søndag 13. september 2009

Halve distansen i Mandal







Mandal er en bra by å løpe langt og flatt i. Forhåpentligvis også fortere enn på Fevik.

Arrangøren av Mandal maraton, med Kalle Glomsaker i spissen, kunne i dag friste med hele fire ulike distanser.Alle med start fra ærverdige Turnhallen.
Løpsøvelsene var 10 km-halvmaraton-helmaraton,pluss en distanse på rulleski!
Jeg valgte den mellomste løpsøvelsen som en oppkjøring frem mot Oslo.
Alle løpere startet samtidig, løp på vestsida av Mandalselva opp mot Holum.
På min distanse snudde vi ved butikken i Holum,passeringstida var rett over 50.
Nedover mot byen igjen hadde jeg gleden av å "plukke" en haug med løpere, ca 9-10 stykk tenker jeg.
Å passere andre mer eller mindre slitne løpere gir et eget lite kick, og bidro til en positiv løpsopplevelse.
Er utrolig fornøyd med disponeringa, lå jevnt på mellom 4.40 og 4.55 pr kilometer, og var ikke skikkelig sliten før ca en kilometer igjen.
Fighta mot klokka og meg selv på slutten for å komme under dagens mål.
Klarte det med 3 små sekund, dvs 1.39.57. Snittet ble 4.44




RESULTAT:


5 kommentarer:

Grendstad sa...

Godt tenkt. God tur!

DE sa...

Det er i Mandal det skjer skjønner jeg. Imponerende bra løpt med en meget lav kilometertid. Utrolig bra å ta igjen folk også, viser at du disponerer kreftene bra. Kan ikke skjønne annet enn at Oslo Maraton kommer til å gå meget bra.

Takk også for info rett etter løpet. Gøy å følge med på hvordan det går.

Ellers nok en fin premie å sette på peishylla :)

ØY! sa...

unngikk å få et døllt glass, siden jeg ble nr 5 i min klasse.(glass til 3 første)

Grendstad sa...

Jækli bra!!!!!

Disponeringa da var jo meget bra da, og ikke bli ordentlig sliten før 1 km fra mål er skikkelig bra. Skjønner at du er fornøyd. Det ville jeg også vært, og nr. 5 i din klasse, det er jo også bra.

Dette løpet hørtes fristende ut, men kunne kanskje tenkt meg heilmarathon hvis jeg først skulle kasta meg uti det.

Hilde Fantomine sa...

Utrolig bra innsats, og et utrolig kult krus:-)

At du ikke blir sliten før 1 km igjen, er utenfor min forstand. Det er så bra ift Oslo...
Tidene dine er enorme, så du må bare huske å stoppe etter
4,2 mil:-)