i at karusellen er hva du gjør den til.. og vi har jo forskjellige behov som må tilfredstilles..gøy med litt mangfold:-P
Jeg kunne ønske korpsene stod inni heia på forskjellige plasser. Det gjorde de før, iflg svigermor. Kult hvis en sliter seg opp en lang bakke, og så står det en fyr og blåser en "truddelutt" på toppen..hadde nok tenkt på noe anna enn melkesyra da..:-)

DE sa...

Diggidanga passer for alle, ingen tvil om det.

Ellers begynner terminlista å bli temmelig kort nå. Så alle får bare stå på og hygge seg med det som er igjen av årets løp.

Grendstad sa...

Ser at plasseringa mi er veldig respektabel. Ser fram til fellesstart på et eller annet løp i høst.

Ja, i Diggidanga driver vi breddeidrett. Her er det fritt fram utenfor rimelighetens grenser.

ØY! sa...

veldig respektabel plassering og tid på Grenstaden ja!
hadde som vanlig slått ham, hvis jeg ville, he-he

ØY! sa...

"Førstemann til Kulia" må inn på lista.

ØY! sa...

mangler en "d" i første kommentar,
beklager.