mandag 7. september 2009

Søndagsaktivitet for turtelduene!


Vi hadde en flott, men lang dag i går. Det hele startet da den fantastiske vekkerklokka kimte i 8 tida. Så bar det i vei til Dyreparken. Jeg fikk smisket litt med min venninne, Marit, som har ansvaret for Los dagen. Så hun satt Dag Eivind og jeg opp på samme arbeidssted. Vi kom ut i 9 tida, og skulle ikke jobbe før kl 12. Hvilket betydde at vi hadde en del timer å dræbe. Vi gikk opp og ned over hele parken. Så mange potensielle karusell løyper. Så dette kan bli spennende. Vi så mange fine dyr, og det er jo ufattelig flott med løvene. Friskus foreslo å slenge inn en sebra, for å få litt action. Noe slemt følte nå jeg. Artig fyr, han derre Vestbakken.

Da kl bikket 12 var vi på plass ved inngang syd, for å dele drikkflasker med Los logo. Det var et himla slit. Visste ikke at vi hadde så mange nasjonaliteter i denne byen, heller ikke at de hadde så mange fettere og kusiner. Jeg tok av plasten på drikkeflaskene, og puttet de i ei kasse, mens DE delte de ut. Det gikk i et forykende tempo, og jeg ble varm. Da kl ble 13.30 gikk vi tom for drikkeflasker. Vi hadde en halvtime igjen. Ufattelig egentlig.

Vi ryddet og gikk for å få litt etterlengtet mat. Det ble taco uten kjøttdeig, med spareribs.. en interessant vri. Til slutt var det rydding av bannere og div. Vi forlot parken i 17 tida.

Så bar det straka vegen til Justvik, og en intens dugnad i hagen til Hilde-Fanten. Vi planta lyng i potter, klippet gresset, trimmet hekkene, spylte terrassen, vasket vinduer, vasket hagemøbler osv osv.. Så nå kan høsten og vinteren bare komme for vår del... We are ready to rumble!

En fin fin dag..med masse aktiviteter... og Hilde sovnet i sofaen (etter å ha slukt litt snadder mat)til Friskus i halv ti tida eller noe...

4 kommentarer:

Grendstad sa...

Den hagejobbinga på slutten av dagen hørtes jo rå ut. Bra at en kan trimme og hekk og seg sjøl samtidig. Imponerende.

LOS-dagen? Glad jeg ikke jobba der i går he-he

Hilde Fantomine sa...

ja den hekketrimminga var Vestbakken god på hehe..

ØY! sa...

fin utsikt du har!

Hilde Fantomine sa...

ja den utsikten er veldig bra.. tenkte på å invitere DD gjengen ut en gang..så kan du kikke nærmere på den..