lørdag 5. september 2009

Debut på Samsen!

I dag klatret jeg på Samsen for første gang! Det var gøy, gitt!! Men såååå tungt...
Merker jeg trener lite styrketrening. Beina og armene var så slitne på slutten. Jeg begynte litt sidelengs inni i buldrehula, så videre i de "lave" gråe veggene.. (13 og 14). Det gikk fint. Så sa den "alltid optimistiske" Vestbakke, " nå skal du bare klatre på de brune".."hva er det for noe drid"... tenkte jeg.. Det gikk greit, men det ble jo veldig mye mer vanskeligere.. må liksom tenke hele tida... Er noe annet enn å løpe i skauen... Da løper man jo bare til man spyr..el evnt når mål.

Jeg klatret vel 3-4 g i den korte gråe veggen.. og byttet på farger, til Friskus ville det anderledes.. Han foreslo de høye veggene... og jeg tenkte bare at dette går ikke...
Det gjorde det forsåvidt heller ikke.. armene var bare helt utavfunksjon.. litt sånn Hilde Spaghetti.. Jeg klatret nr 3 .. nesten til topps.. prøvde to ganger..men klarte ikke å komme helt opp. Tenker at jeg kanskje kunne klart det hvis jeg begynte i nr 3... men pga masseinvasjon av barn, så var alt opptatt...
Friskus fikk klatret litt han også, og jeg prøvde å sikre så godt jeg kunne.. Men merker at det er litt vanskelig. Jeg får nok teknikken inn etterhvert... Fikk god hjelp av klatresjefen, Wilco:-)
Trodde Friskus sa "danga", men han så "hold stramt"... hehe. .så jeg mista han et par meter ned.. Men han er en tøffing...så han taklet det..
Skjønner fremdeles ikke hvorfor vi ikke kan si ..NED! og OPP!

Ha en fortreffelig fin helg ...med ElVino og laks..

Husk å møt opp i Dyreparken i morra... det er gratis..sponset av ingen ringerende enn LOS

5 kommentarer:

DE sa...

Gratulerer til Fantomine med en kjempegod innedebut! Ikke rart musklene blir litt såre etter ei slik økt.

Håper det blir mange flere klatrekvelder på Samsen!

Grendstad sa...

Jo, gratulerer. Må si dette hørtes lovende ut. En skal jo bli mør her. Det er jo det som er poenget! :-)Da kom du deg opp og ned en del ganger da. Fargetak er gøy.

Når det gjelder Diggidanga-språket har det sin bakgrunn nettopp i at de vanlige ordne som opp-hold-mer-ned-nei er for like hverandre, og når det er mange folk i veggen, blir det mange som sier de samme ordene, og ikke alltid ikke alltid like lett å vite hvem som sier hva he-he. Derfor gir Diggidangaspråket en klar fordel når man har lært det. Det er tross alt kanskje det letteste språk i verden å lære.

ØY! sa...

joda, vi møtes vel i veggen en vakker dag..
må komme igang snart?

Evelyn sa...

Så morro Hilde. Synd ikke Friskus tipset deg om 7er veggen. Den er lett og alle som ikke har høydeskrekk kommer opp den.
Jeg hadde ikke tenkt å bruke diggidanga språket, men så inngikk jeg et kompromiss med DE om at han ble facbook medlem hvis jeg begynte å bruke språket.
Men glemsom som jeg er, så hender det rett som det er at jeg glemme hva som er opp og hva som er ned. Skjønner det ganske fort når jeg sier diggi når jeg skal ned og ingenting skjer. Håper dere har hatt en fin dag i dyreparken =)

DE sa...

Målet for ettermiddagen var 7er-veggen, men fra vi kom til vi dro var denne veggen konstant opptatt av diverse unger. Det er ulempen med å klatre på en lørdag.

Men neste gang blir det nr. 7 og sikkert flere andre også :)