torsdag 3. september 2009

Terrengkarusellen 15. løp

Så var det tid for Kjerrane og også en snarvisitt innom Songdalen for Terrengkarusellen.

Dagens vær er en drøm for enhver vannkraftprodusent, men for oss som skal karusellere var det heller labert med alt dette regnet. Fantomine og DE valgte derfor bort joggeskoene til fordel for de nye turskoene. Opprinnelig skulle den korte løypa gått over Gråmannen, men noe skuffende ble visst ting endret i siste liten. Så vi endte opp med rask gange opp postveien, rundt et vann og så samme vei tilbake. Veldig fin tur, uten mas, men med mye kjas. Vi traff også på Grendstaden i starten, noe han ble så forfjamset over at han måtte begynne på nytt. Alltid hyggelig å treffe andre Diggidangas på karusellen.

Olav
Tja, sånn ser foten min ut i kveldinga. Har slitt med et eller annet ømt rundt tåfestet ved andre/tredje tå fra stortåa siden ankelbruddet, noe overbelastning-utavledd-etellerannet. Slo seg opp ca 1/2 km fra mål. Gjorde ikke så veldig utslag, bare noe haltende stil. I øyeblikket er jeg ikke sikker på om det har falt på plass nedi der, eller om jeg skal til lege-røntgen-fysio og ordne endelig opp. Får se i morra.

Tenkte å slå til med ei god tid i dag, men istedet for godt grovbrød i god tid, fikk jeg bare i meg noe dårlig luftbrød rett før, så mangla fres. Gikk litt trått heile veien, men kom gjennom til 33.43. Var vel mange som ikke fikk topptid i dag.

Beklager til Vestbakken/Fantomine for lite sosial oppførsel, men måtte rekke unger før SFO stengte. Kunne vel likevel ha tatt meg tid til et par minutter. Kunne sikkert ha hjulpet litt på formen.

7 kommentarer:

Hilde Fantomine sa...

Det var litt skuffis at vi ikke kom opp Gråmannen, men vi fikk stadfestet at de nye fjellskoene tåler mye vann.

Skodabilen min tåler ikke mye vann..og den humpet og gikk hjem.. sliten stakkars..og det dogget vilt..

Ellers ser jeg potensiale i å løpe litt på kjerrane...istedenfor min elskede jegers.. forandring fryder..eller hur...

Grendstad sa...

Langløypa var ganske bra, bortsett fra den derre bratte slutten rett før sletta. Tipper mange havna i uføre der, og blir ikke overraska hvis det blei noen skader også.

Dårlig med omlegging av kortløypa, men men. Kjerrane har mange bra løyper.

Evelyn sa...

Huff, den tåa så ikke god ut :(
Skal vel gjøre godt med noen klatresko på i morgen. Eller hur??

ØY! sa...

den foten ser jo ikke helt bra ut, bare å komme seg til lege.
var løypa lenger når du løp? 10 min på kilomteren er jo gåing, eller?

Skoda og vann er en vanskelig kombinasjon,Linn hadde samme problemet med sin.
Den er heldigvis solgt nå.

ØY! sa...

oi!
så ikke kommentaren din før jeg skrev.
bra løpt på vanskelig føre.

DE sa...

Synes det var veldig bra løpt av Olav under vanskelige forhold og med skadet tå. Lurt å ta en sjekk snarest mulig. Håper det leger seg fort.

Grendstad sa...

Foten har større rødt felt i morgentimene, men fullstendig fri for smerter. Var heller ikke noe smerter i går. Får se når jeg får tatt en sjekk. Har jenter og vikarjobb i bhg i dag.

Ja, må stå over klatring, Evelyn. Dumt, jeg var faktisk litt klar for det nå. Håper å være snart klar igjen.