onsdag 23. juli 2008

Soloklatring på Odderøya

I dag har det vært en strålende feriedag med sol og varme. Ingen ting er bedre enn å bruke slike dager til å klatre :) Var likevel ingen andre i veggen på Odderøya, så jeg kunne velge løyper helt fritt. Jeg rappellerte ned fra toppen og festet tauet i standardløypa. Brukte mye tid på dette (det er først når man må gjøre all kontroll alene at man forstår hvor verdifullt det er at en annen person også sjekker at alt stemmer). Etter to turer flyttet jeg tauet ett hakk til høyre. Alt gikk uten problemer og jeg fikk klatret følgende:

Ryvingen 4+ (standardløypa) 2 ganger
Lindesnes 5- 2 ganger

Avsluttet det hele med et lite bad ytterst på øya.

CKK sin klatreguide over Odderøya ligger her: http://www.ckk.no/nyhetssaker/2008/forer_odderoya.doc


3 kommentarer:

ØY! sa...

må si at din iver og vilje til nybrottsarbeid i veggen er imponerende.håper å ta en tur eller fem i løpet av uka,spesielt når vi har slikt fint vær.
du er sannsynligvis førstebestiger i veggen på Odderøya,på denne måten!
hang on!

DE sa...

Er faktisk nokså morro og utfordrende å klatre på denne måten. Man må tenke på en litt anderledes måte. Det gjør at man finner nye løsninger på ting og sikkert forbedrer tekninkken litt.

Grendstad sa...

Ja, det må jeg si. Soloklatrer de luxe. Om et par år henger du vel en søndagds morra i domkirkespiret.