torsdag 17. juli 2008

Fleksibel triathlon

Ja, jeg må si at dette tar jo heilt av. Her drites det på heia, stupes i nettoen og sykles på tegnestifter. Dette er bra. Nå oppfølging:

Da har jeg tidenes (foreløpige) turforslag til søndag, hvor hver enkelt deltager sjøl bestemmer hvilke deler en vil delta i, og hvor en vil sitte/kjøre i bil. Minst èn må nødvendigvis være i bilen.

Prolog: 60 meter sprint på stadion (hvis åpen, ellers annen trase)
Svømming: Inntil 1500 meter (Bertes)
Sykling: Inntil 40 km (Bertes - Hægeland/Høvårsland)
Løping/Rask gange Inntil 10 km (Hægeland/Høvårsland - Oksla)

Dette blir 0-502 meter, til Venneslas høyeste topp, inkludert litt fylkesgrense (noen meter). Alle velger etter behov. Jeg prøver på en full triathlon (1500 - 43 - 1000), men uten å presse. Svein velger vel bl.a. stigningene. Dag Eivind velger bl.a. spurter. Jeg tar med gps, vi tar med mat /drikke opp til toppen, for en god og lang rast. Utfordringa er å få med to sykler i bil. Jeg tar hybriden, så Svein må dra fra/meg/den underveis. Minimum gange på slutten er ca 3-4 km tror jeg.

Var dette ok?

13 kommentarer:

DE sa...

Dette ser jo aldeles strålende ut. Eneste som ikke er strålende er værvarselet, men det har en underordnet betydning.

Jeg stiller definitivt på prologen. Svømminga er betydelig lengre enn hva jeg er vant til, men kommer til å gjøre et forsøk. På sykkel- og løpeetappen er jeg opplagt kanditat som sjåfør.

Grendstad sa...

Det eneste jeg kan se er at det regner på lørdagen, og litt natt til søndag (hægeland), men kan ha litt værforbehold. For øvrig tok jeg feil med fylkesgrensa, den er lenger nord, hadde zooma litt mye inn på kartet og forveksla med ei simpel kommunegrense

Grendstad sa...

Jeg ser at Blindleialøpet (kajakk) går på lørdag 26. juli. Jeg sjekker med Rita om det er mulighet for å stille. Hadde vært gøy. Kan føre opp klubbnavn på startlista. Jeg sjekke også om Åmsund vil være med på søndag på svømming, kanskje løping?

DE sa...

Bra du stiller med Kajakken. Håper du knuser sossene i Blindleia.

Ypperlig om Åsmund også har mulighet til å bli med på søndag. Jeg har for øvrig kjøpt ei stoppeklokke, så nå skal det bli nøyaktige tider på prologen.

DE sa...

Værvarselet ser stadig bedre ut for søndagen, så dette virker lovende.

Nesten så vi kan satse på grilling der oppe på toppen. Hva mener du?

ØY! sa...

bra opplegg dette her.som vanlig dropper jeg svømminga,men resten er grei skuring.
hvis vi har to biler får vi med syklene hjem,men da trenger vi en sjåfør til.(åsmund?)alternativt sykle hjem også.
for min del ønsker jeg å starte tidligst mulig,for å få noe tid med familien på ettermiddagen.tidlig for meg er før 11.

DE sa...

Kl 11 ser ut til å passe bra med værmeldingen. Skjønt værmeldingene endrer seg ustanselig nå for tiden, så akkurat det er noe vi kanskje ikke skal legge alt for mye vekt på.

Som tidligere nevnt tar jeg 60m og svømming. Kjører derfor bilen under sykling og løping.

I en av de svære stasjonsvognene deres får vi vel plass til både folk og utstyr til returen?

Grendstad sa...

Da kan det vel være en ide å starte kl 10 da, så vi har litt med tid å gå på.

Åsmund blir ikke med. Skulle på fest i kveld.

Jeg kan plukke med DE, og så møtes vi i Bertes eller? Kan bruke min bil, hvis ikke det er bedre plass i Øy`s?

Grendstad sa...

Sjekka Yr nå. Dette er håpløst. Ser ut til at vi med vårt (mitt)opplegg kommer til å følge regnet fra kysten og innover landet. Skal vi møtes som avtalt, når det er avtalt, og holde det åpent?

DE sa...

Ser jammen ut som om regnet følger oss ja :(
Men siden varselet endrer seg hele tiden foreslår jeg at vi bare setter igang fra kl 10 og så ser vi hvordan det går.
Sikkert lurt å ha litt ekstra skift med i bilen.
Fint om Olav plukker meg opp på veien.

ØY! sa...

greit å starte kl 10.
vi kan ta min bil og satse på nok plass til både folk og sykler hjem igjen.
forøvrig tror jeg ikke det går å bruke bil på siste del av opplegget,så de vestbakken må ta på eller med sine hotteste spasersko.
regn er jo ikke ideelt,men bedre en snø ihvertfall.
møtes i bertes kl 10 hvis det er opp til meg.

Grendstad sa...

Øy! Kl 10 hvis det er opp til deg? Det er ikke opp til deg, det er ned FRA deg. Men fram og tilbake er like langt, derfor møtes vi i Bertes kl 10. Kan du ta med Dag Eivind da. Jeg sykler som oppvarming hvis ikke det høljer. Men hva med 60 meteren? Møtes på stadion?

DE sa...

OK! Da er vi enige om følgende plan: Møtes ved stadion kl 10. Svein stiller med bil.

Fint om Svein også tar med målebånd.

Jolly good