lørdag 26. september 2009

Mystisk bolt, kulekasting i fylla, og Timors gamle leilighet brent




Hadde en tur opp med jentene til Ravneplatået nedenfor Ravneheia. Der oppdaga jeg enda en bolt. Så ingen andre i nærheten. Bare et par meter ned til noe kratt. hmmm...

På Vågsbygd stadion i dag var jeg vitne til en fyr med langt skjegg, som så noe bedugga ut, som kom inn og begynte å kaste kule. Ses såvidt det (nesten ikke) er som en liten rød prikk til høyre for mann med hjelm. Er kulekasting i fylla vanlig i Vågsbygd eller?

Ellers løp jeg en 1000-meter for å se hvor fort jeg kunne løpe det. 3.46.84 blei tida. Greit å ha det som en mal.

Deretter sykla jeg utover Langenesveien, og endte opp med å sykle heilt rundt Søgne preste gamlegård, Brennåsen og hjem. Veldig fint ute, passe mildt, og pent i sola.
Sykkellengde 38 km. Snittfart 25.55 km/t.

Sykla forbi Timors gamle leilighet langs E39. Der hadde det brent, svær svart felt over inngangsdøra, og sponplate i ene vinduet. Så ikke ut til at det var noe særlig skade i resten av huset. Ja, ja, sånn kan det gå.

5 kommentarer:

DE sa...

Her var det mye å ta tak i gitt :)

Først den bolten. Blir jo bare mer og mer mystisk med disse boltene i Ravneheia. Hvem er det som har interesse av å skru opp noe sånt?

En km på 3,46 må jo være bra. Mye kjappere enn hva jeg noen sinne har tenkt til å løpe iallefall.

Har ikke sett fyllekulekastere i Vågsbygd før, men her må det utvilsomt være snakk om sjeggemannen som på friidrettskarusellen faktisk trodde på at jeg var 52 år...hehe

Vilt med Timors gamle kåk. Bra han ikke bor der lengre når det brenner og greier.

Grendstad sa...

det var en fyr med langt lyst skjegg he-he, virka noe snodig :-)

Evelyn sa...

Kan bare si at det ikke var personskader da det brant i huset. Det var tilfeligvis ingen hjemme p det tidspunktet. Sturla gikk i klasse med en gutt som bodde i det huset. Han sa at det begynte å brenne i kjelleren. Antagligvis det Timor bodde??
Det ble for det meste røyk og vannskader i huset. Kjedelig likevel.
Ellers må jeg si at du er en aktiv mann Olav. Snakker også med din storesøster en dag. Har vist jobbet med henne en liten stund.

Grendstad sa...

jobba med min storesøster? hva slags skumle saker er det du er involvert i, Evelyn? :-)

DE sa...

Timor bodde i kjelleren ja. Skummelt at det var der det brant. Takk til Evelyn for info.