tirsdag 6. april 2010

Passat

En bil av denne typen er en god grunn til å kjøre mindre. Golfen hadde ødelagt mellompotte, og den hadde fått sin siste sjanse. Derfor ned i bruktbilkjelleren på Gumpen, hvor jeg fant en bil lik denne. Hadde tenkt på passat av en eller annen grunn. Etter å ha tenkt litt på saken, og konferert med ungene som fikk se bilde av bilen, slo jeg til. Kan ikke noe med biler noe særlig, så jeg stoler Gumpen og magefølelsen.

Det blir en kostbar affære, men må kompensere med mindre kjøring, og så slipper jeg forhåpentligvis reparasjoner på et par år. 2003-modell. Kjørt 100000. Kosta 139000. Må altså sykle enda mere, ikke minst ungene, men de er på full fart inn i sykkelalderen, hvor de kan sykle stadig lengre, så derfor blei dette kjøpet motiverende for mer trimming.

I dagens anledning, med gammel bil kaputt, og ny bil som ikke er klar før om noen dager, måtte jeg gå til Rosegården via Eg, og sykla tilbake igjen, så blei en god trim i dag også.

4 kommentarer:

ØY! sa...

gratulerer med ny bil!
Passat er jo kjent som en driftsikker bil, så den blir du sikkert fornøyd med.
bra at nybil-kjøp kan spore til mindre bilbruk!
Du får vel litt for golfen?

Hilde Fantomine sa...

Grattis m passat bil! Jeg digger passat. Hadde det som kjøreskolebil... Du får nok en super bil der i (rosen)gården.. Fin pris og passelig m km også.
Håper den blir potte-problem-fri for deg:-)

DE sa...

Her må jeg bare slenge meg på og gratulere! Ikke hver dag man svir av slike summer. Du får passe godt på passaten så holder den nok i mange år :)

Og så et lite tips: Når du skal ha gliset på service og eu-kontroll bør du sjekke litt priser. Det kan være verd flere tusen å ta noen telefoner.

Grendstad sa...

hepp, hepp

takker og bukker, og takk for tips - ja, det koster skjorta forsåvidt, men da må jeg tjene skjorta også - sender søknad på daglig leder i dag eller i morra, og håper det beste - må vel bli litt mer arbeidsmann nå,