torsdag 10. september 2009

Terrengkarusellen 16. løp - Tullas løype

Olav
De hadde korta ned Tullas løype til 7,4 km i dag, uten at jeg vet hvorfor. Vel, vel, la ut 14.06. Kom i mål 39,10 seinere.

Åpna første kilometeren på 4,06 (!!!). Herregud. Det bare blei sånn, men det var jo altfor fort. Etter det blei det tungt i bakker og terreng, og lå på 6 min. pr. km, og kom meg ikke heilt igjen før jeg la klokka vekk halvveis, og prøvde å slappe mere av med løpinga. På slutten gikk det også mye nedover og på grus, og da går det jo litt raskere.

Tida blei sånn grei nok, litt under 5,30 pr. km.. Men klokka skal jeg aldri bruke på lengre løp igjen. Ellers var formen fin, men har kanskje hatt litt for mange korte og raske løpeturer i det siste, istedet for de lange seige. Løp i bar overkropp.


Hilde:

Hehe jeg lurer på om jeg også skal løpe i bar overkropp neste gang... Tenker kanskje jeg løper ganske så aleine da.. vittig O.G:-)

Vel, nok om det. Jeg synes karusellfolkene er noen riktig lurendreiere jeg. Løp den korte løypa av tidsmessige årsaker, noe jeg alltid har. Det gikk veldig greit, hadde fint tempo og klarte t.o.m en spurt på slutten. Jeg ante ugler i mosen da jeg så den korte tida jeg hadde brukt. Jeg burde vært mer sliten. Jeg møtte så ei venninne som sa at de har gjort løypene kortere. Jeg gikk bort til sekretæriatet og sjekket ut løypa. Spurte de, og fikk bekreftet at jeg hadde løpt et sted mellom 3 og 3,5 km sånn ca sa de.. Det er jo alt for lite tenkte jeg bare.. ja ja...
Løp forresten aleine, Friskus fant ut at det var viktigere å kjøpe og selge strøm. Går det an? Er det viktigere å tjene til livets opphold, enn å løpe karusellen med Fantomine...hehe
Jeg fikk uansett en fin tur ut i det deilige september været..

DE:
Da var det slutt på sprintfesten og tilbake i hverdagen med de lange og tunge løypene. Tullas var akkurat like tung som det jeg husket den som. Valgte å legge meg i et rolig tempo med en målsetning om å løpe hele veien. I likhet med Olav gikk det litt for fort på først km, noe jeg måtte betale for det i de lange bakkene etter sykehuset. Var veldig glad da Bervann endelig kom og jeg kunne vende nesa hjemover.

Fyttirakkeren for ei kupert løype som suger ut alle krefter. På stiene etter Båne var det en del trafikk og jeg bare fulgte på. Det medførte at vi alle løp feil ett sted, og jeg tapte minst et minutt på det. I bakken ned mot Svarttjønn ble jeg tatt igjen av en kollega som var ute på oppvarming (!) Da våknet spurteren og jeg satte igang med et durablig tempo som holdt helt inn. 51.10 ble tida. I den store sammenheng veldig dårlig resultat, men klarte målet om å løpe hele veien så i DEs univers er det mer enn godkjent.

Svein:
Kjørte samme opplegg som sist:
løping til karusellstart, en kjapp banan og et glass saft, Tullas på ca 47 min. to glass saft og en og en halv banan, løping hjem.
Kjempefornøyd med dagens rolige langkjøring.
2 timers effektiv løping- ca 17-18 km.
Noe støl i leggene etter 10k. på stadion.

Resultatlista: http://www.bedriftsidrett.no/VestAgder/files/%7B4B78A964-0E92-481E-A923-AFD01B91B4B4%7D.pdf

8 kommentarer:

Hilde Fantomine sa...

Ufattelig bra løpt Friskus!! Det er jo noe med at du tror hele dagen du skal løpe den korte, og bare ligge å snuse bak leggene mine.. og så skal du faktisk løpe dobbelt så langt og vel så det..
Jeg likte det dritet etter båne.. men leggene får jo krampe uten like.. tror jeg vet hvor du løp feil..dt var ei som gjorde det foran meg..men ho hadde ipod, og hørte ikke en dritt....hehe

Uansett så har du fortjent en sjokomelk..så du må bare ta en, selvom det er få igjen..(du har vel kanskje betalt for den, og den står faktisk i ditt kjøleskap)

Grendstad sa...

Ja, bra opplevelser på rekke og rad her. Mitt løp var jo ganske innholdslaust i forhold til dette.

Det er bra av Fantomine å more seg gjennom skogen he-he, Bolt Vestbakken å holde seige drivet gjennom løypa, og ikke minst Øy å løpe til og gjennom og fra.

Misunner de lange løpene, som jeg ikke har fått til siste uker, begynner å gå på humøret laus. Håp til uka.

ØY! sa...

løypa var lagt om ved Bånetjønn, skulle egentlig gå rundt, men kuttet jo rett over.

ØY! sa...

gode løp av alle, men høyst ukoordinert mht starttidspunkt.

Grendstad sa...

Bare 8 sekunder bak Kjersti Fuglerud Sødal! Mitt neste mål er å slå henne.

Ellers ser jeg at tida mi var mye bedre enn opplevelsen av løpet, sjøl om Rosen var 14 sekunder foran.

Jeg kommer til å starte til samme tid utover høsten sånn ca kl 14 hver gang +/-

Hilde Fantomine sa...

Der var han igjen, gode gamle Rosen..lurte på når han skulle dukke opp i bloggen igjen..og vips der var han...sannelig på tide:-))

ØY! sa...

dette bekrefter det jeg har ment lenge: jo jævligere det føles, jo bedre tidsmessig.
jmf. mitt løp i går var veldig behagelig/bedagelig.


bra tid, men hadde slått deg hvis jeg ville.

DE sa...

Gode resultater må jeg si. Grendstaden og Fantomine bare øker på, mens Øy! prikker inn maratonformen.

Diggidanga surfer på en medgangfølge for tiden.