tirsdag 8. september 2009

Årets sportslige høydepunkt (for enkelte)


Svein og DE stilte til årets siste banekarusell, mens Hilde var på sidelinja for å heie. Nok en gang var det duket for at Diggidangas gjør ting de ikke kan. Svein valgte riktignok bort tekniske øvelser, men DE satte i gang.

Første øvelse: Tresteg. Særdeles vanskelig teknikk i den øvelsen, men klarte iallefall å øke i hver omgang. Husker ikke helt lengden, men det var greit nok. En bedreviter kom etterpå og forkynte at jeg visstnok brukte feil skittkombinasjon, men leiinga godkjente ettersom det aner meg at de ikke visste bedre selv.


Andre øvelse: Slegge. For å få lettere kule prøvde jeg meg med en frekkis og sa at jeg var 52 år. Det ble imidlertid avslørt så jeg måtte til pers med den tyngste. Også her finfin økning i hver runde og bestekastet var litt over 11m.

Tredje øvelse: 100m. Årets sportslige høydepunkt for DE som var på grensen til nervøs før start. Motvinden gjorde at det buttet litt i mot, men klarte likevel å komme inn til 13,2. Det var nok til å dra hjem førsteplassen :) Svein jogget inn til heatseier på 17 og noe.

Fjerde øvelse: 10.000m. Svein var eneste DD-representant, mens DE var sekundant. Svein hadde på forhånd laget flere skjemaer. Etter et par runder konsentrerte vi oss om et av de mest ambisiøse, nemlig 1,50 på runden. Litt hard åpning med noen 1,45-runder, men etterhvert la han seg på mellom 1,48 og 1,50. Stilen var fin og tidene holdt seg godt. Da det var to runder igjen satte han liksågodt igang en langspurt og kom i mål på 45.00,94. Knuste med det skjemaet sitt, og tar jeg ikke feil var det pers også. Meget bra Svein!

Vi har begge mer enn nok øvelser for å få årspremien. Har vært veldig gøy så håper resten av Diggidanga stiller neste sesong.





ingen tvil om at sekretæren/sekundanten tok jobben sin seriøst
resultatliste:

10 kommentarer:

Grendstad sa...

Jøss, førsteplass på 100 meter! Gratulerer Vestbakken. det var jo skikkelig bra. Tida har du vel hatt inne.

Meget bra tid på Øy også, og veldig bra disponert høres det ut som. Mulig litt irriterende å ikke kommer under 45 men... neste gang går vel det glatt.

Ellers høres det jo veldig gøy ut. Jeg er litt skeptisk til sånne tekniske øvelser, ettersom jeg fikk litt strekk da jeg prøvde lengde med ungene, men hvis en er god og varm skal det vel gå bra. Håper å kunne være med neste sesong. Hadde jeg vært sikker på foten, hadde jeg kommet og stilt iallefall på 10000 i dag. Må prøve å programmere inn dette til neste år.

Vestbakken har jo virkelig talent for dette. Han er åpenbart Diggidangas mann i friidrett. Gratulerer med 100-seieren!!!!!!! Kjempe! Knall!!!

Grendstad sa...

Ellers står det skittkombinasjon. Kunne sikkert funnet på en morsom kommentar til det, men den blei litt for lett he-he

Hilde Fantomine sa...

Det var ufattelig kult å se Friskus spurte som en gal mann på 100m. Han kalles for Friskus Bolt nå..hehe
Tror det hjelper med de knotteskoene. 300 kr er en bra pris for litt ekstra speed.


Veldig bra løpt av ØY:-) Gøy å se du sprinte rundt og rundt..så lett som bare det.. Det gir håp for oss ungfoler (Vestbakken kan jo gå for 25 hehe.. jeg trodde han var 35 første gang jeg så han, men det må du ikke si til noen)

En fin dag folkens..Jeg er med til neste år.. er sykt træg, men kan kaste ting tror jeg..

ØY! sa...

meget bra av Vestbakke!
tabbe av meg å ikke filme løpet.

ellers så var det helt supert og essensielt å få god sekundering og støtte på 25 lange runder.

Grendstad sa...

jøss, skikkelig opplegg på sekunderinga her altså - så jo nesten litt gøy ut - det er jo gøy også

ØY! sa...

må bare igjen få rose Vestbakken for ei knallbra tid på 100 m.

morsomt å se at nærmeste er 1,2 sek dårligere, og det er en gubbe over 70!!
bra løpt av han også.

Grendstad sa...

Diggidanga har altså byens beste 100-meterløper i bedriftsklassen!!! Synd det ikke står Diggidanga som klubb.:-)

Dette er jo et nytt image for Diggidanga. Heilt sprøtt egentlig he-he

DE sa...

Takk takk for fine kommentarer her! Det er veldig gøy å komme øverst på lista :)

Føler egentlig at jeg har enda mere inne. Burde trent litt på dette så kanskje jeg kan presse tida ned på 12-tallet.

Tenker å prøve litt på 200m også til neste år.

Grendstad sa...

Dette blir jo knallbra!!! Diggidangas mann på sørlandstoppen. Da kan jeg og Svein sørge for å plassere oss på listene på de lange seige løp, mens du topper de korte. Det er grei fordeling.

Hilde Fantomine sa...

Jeg er litt stolt nå, er sammen med en kjappis:-)

Kanskje jeg også kan bli god på noe der.. har sikkert ikke så mye konkurranse i min aldersgruppe..

Blir gøy til neste år..!